Kingdom Come: Deliverance II ujawnia duże ulepszenia

Kingdom Come: Deliverance II – obiecująca kontynuacja

Seria Kingdom Come miała burzliwą premierę w 2018 roku, a krytycy zwrócili uwagę na liczne błędy i brak dopracowania, ale mimo to gra odniosła sukces, sprzedając się w dwóch milionach egzemplarzy i oferując serię DLC i aktualizacji. Sześć lat później Warhorse Studios przygotowuje się do wydania kontynuacji i zaprosiło Game Informer do obejrzenia pierwszych zdjęć i zwiastunów. Choć jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o problemach z wydajnością, jasne jest, że Warhorse znacznie rozszerzyło prace nad pierwszą częścią, a fani średniowiecza mogą mieć nie lada gratkę.

Historia i świat bogaty w szczegóły

Seria Kingdom Come to gra RPG akcji, której akcja rozgrywa się na początku XIII wieku i chociaż jej fabuła jest fikcyjna, w grach dąży się do jak największej dokładności historycznej. Kontynuacja opowiada o ciągłej podróży Henryka ze Skalitz, człowieka szukającego zemsty po splądrowaniu i zniszczeniu jego wioski. Giermek wyluzowanego Sir Hansa, którego celem jest obalenie Zygmunta Czerwonego Lisa, króla Węgier. Dzięki pięciu godzinom przerywników filmowych (w porównaniu do trzech z poprzedniego tytułu) ta historia jest centralnym punktem gry. Chociaż narracja stanowi bezpośrednią kontynuację wydarzeń z pierwszej części, Warhorse Studios twierdzi, że nowicjusze mogą przejść do ostatniej części bez. problem.

Seria planuje rozszerzyć nie tylko historię. Na początek mapa świata jest dwukrotnie większa od swojej poprzedniczki. Obejmuje to duże średniowieczne miasto Kuttenberg („Zbyt duże” – mówi dyrektor kreatywny Daniel Vávra), które według Warhorse’a było największym wyzwaniem rozwojowym gry. Obszar miejski kontrastuje z dziką przyrodą regionu zwanego Czeskim Rajem, bujną zieloną przestrzenią wypełnioną unikalnymi formacjami skalnymi. Zdaniem dyrektora artystycznego Viktora Höschla ta różnorodność środowiska i kolorów była szczególnie ważna dla oprawy wizualnej gry, chcąc pokazać, że czasy nie były wyłącznie błotem i głodem. Główna autorka postaci, Anna Pačesová, dodaje: „To było bardzo kolorowe. Wcale nie było ciemno. »

Rozszerzone możliwości rozgrywki

Oprócz świata rozgrywkę rozbudowano na kilka sposobów. Seria przedstawia walkę na miecze z perspektywy pierwszej osoby, ale kontynuacja dodaje nowe opcje dystansowe. Oprócz kusz, Kingdom Come: Deliverance II zawiera pierwszą broń palną, która przypomina zwrotne fajerwerki krótkiego zasięgu. Twórcy podkreślają także skupienie się serii na wolności i wyborze gracza, dodając nowe sposoby interakcji gracza z wieloma postaciami na świecie oraz nowe sposoby reagowania tych NPC. Jeśli na przykład gracz będzie chodzić pijany i nagi, miejscowi wyrażą werbalnie swój dyskomfort, a gracz może przeprosić lub zemścić się.

Naszą zapowiedź kończy wykonanie utworu ze ścieżki dźwiękowej gry Kompozytor Jan Valta powraca z muzyką adekwatną do epoki, prowadząc zespół instrumentów i chór, wykonując utwór przypominający kompozycje zakonnic z XV wieku.

Kingdom Come: Deliverance II ukaże się jeszcze w tym roku i pod każdym względem wygląda po prostu lepiej od swojej poprzedniczki. Kiedy 10 lat temu zakładano Warhorse, liczyło zaledwie 11 członków; teraz jest ich 250. Nic więc dziwnego, że dyrektor kreatywny Daniel Vávra, siedzący w pięknie oświetlonej katedrze w Kuttenbergu podczas prezentacji wideo, mówi: „Teraz robimy to, co mieliśmy zrobić od początku, ale tego nie zrobiliśmy Nie mam wystarczających zasobów i doświadczenia, aby to zrobić. Udowodniliśmy, że koncepcja się sprawdza, a teraz możemy przenieść ją na inny poziom. »

Źródło: www.gameinformer.com