Każda najlepsza lokalizacja Metroid, rankingowa


Obraz: Życie Nintendo

Uwaga: elementy osadzone w serwisie YouTube opisane w tym artykule będą oczywiście zawierać nagrania niektórych spotkań z bossami w Metroid Prime, w tym ostatniego bossa. Jeśli nigdy nie grałeś w tę grę, potraktuj to jako ostrzeżenie przed spoilerem!

(Poza tym, nigdy nie grałeś w Metroid Prime!? *kiwa głową i kręci głową przez kilka minut*)


The Metroid słynie z niesamowitych lokacji, takich jak Norfair, Ataria i Kraid’s Lair. Kiedy seria przeniosła się do świata 3D wraz z Metroid Prime od Retro Studios, wprowadziła niektóre z najbardziej kultowych lokacji franczyzy, uwielbianych przez fanów do dziś.

Ponieważ gra obchodzi swoje 20. urodziny, pomyśleliśmy, że fajnie byłoby przyjrzeć się każdej głównej lokacji w Metroid Prime i uszeregować je od najgorszej do najlepszej. Mamy je wszystkie tutaj, z wyjątkiem kilku mniejszych lokalizacji, takich jak zatopiona fregata. Pamiętaj, aby zagłosować na swojego faworyta w ankiecie na dole strony i podzielić się swoimi ulubionymi wspomnieniami z gry (oraz przemyśleniami na temat naszego osobistego rankingu) w sekcji komentarzy.

Ale dość gadania, ustawmy nasze przyłbice na skanowanie i sprawdzanie każdego miejsca w arcydziele, jakim jest Metroid Prime…

9: Jaskinie Magmoor

Urgh, Magmoor Caverns… być może jedyny obszar w Metroid Prime, którego aktywnie nie lubimy.

Wygląda absolutnie cudownie, ale poważną wadą otrzymywania obrażeń za każdym razem, gdy dotkniesz lawy, jest ogromny ból w plecach. W Magmoor Caverns nie ma też żadnych spotkań z bossami; zamiast tego po prostu dostajemy łódź pełną stworzeń Magmoor, które poruszają się i strzelają ogniem. Chociaż, powiedziawszy to, wysadzanie stalaktytu z sufitu w celu wylądowania na ich głowach jest cholernie zabawne. Poza tym muzyka jest całkiem niezła.

8: Świątynia Artefaktów

Świątynia Artefaktów jest jedną z mniejszych lokalizacji w Metroid Prime, choć jest jedną z najważniejszych, jeśli nie szczególnie zapadającą w pamięć.

Wizualnie jest to trochę skrzyżowanie naturalistycznych elementów Tallon Overworld z architekturą z Chozo Ruins. To tutaj Samus mierzy się z kultową Meta Ridley po zebraniu wszystkich 12 artefaktów Chozo i jest to jedno z najfajniejszych spotkań z bossami w całej grze.

Szkoda, że ​​obszar jako całość był tak mały, ponieważ chcielibyśmy spędzić więcej czasu na jego zwiedzaniu. W obecnym stanie jest rozczarowująco ograniczony.

7: Lodowiec jeden (dryfy Phendrana)

Podobnie jak Świątynia Artefaktów, Glacier One jest bardziej lokacją w lokacji. Lokalizacja-odbiórJeśli będziesz. [Nah, you’re alright, ta. – Ed]

Znajduje się w Phendrana Drifts i działa jako ośrodek badawczy dla Kosmicznych Piratów. Tutaj po raz pierwszy spotykasz kultowych wrogów Metroidów, a także kilku naprawdę brutalnych wrogów Kosmicznych Piratów.

To świetna mała lokalizacja, ale zajmuje dość niskie miejsce na naszej liście ze względu na zależność od akcji od eksploracji; to zasadniczo jedna duża walka po drugiej, z niewielką przestrzenią do oddychania pomiędzy. Nie do końca o to chodzi w Metroid!

6: Świat Tallona

Tallon Overworld to pierwszy „główny” obszar w Metroid Prime i jako taki jest oczywiście jednym z najpiękniejszych, pokazując doskonałe efekty wizualne GameCube (przynajmniej w tamtym czasie). Zasadniczo jest to brama do innych miejsc w grze i służy jako dobry obszar samouczka, przedstawiając Samusa mniejszym, bardziej posłusznym wrogom.

