Kiedy warto przerobić grę wideo? Odpowiedź według ekspertów.

Najnowsze dane dotyczące remake’ów gier wideo sugerują, że jest to idealny moment na ich przeróbkę. Badanie przeprowadzone przez IDG Consulting i Strategic Game Consulting wskazuje, że istnieje optymalny okres na remastery, inny niż remake’ów. Tak sugerują dane sprzedażowe.

Przeróbki i remastery: kwestia czasu

W raporcie IDG przeanalizowano sprzedaż remake’ów i remasterów, aby określić okres, w którym największe szanse na sukces miały one. Stwierdzono, że pełne przeróbki były średnio najskuteczniejsze, gdy zostały wydane między 11 a 15 lat po oryginalnej grze. Gry wydane 16–20 lat po premierze oryginału zajęły drugie miejsce pod względem wydajności. Po 21 latach liczby te znacznie spadły, co sugeruje, że remake’i starszych gier mają mniejsze szanse na komercyjny sukces.

Jeśli chodzi o nowsze remake’i, w raporcie napotkano ograniczone dane, a twórcy nie byli tak chętni do pełnego przeróbki nowszych gier. Rzeczywiście, tylko 4% przeróbek w badanym zbiorze danych miało różnicę czasową od 0 do 5 lat między oryginałem a przeróbką. Nawet poszerzając to okno, tylko dwa tytuły wydane niecałe dziesięć lat po oryginału sprzedały się w ponad dwóch milionach egzemplarzy: remake The Last of Us Part 1 z 2022 r. i Odin Sphere: Leifthrasir z 2016 r.

Jeśli chodzi o remastery, okno jest znacznie krótsze, a raport stwierdza, że ​​zdecydowanie najbardziej udane remastery wydano w ciągu pięciu lat od oryginalnej gry. Duża część tego sukcesu przypisuje się grom zremasterowanym na konsole nowej generacji, zwłaszcza po premierze PS4 i Xbox One.

Nawet po 6 latach liczba remasterów znacząco spada. Z raportu wynika, że ​​„przestarzała rozgrywka przekazywana w starszych remasterach nie mogła konkurować z bardziej nowoczesnymi tytułami”. »

Podsumowując, raport sugeruje, że idealny okres na przeróbkę gry to okres od 10 do 20 lat po jej wydaniu i zaleca twórcom, aby poważnie rozważyli zalety i wady remake’u, jeśli jest to gra mająca mniej niż 10 lat lub więcej niż 20 lat. lat. „Czynniki, które należy wziąć pod uwagę, obejmują jakość oryginalnej gry w dzisiejszym kontekście, znaczenie gatunku, nowoczesną konkurencję i dostępne nowe technologie. »

Źródło: www.gamespot.com