W 2024 roku kadra kierownicza EA zarobiła 60 milionów dolarów
Kierownictwo EA zarobiło łącznie 60 milionów dolarów w roku finansowym 2024 pomimo zwolnienia setek pracowników.
Głównym celem tej reorganizacji była optymalizacja naszego portfela, inwestycji i zasobów w celu wspierania naszych priorytetów strategicznych i inicjatyw rozwojowych. Stanowi to część ogólnego planu restrukturyzacji mającego na celu udoskonalenie długoterminowej strategii firmy, która koncentruje się na zrównoważonym wzroście, silnych przepływach pieniężnych i zyskach dla akcjonariuszy.
Raport roczny ujawnił, że dyrektor generalny Andrew Wilson zarobił łącznie 25,6 miliona dolarów. Chwalono go za realizację „kluczowych celów strategicznych i operacyjnych”.
Plan reorganizacji obejmował podział firmy na EA Entertainment i EA Sports, optymalizację portfela, inwestycji i zasobów, a także wdrożenie szeregu inicjatyw rozwojowych. Nadzorował także „rok stale wysokiego poziomu zadowolenia pracowników według standardów branżowych”, który obejmował „rekordową retencję talentów”.
Imponujące zarobki w branży gier wideo
Mówiąc szczegółowo, Andrew Wilson zarobił 1,3 miliona dolarów podstawowego wynagrodzenia, ponad 20 milionów dolarów w akcjach, prawie 3,5 miliona dolarów w ramach planu motywacyjnego niezwiązanego z akcjami i 500 000 dolarów z „różnego wynagrodzenia”. Łącznie było to o około 5 mln dolarów więcej niż w latach 2023 i 2022.
Z kolei Laura Miele, prezes ds. technologii i rozwoju centralnego EA Entertainment, zarobiła łącznie 12 milionów dolarów, uznając między innymi jej rzekome przywództwo w EA Entertainment i nadzór nad premierą Star Wars Jedi: Survival.
Z kolei dyrektor finansowy Stuart Canfield zarobił łącznie m.in. 6,5 mln dolarów.
Liczby te są wyraźnym wskaźnikiem kwot zarabianych na szczycie branży gier.
Znacząca luka płacowa
Dla porównania, średni pracownik EA zarabiał 148 704 dolarów, co oznacza, że Wilson zarabiał 172 razy więcej niż średnia pensja w EA.
Zwolnienia, które miały miejsce w branży gier wideo w 2024 r., przekroczyły dotychczas 10 000 osób, co stanowi prawie połowę wszystkich zwolnień, które miały miejsce w 2023 r. w mniej niż połowę czasu.
Źródło: www.eurogamer.net