Knives Out: Rozmowa o zaktualizowanej walce Resident Evil 4 z producentem gry


Streszczenie

  • Rozmawiamy z producentem Yoshiaki Hirabayashi, aby dowiedzieć się więcej o walce i wrogach w nadchodzącym Resident Evil 4 .
  • Zagraj w nowe Demo Resident Evil 4 Chainsaw dzisiaj na Xbox Series X|S, aby zapoznać się ze zaktualizowaną walką przed premierą 24 marca.
  • Resident Evil 4 jest już dostępna w cyfrowej przedsprzedaży w sklepie Xbox Store w obu krajach Standard Lub Edycja Deluxe.

Na początku tego roku zaznaczyliśmy Resident Evil 4 jako jedna z najbardziej oczekiwanych gier na premierę w 2023 roku – i nie bez powodu! Ten remake podejmuje monumentalne wyzwanie, jakim jest nie tylko kontynuacja dwóch znakomitych ostatnich remake’ów, Resident Evil 2 I Resident Evil 3ale mając na celu odzyskanie wszystkiego, co zapewniał oryginalny klasyk survival horroru, kiedy został wydany po raz pierwszy w 2005 roku.

Niedawno mogliśmy obejrzeć kilka przedpremierowych materiałów z rozgrywki Resident Evil 4 w akcji i nie mogliśmy nie zauważyć, że walka wydawała się nieco szybsza, niż pamiętamy. Kaczki, uniki i szybkie kontrataki w zwarciu (i oczywiście kopnięcia z półobrotu) wydawały się uderzać w szybszym tempie. Oczywiście, to ma minęła minuta, odkąd ostatni raz graliśmy w oryginał. By lepiej zrozumieć, jak wygląda walka w nadchodzącej grze, byliśmy zachwyceni możliwością rozmowy Resident Evil 4 Producent Yoshiaki Hirabayashi, aby dowiedzieć się więcej.

„Po pierwsze, przyspieszenie walki nie było jednym z naszych celów — naszym głównym celem było przerobienie gry z poszanowaniem tempa i zawartości oryginału” — wyjaśnia Yoshiaki. „Myślę, że to znajdziesz RE4Równowaga między horrorem a akcją — oraz elementy, które dają ci krótką przerwę — są podobne do oryginału”.

Naszym ogólnym celem było przerobienie gry z poszanowaniem tempa i zawartości oryginału”.

Yoshiaki wspomniał, że wszystkie te elementy walki zostały zrekonstruowane, w tym schemat sterowania, aby uczynić remake bardziej nowoczesnym, podobnym do gier tworzonych dzisiaj. „Walka jest bardziej elastyczna niż szybsza” — mówi.

Ta elastyczność ruchu remake’u wynika ze zmian wprowadzonych w sterowaniu. Aby zachować tempo gry, zespół programistów dostosował zachowanie wroga i projekt poziomu środowiska, aby pasowały. Na przykład możliwość parowania była cechą, która zrodziła się z tych dostosowań metodą prób i błędów.

„Zadaliśmy sobie pytanie, w jaki sposób możemy odtworzyć walkę na noże Krausera, aby miała miejsce w rzeczywistej rozgrywce” — mówi. „Od tego momentu zdaliśmy sobie sprawę, że parowanie dobrze pasuje do ogólnych systemów gry i wdrożyliśmy je przez cały czas [the game] … Możesz znaleźć się w sytuacji, w której walka jest mocno skoncentrowana na używaniu noża, więc jeśli masz jakieś mistrzostwo w parowaniu, będzie to bardzo przydatne, a czas na pomyślne wykonanie parowania będzie się różnić w zależności od poziomu trudności gra jest ustawiona”.

Zrzut ekranu z Resident Evil 4

Nie tylko nóż może wejść Resident Evil 4 być używany do atakowania i parowania, ale może być również używany jako kolejny atak do uderzenia w powalonych wrogów – i do wykonania zabójstwa z ukrycia, jeśli możesz podejść wroga od tyłu tak, by go nie zauważyli.

