League of Geeks: studio odpowiedzialne za Armello, Jumplight Odyssey i Solium Infernum ma przerwę
Trudna decyzja
Pod koniec ubiegłego roku League of Geeks zdecydowało się wysłać 50% swoich pracowników na tymczasowy urlop i przejść w stan hibernacji na czas nieokreślony. Decyzja ta wynika z szeregu czynników, takich jak szybko rosnące koszty operacyjne, pogorszenie kursu wymiany AUD/USD, rozczarowująca sprzedaż Jumplight Odyssey we wczesnym dostępie oraz bezprecedensowe wycofanie możliwości finansowania w branży.
Sytuacja, która się pogarsza
Pomimo upływu miesięcy sytuacja studia nie uległa poprawie. Współzałożyciele League of Geeks, Ty Carey, Blake Mizzi i Trent Kusters, ogłosili na stronie internetowej studia: „Biorąc pod uwagę obecną sytuację ekonomiczną w branży gier, podjęliśmy decyzję o hibernacji LoG w dającej się przewidzieć przyszłości i odpocznij dłużej.”
Zdecydowana większość zespołu podjęła się nowych, ekscytujących projektów, a ci, którzy pozostali, w nadchodzących miesiącach będą mieli zasłużoną przerwę.
Przyszłość gier studia
Pomimo zawieszenia działalności studia, wszystkie jego gry pozostaną online i nadal będą wspierane. Aktywny rozwój jednak ustanie. Jumplight Odyssey pozostanie zawieszony na czas nieokreślony, ale zespół chce wycofać grę z wczesnego dostępu w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Zakończy się także rozwój gry strategicznej Solium Infernum. Studio obiecuje jednak kilka niespodzianek, a także poprawki błędów i drobniejszą zawartość, zanim ostatecznie położy kres swojej działalności.
Armello i przyszłość
Jeśli chodzi o Armello, pierwszą grę studia wydaną w 2015 roku, będzie ona w dalszym ciągu uzupełniana o zawartość sezonową i zapewniać poszukiwaczom przygód dawkę bohaterstwa. Zmiany te nie będą miały wpływu na grę planszową Armello.
Podsumowując, League of Geeks podkreśla trudność tworzenia gier wideo w ostatnich latach, pozostaje jednak wdzięczny swoim współpracownikom i społeczności, która wspierała ich w tej przygodzie.
Źródło: www.eurogamer.net