Lightforge Games kończy projekt RPG ORCS Brak funduszy od pierwotnego wydawcy.

Lightforge Games wstrzymuje na czas nieokreślony swój nadchodzący projekt RPG ORCS. Zespół został zredukowany do absolutnego minimum, ponieważ kilku pozostałych członków stara się określić swój następny ruch.

Powody przerwy

We wczorajszym poście na stronie gry i w mediach społecznościowych Lightforge jako powód braku środków od wydawcy podał powód, dla którego nie ma środków na kontynuowanie prac nad Projektem ORCS. Aby zminimalizować przedłużające się zmagania, zespół zdecydował się wyciągnąć wtyczkę z gry. projekt natychmiast.

„Podejmujemy tę decyzję teraz, abyśmy mogli zapewnić wsparcie naszemu wspaniałemu zespołowi programistów: zapewnić im czas na ustabilizowanie się, współpracować, aby pomóc ludziom wracać na rynek pracy oraz znaleźć nowe stanowiska, aby kontynuować naszą pasję do tworzenia gier, ” Lightforge powiedział w komunikacie.

Następne kroki

W nadchodzących dniach zespół zamknie swój Discord i kanały społecznościowe. Następnie pozostali pracownicy „ustalą, jaka może być realna ścieżka rozwoju projektu i studia. »

Tło Lightforge

Lightforge powstało w 2020 roku jako w pełni zdalne studio składające się z byłych deweloperów Blizzarda i Epic (głównie z Fortnite). Według jego strony na LinkedIn zatrudnił od 11 do 50 pracowników, aby „zmienić sposób, w jaki świat gra w gry RPG”. »

Projekt ORCS był pierwszym projektem Lightforge, po raz pierwszy ujawnionym zaledwie trzy miesiące temu, w lutym. Ta ambitna gra RPG miała na celu połączenie budowania świata i wspólnego opowiadania historii w klasycznych grach RPG z tradycyjną rozgrywką kooperacyjną. Gracze mogli projektować swój fantastyczny świat za pomocą wbudowanego edytora gier, a następnie rozpoczynać w nim zadania. Była to mniej więcej gra typu „stwórz własne Dungeons & Dragons”, z rzutami kostką i w ogóle, dlatego „ORCS” oznaczało „Odgrywanie ról online ze wspólnym opowiadaniem historii”. Ponieważ gra została prawie anulowana, nie jest pewne, czy Projekt ORCS kiedykolwiek ujrzy światło dzienne.

Trudności w branży

Niestety Lightforge nie jest jedynym małym studiem, które cierpi na brak środków na inwestycje w gry wideo. Deweloper Deliver Us Mars, Keoken Interactive, został niedawno zmuszony do zwolnienia prawie całego personelu z tego samego powodu. Przez ostatnie półtora roku branża znajdowała się w niepewnej sytuacji, kiedy Microsoft zamknął Tango Gameworks i Arkane Austin na początku tego tygodnia i tylko w tym roku zwolnił ponad 10 000 osób.

Źródło: www.gameinformer.com