Microsoft zwalnia 650 pracowników w sektorze gier po przejęciu Activision Blizzard

Jak wynika z wewnętrznej notatki Phila Spencera, szefa Xbox, z 12 września, Microsoft ogłosił niedawno dodatkowe zwolnienia w sektorze gier wideo, które dotkną około 650 pracowników działu gier. W sumie od czasu przejęcia Activision Blizzard za 69 miliardów dolarów w 2023 r. zwolniono już 2550 stanowisk. Spencer precyzuje, że cięcia te nie dotyczą tworzenia nowych gier ani zamykania studiów, ale mają na celu restrukturyzację firmy w celu zapewnienia długotrwałej sukces terminowy.

Szczegóły zwolnień

Phil Spencer w swojej notatce wskazał, że zwolnienia te dotyczą głównie funkcji wsparcia i administracji. Wyraził wdzięczność dotkniętym pracownikom i zapowiedział wprowadzenie środków wsparcia, takich jak odprawy i usługi outplacementu, z dostosowaniem w zależności od lokalizacji pracowników.

Kontekst i reakcje

Decyzja ta została podjęta w trudnych okolicznościach dla branży gier wideo, naznaczonych już wcześniejszymi redukcjami zatrudnienia. W styczniu Microsoft zwolnił już 1900 pracowników w tym samym sektorze. Pomimo tych cięć Spencer zapewnił, że firma nie planuje anulowania gier ani zamykania studiów, twierdząc, że strategia ma na celu dostosowanie zasobów do zrównoważonego wzrostu.

Wydajność firmy

Pomimo zwolnień wyniki finansowe Microsoft Gaming poprawiają się, zwłaszcza dzięki przejęciu Activision Blizzard. Dział More Personal Computing, który obejmuje działalność Xbox, wygenerował w czwartym kwartale przychody w wysokości 15,9 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 14% w porównaniu z rokiem poprzednim. Przychody z gier również odnotowały wzrost o 44% rok do roku, choć w dużej mierze wynika to z przejęcia.

Perspektywa przyszłości

W tym kontekście Microsoft w dalszym ciągu bada możliwości rozwoju. Spencer omówiła rychłe pojawienie się nowych gier, w tym „Call of Duty: Black Ops 6”, które po premierze będzie dostępne w usłudze Game Pass, a także rozwój nowej konsoli Xbox. W przygotowaniu są także intrygujące projekty, takie jak potencjalne przenośne urządzenie Xbox.

Zmiany te podkreślają chęć Microsoftu do przystosowania się do bieżących wyzwań, jednocześnie wzmacniając swoją pozycję na rynku gier w stale zmieniającym się konkurencyjnym krajobrazie.

Odczyty: 0