Metal Slader Glory: Spojrzenie wstecz na niepowodzenie laboratorium HAL

Metal Slader Glory: zapomniana gra od HAL Laboratory

Metal Slader Glory to mało znana gra wideo wydana w 1991 roku na Famicom, pod koniec życia konsoli. Niestety, pomimo wysiłków HAL Laboratory, gra okazała się rażącą porażką. Jednak ta burzliwa historia częściowo wyjaśnia bliską relację pomiędzy HAL i Nintendo, która trwa do dziś.

Owocna współpraca pomiędzy HAL i Nintendo

Laboratorium HAL, założone w 1980 roku, rozpoczęło tworzenie gier na komputery takie jak MSX i Commodore VIC-20. Następnie, wraz z wydaniem Famicom w 1983 roku, HAL skierował swoje wysiłki w stronę konsoli Nintendo. Famicom umożliwił firmie HAL produkcję hitowych tytułów, takich jak PINBALL, Golf, F1 Race, Balloon Fight i Joust. To przejście zapoczątkowało silną współpracę pomiędzy HAL i Nintendo, z kultowymi grami, takimi jak seria Kirby i pierwsza gra Super Smash Bros.

Wyzwania Chwały Metal Slader

Metal Slader Glory, nietypowa gra Famicom, powstawała przez cztery lata. Gra prowadzona przez utalentowanego artystę Yoshimiru, wyróżniała się zaawansowaną grafiką i innowacyjnymi efektami dźwiękowymi. Pomimo trudności technicznych związanych z ograniczonymi możliwościami Famicoma, gra została doceniona za wciągającą, wizualną narrację.

Niestety, wydanie w 1991 roku było mieszane, a recenzje wskazywały na jego liniowość i brak możliwości przyspieszenia tekstu. Ponadto Metal Slader Glory nie odniósł sukcesu finansowego, co przyczyniło się do trudności finansowych, z jakimi borykało się wówczas HAL Laboratory.

Odrodzenie i dziedzictwo Metal Slader Glory

Pomimo trudnego początku zainteresowanie Metal Slader Glory odżyło dzięki ulepszonej wersji Metal Slader Glory: Director’s Cut, wydanej w 2000 roku. Wersja ta oznaczała oficjalny koniec tytułów na Super Famicom i wzmacniała dziedzictwo Yoshimiru, twórca Metal Slader Glory, w dalszym ciągu tworzył dzieła inspirowane grą, co świadczy o jej trwałym wpływie na branżę gier wideo.

Źródło: www.nintendolife.com