Rozczarowujące jest to, że w Tallon Overworld nie ma większych spotkań z bossami, chyba że policzysz Plated Beetle, który, szczerze mówiąc, jest bardziej pomniejszym bossem. Punkty odjęte!

5: Krater uderzeniowy

Impact Crater to ostatni główny obszar w Metroid Prime i jest to kolejny stosunkowo mały, ale mieści niesamowitego tytułowego bossa końcowego, więc jest dla nas szczególnie niezapomniany. Znajduje się tu cała masa Phazona, substancji radioaktywnej, która odgrywa kluczową rolę w całej trylogii Prime, a jej obecność zapewnia naprawdę piękne widoki.

Spotkasz też mnóstwo zmutowanych Metroidów, znanych jako „Metroidy Fission”, a Twoje umiejętności zostaną wystawione na prawdziwą próbę. To mocne zakończenie wspaniałej gry.

4: Kopalnie Phazona

Phazon Mines ma w dużej mierze ten sam styl wizualny, co wspomniany krater uderzeniowy, ale oczywiście jest to znacznie większy obszar, z trzema głównymi poziomami do zbadania. Jest pełen Kosmicznych PIratów, w tym Piratów Elitarnych i Piratów Omega, co czyni ten obszar jednym z najtrudniejszych w grze z dużym marginesem.

Jednak gdy już tu będziesz, Samus znacznie się wzmocni, dzięki czemu eksploracja będzie zarówno przyjemna, jak i wymagająca w równym stopniu.

3: Ruiny Chozo

Ruiny Chozo mają trochę pustynny motyw, z mnóstwem piasku i całą masą gigantycznych chrząszczy. To gęsty obszar, pełen tajemnic do odkrycia i tuneli, przez które można przetoczyć się jako zawsze zachwycająca kula przemiany.

Wyjątkowym bossem w Ruinach Chozo jest bez wątpienia przerażająca Flaahgra, chociaż Mecha Roju okazała się bardziej frustrująca niż zabawna.

Mówiąc o zabawie, oto zabawny fakt: Ruiny Chozo, a konkretnie główny plac, były pierwszym dużym obszarem, który został zbudowany na potrzeby gry. Jest to również największy, z łącznie 63 pokojami. Ten bardzo nam się podoba!

2: Kosmiczna fregata piratów „Orpheon”

Jako lokacja otwierająca Metroid Prime, Kosmiczna Fregata Piratów pozostaje jednym z najbardziej pamiętnych obszarów całej trylogii.

Przejęcie kontroli nad Samus po tym, jak wyskoczyła ze statku, jest po prostu odkrywcze, nie wspominając już o znakomitych kontrolach kuli morph. Jako lokalizacja łączy się z wizualnymi wskazówkami narracyjnymi, od zniszczonych drzwi po gnijące zwłoki kosmicznych piratów.

Nie przesadza też z powitaniem, kończąc na wysokim poziomie wspaniałym spotkaniem z bossem przeciwko Królowej Pasożytów i wyścigiem z czasem, aby uciec, gdy Fregata rozpada się na kawałki. Co za wspaniała pierwsza lokalizacja.

1: Dryf Pendrany

Phendrana Drifts to bez wątpienia najlepsza lokalizacja w Metroid Prime. Rzadko zdarza się, żebyśmy uważali obszar o tematyce śnieżnej za nasz absolutny faworyt, ale to jest dobre!

Podobnie jak w przypadku otwartej fregaty kosmicznej, wejście do Phendrana Drifts po raz pierwszy jest po prostu niezapomniane. Muzyka, śnieg, oświetlenie; to poprostu piękny. Jest także domem dla kilku doskonałych stworzeń i spotkań z bossami, w tym Sheegotha ​​i Thardusa, a także niektórych naprawdę wyróżniających się łamigłówek z morph ball.

Szczerze mówiąc, moglibyśmy tu mieszkać całkiem szczęśliwie, gdyby nie fakt, że prawdopodobnie byśmy umarli w ciągu kilku krótkich chwil. Zawsze jest jakiś haczyk.






Źródło : https://www.nintendolife.com/features/every-metroid-prime-location-ranked