Justant: Don’t Nod wyraża wszystkie swoje ambicje w grze przygodowej

Jusant, nowa gra studia Don’t Nod, to medytacyjna przygodówka, która zalicza się do najlepszych tytułów roku dzięki wyjątkowej realizacji koncepcji wspinaczki górskiej. W tym artykule zagłębiamy się w proces tworzenia gry, korzystając z opinii projektantów i członków zespołu.

Inspiracja i Rozwój
Prace nad grą rozpoczęły się po wydaniu Life is Strange 2. Zespół po pracy nad grami o mroczniejszej tematyce zapragnął stworzyć coś lżejszego, mniejszego i przede wszystkim różniącego się od swoich poprzednich projektów. W tym celu zainspirowali się w szczególności grą Journey wydaną w 2012 roku. Atmosfera tej gry zainspirowała Jusanta do zaoferowania medytacyjnego i tajemniczego doświadczenia skupionego na wspinaczce górskiej.

Gra jest również inspirowana książką „La Horde du Contrevent” autorstwa Alaina Damasio, założyciela Don’t Nod, aby zaoferować misję podobną do tej, jaką wykonują wyspecjalizowani odkrywcy z tej książki.

Mechanika gry i oprawa wizualna
Gra została zbudowana wokół głównej mechaniki, jaką jest wspinaczka, z dbałością o równowagę pomiędzy realizmem a zręcznością. Don’t Nod musiał porzucić zbyt skomplikowane pomysły, aby utrzymać delikatne tempo. Zespół skupił się również na palecie kolorów, wybierając ciepłe odcienie i uproszczony projekt, aby zapewnić niezrównane zanurzenie.

Narracja i recepcja
Narracja Justanta pozostawia dużo miejsca na interpretację gracza, z narracją pośrednią poprzez dzienniki i notatki z historii. Bohater jest celowo pozbawiony wyrazu, aby gracze mogli się z nim identyfikować. Mimo to gra została pozytywnie przyjęta przez graczy i krytyków, uzyskując notę ​​83 w serwisie Metacritic.

Wniosek
Jusant to osiągnięcie Don’t Nod, zapewniające medytacyjne i ekscytujące wrażenia z gry. Zespół niedawno dodał opcje ułatwień dostępu, aby poszerzyć grono odbiorców. Niezapomniane przeżycie do odkrycia już teraz.

Źródło: www.gameinformer.com