Horizon Forbidden West PC: pełna analiza i porównanie z PS5

Horizon Forbidden West, jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie gier na PlayStation 5, wkrótce trafi na komputery PC. Uznany za piękny rendering i płynną wydajność na PS5, byliśmy zafascynowani tym, jak specjaliści od przenoszenia Nixxes zaadaptowali ją na PC – a także jak dobrze (całkowicie rozsądne) zalecane specyfikacje pasują do gry. Studio kontynuuje prace nad grą i dopracowujemy go aż do premiery, ale mamy już około tygodnia na kompilacje poglądowe i możemy podzielić się naszymi pierwszymi wrażeniami.

Doświadczenia przypominające konsolę na PC

Mieliśmy okazję porozmawiać z Guerrilla Games i Nixxes (wywiad zostanie opublikowany wkrótce), gdzie dowiedzieliśmy się, że studia chcą oferować wrażenia „na konsolach” pod względem łatwości obsługi i responsywności, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości dostosowanie gry do własnych preferencji. Pierwsze wrażenie, jakie mamy, jest takie, że fundamenty są dobrze położone. Interfejs użytkownika jest logiczny i funkcjonalny, a zmiany w ustawieniach graficznych są widoczne w czasie rzeczywistym, co pozwala zobaczyć różnicę w trakcie dostosowywania i wyciągnąć własne wnioski na temat wzrostu jakości w porównaniu z wpływem na wydajność w związku z bardziej zaawansowanymi funkcjami. Podobnie jak w przypadku innych projektów Nixxes, dostępnych jest wiele opcji zwiększania skalowania i opcji antyaliasingu, w tym SMAA lub całkowity brak AA dla sceptyków tymczasowego antyaliasingu.

Ulepszenia wizualne i wydajnościowe

Rzeczywiste ulepszenia w stosunku do wersji na PlayStation 5 są nieco bardziej konserwatywne niż, powiedzmy, Ratchet and Clank: Rift Apart. Tam, gdzie są ulepszenia, chodzi głównie o zwiększenie liczby próbek lub jakości różnych efektów w grze.Na przykład filtrowanie anizotropowe wynosi 2x, 4x lub 8x na PS5 w zależności od powierzchni. Oczywiście na PC współczynnik ten wzrasta do 16 razy, a im dalej w grę, tym jakość tekstur jest znacznie lepsza. Poprawiono także poziom szczegółowości i jakość terenu, dzięki bardziej szczegółowej roślinności i zwiększonej geometrii poziomów.

Wymagania sprzętowe i wydajność

Jeśli chodzi o karty graficzne z 8 GB pamięci VRAM, konfiguracja, która utrudniała wiele najnowszych portów PS5 na PC w momencie premiery. W rozdzielczości 1440p ani RTX 2070 Super, ani RTX 3070 nie odnotowały żadnych problemów ze spadkami liczby klatek na sekundę z powodu wyczerpania się pamięci VRAM. Próbowałem także zwiększyć rozdzielczość do 1800p na RTX 3070 i odkryłem, że po przerywniku filmowym, podczas przerywnika filmowego lub po szybkim poruszaniu się zauważyłem duże spadki liczby klatek na sekundę w miarę przepełnienia pamięci VRAM i rozpoczęcia stronicowania gry do pamięci systemowej. Zamiast pogarszać jakość tekstur, system zarządzania VRAM firmy Nixxes utrzymuje tekstury w wysokiej jakości, ale czasami jest zmuszony pobierać je z pamięci systemowej.

Optymalizacja i przyszłe dostosowania

Do następnego razu wrócimy z przeglądem zoptymalizowanych ustawień i ustawień odpowiadających PS5 (pomyśl: wysokie ustawienia z pewnymi poprawkami). Na razie powiedzmy, że nasze doświadczenia z kodem przedpremierowym były pozytywne, a celowanie w 60 klatkach na sekundę na Ryzenach 5 3600 i 2070 Super na ustawieniach odpowiadających konsolom sugeruje dobry stopień skalowalności dla mniej wydajnego sprzętu.

Źródło: www.eurogamer.net