„Skradanie się, choć nie jest obowiązkowe w grze, jest ważnym elementem, który poszerza różnorodność dostępnych strategii. Jest to jednak tylko jedna z możliwych opcji” — kontynuuje Yoshiaki. „Mam nadzieję, że grając w tę grę, po prostu pamiętasz, że jest ona dla ciebie dostępna i że użyjesz jej, gdy uznasz, że to dobry pomysł”.

„Skradanie się, choć nie jest obowiązkowe w grze, jest ważnym elementem, który poszerza różnorodność dostępnych strategii.

Oprócz noża pojawi się także kilka nowych broni dla Leona, w tym miotacz bełtów (który oczywiście wystrzeliwuje bełty), który będzie miał pewne podobieństwa do miotacza min z oryginalnej gry. „Możesz użyć miotacza bełtów do ataku bez hałasu, a jeśli odzyskasz wystrzelone bełty, możesz ich użyć ponownie. Ponadto do śrub można przymocować materiały wybuchowe” — wyjaśnia Yoshiaki.

Zespół zbadał również, jak wrogowie reagują i reagują na Leona. Na przykład umożliwienie Leonowi poruszania się nawet podczas przygotowywania broni doprowadzi teraz do większej elastyczności w sposobie, w jaki gracze mogą atakować wrogów. Mówiąc o tym, wrogowie również zostali dostosowani, aby reagować na niektóre nowe sposoby kontrolowania Leona przez graczy, wykorzystując swoją siłę liczebną na więcej sposobów niż w oryginalnej grze.

Zrzut ekranu z Resident Evil 4

Jeden przykład, który ilustruje to w akcji, był w momencie gry, kiedy Leon eskortował Ashley. Osaczeni w starożytnej kaplicy, liczni fanatycy dzierżący średniowieczne kosy i cepy wpadli do środka, by szybko otoczyć go. Robiąc uniki i unikając (i uciekając) przed wrogami, szybko przeładowywał i strzelał z pistoletu – aż skończyła mu się amunicja. Gdyby nie kilka szybkich kopnięć z półobrotu i parowania nożem, Leon byłby skończony.

Przyjrzeliśmy się też niektórym sposobom ścięgna podkolanowego i spowolnienia tych wrogów. W jednym przypadku zelota schwytał Ashley i zaczął z nią uciekać. Szybkim strzałem w tył nogi, upadł na kolana, upuścił Ashleya i zostawił go otwartego na suplexowy ruch zapaśniczy (bo dlaczego nie?).

„Słabe punkty wrogów odgrywały dużą rolę w oryginale i zachowaliśmy to na potrzeby remake’u” — mówi Yoshiaki. „Pokonywanie wrogów z daleka za pomocą broni dalekiego zasięgu, takiej jak broń palna, oraz pokonywanie wrogów atakami z bliskiej odległości po celowaniu w określone punkty są (nadal) możliwe”.

Zrzut ekranu z Resident Evil 4

Zespół programistów nie zmienił radykalnie żadnej animacji w sposobie eliminowania wrogów, więc wszyscy twoi ulubieni niezdarni wrogowie upadną na ziemię, tak jak pamiętasz. Zamiast tego skupiono się na utrzymaniu różnorodności i metod ataków, które można wykorzystać do ich zniszczenia. A co do osobistego faworyta? Yoshiaki był chętny do dzielenia się.

„Słabe punkty wrogów odgrywały dużą rolę w oryginale i zachowaliśmy to na potrzeby remake’u.

„Osobiście lubię używać głównie pistoletu do celowania w części ciała wroga, niezależnie od tego, jak blisko jest wróg, a gdy zostanie ogłuszony, kontynuuj atak wręcz, aby go zabić — mam nadzieję, że znajdziesz styl gry, który pasuje do twoich preferencji i mam nadzieję, że spodoba ci się nowoczesne sterowanie, rozbudowane strategie i walka z jeszcze potężniejszymi wrogami!”

Najlepsze jest to, że możemy zacząć wypróbowywać nowe strategie już dziś przed premierą Resident Evil 4 jeszcze w tym miesiącu, dzięki nowemu demo, które jest teraz dostępne dla graczy Xbox Series X|S. Możesz to odebrać tutaj.

