„Mieliśmy uruchomione alarmy”: gry Amazon w pierwszych chaotycznych miesiącach Nowego Świata


Minęły prawie trzy miesiące, odkąd New World, MMO z muszkietami, powitało graczy na plażach Aeternum, krainy niedźwiedzi, żurawin i pirackich szkieletów. W ciągu tych dwóch jesiennych miesięcy było wystarczająco dużo błędów, kontrowersji i kryzysów ekonomicznych, aby inne gry mogły przetrwać cały rok.

Najpierw stało się tak popularne, że trzeba było dołączyć do kolejki, aby zagrać, potem błąd pozwalał graczom na duplikowanie złota, a następnie dziwactwo podaży i popytu doprowadziło do tego, że niektórzy gracze powrócili do ekonomii w stylu handlu wymiennego. Teraz, gdy liczba graczy spadła, twórcy mają nadzieję na złapanie oddechu.

Rozmawialiśmy z reżyserem w Amazon Games o tym, co poszło nie tak, co zrobiłby inaczej, gdyby miał szansę, i jak (z małymi zmianami i odrobiną staranności) mają nadzieję, że wszystko naprawi.

„Dokonujemy przeglądu naszej kadencji” – mówi Scot Lane, dyrektor ds. gier w Amazon Games. „[It] nie jest tajemnicą, że popełniliśmy kilka błędów, próbując poruszać się zbyt szybko. Naszym celem jest zwolnienie tempa i usprawnienie naszych procesów”.

Lane mówi o comiesięcznych aktualizacjach, ale z łatwością mógłby mówić o gorączkowych narodzinach gry. Kiedy wystartował pod koniec września, miliony domagały się dołączenia do tego, co wydawało się być pierwszym hitem MMORPG wydanym od lat, który obiecywał głęboką ekonomię opartą na graczach i wysokiej jakości walkę gracz kontra gracz. Ale tam, gdzie jest premiera wielkiej gry, są problemy z serwerami. Nawet Amazon, baronowie infrastruktury internetowej, nie miał wystarczającej liczby serwerów gotowych na fale odkrywców ustawiających się w kolejce, by ścinać drzewa i walczyć z nieumarłymi.

Najlepsze współczesne gry na PC (aktualizacja na lato 2020)