Zrzut ekranu z Resident Evil 4

Szukać Resident Evil 4 pojawi się na Xbox Series X|S 23 marca 2023 r. Można go już dziś zamówić w przedsprzedaży w sklepie Xbox w jednym Standard Lub Edycja Deluxe.

Edycja Deluxe Resident Evil 4

Xbox Live

Edycja Deluxe Resident Evil 4

©CAPCOM CO., LTD.


135

69,99 USD

Dodatkowa zawartość: – Aktówka: „Złota” – Etui: „Klasyczna” – Ozdoba: „Amunicja do pistoletu” – Ozdoba: „Zielone zioło” Edycja Deluxe zawiera grę główną oraz dodatkowy pakiet DLC, który zawiera następujące elementy: – Kostiumy Leona i Ashley: „Casual” – Kostiumy Leona i Ashley: „Romantyczne” – Kostium Leona i filtr: „Bohater” – Kostium Leona i filtr: „Złoczyńca” – Akcesoria Leona: „Okulary przeciwsłoneczne (sportowe)” – Broń deluxe: „ Sentinel Nine” – Broń deluxe: „Skull Shaker” – „Oryginalna wersja”. Wymiana ścieżki dźwiękowej – Treasure Map: Expansion Survival to dopiero początek. Od katastrofy biologicznej w Raccoon City minęło sześć lat. Agent Leon S. Kennedy, jeden z ocalałych z incydentu, został wysłany na ratunek porwanej córce prezydenta. Śledzi ją w odosobnionej europejskiej wiosce, gdzie z mieszkańcami dzieje się coś strasznego. Kurtyna wznosi się w tej historii o brawurowej akcji ratunkowej i wyczerpującym horrorze, w którym krzyżują się życie i śmierć, terror i katharsis. Wyposażony w zmodernizowaną rozgrywkę, wymyśloną na nowo fabułę i niezwykle szczegółową grafikę, Resident Evil 4 wyznacza odrodzenie branżowego molocha. Przeżyj ponownie koszmar, który zrewolucjonizował survival horror.

Resident Evil 4

Xbox Live

Resident Evil 4

CAPCOM CO., LTD.


267

59,99 USD

Dodatkowa zawartość: – Aktówka: „Złota” – Amulet: „Amunicja do pistoletu” Uwaga: Ten produkt jest również dostępny jako część zestawu. Uważaj, aby uniknąć podwójnych zakupów. Przetrwanie to dopiero początek. Od katastrofy biologicznej w Raccoon City minęło sześć lat. Agent Leon S. Kennedy, jeden z ocalałych z incydentu, został wysłany na ratunek porwanej córce prezydenta. Śledzi ją w odosobnionej europejskiej wiosce, gdzie z mieszkańcami dzieje się coś strasznego. Kurtyna wznosi się w tej historii o brawurowej akcji ratunkowej i wyczerpującym horrorze, w którym krzyżują się życie i śmierć, terror i katharsis. Wyposażony w zmodernizowaną rozgrywkę, wymyśloną na nowo fabułę i niezwykle szczegółową grafikę, Resident Evil 4 wyznacza odrodzenie branżowego molocha. Przeżyj ponownie koszmar, który zrewolucjonizował survival horror.

Demo Resident Evil 4 Chainsaw

Xbox Live

Demo Resident Evil 4 Chainsaw

CAPCOM CO., LTD.


239

Przetrwanie to dopiero początek. Poczuj smak Resident Evil 4, odświeżonej wersji oryginalnej gry wydanej w 2005 roku. To demo zawiera specjalnie dostrojoną wersję sekwencji otwierającej grę i można w nie grać wielokrotnie bez ograniczeń czasowych. Dzięki unowocześnionej rozgrywce, przerobionej historii i niezwykle szczegółowej grafice możesz przeżyć koszmar survival horroru na nowo.





Źródło : https://news.xbox.com/en-us/2023/03/10/talking-resident-evil-4-updated-combat/