Podobno Halo pozostaje w 343 Industries, ale kierunek franczyzy jest niejasny w związku ze zwolnieniami i odwróceniem się od silnika Halo Slipspace.
W raporcie Jasona Schreiera z Bloomberga przegląd kierownictwa studia, masowe zwolnienia i inne duże zmiany powodują, że 343 zasadniczo naciska przycisk resetowania franczyzy. Raport twierdzi również, że co najmniej 95 osób zostało zwolnionych z 343 w ramach masowych zwolnień w tym miesiącu w firmie Microsoft, a 343 nie pracowało nad nowymi misjami dla historii Halo Infinite w ciągu ostatniego roku.
Po zwolnieniach, plotki zaczął krążyć twierdząc, że Microsoft może całkowicie przekazać rozwój Halo innemu studiu. Zgodnie z dzisiejszym raportem, Halo pozostaje w miejscu, pomimo obaw o zdolność studia do tworzenia nowych gier Halo po wielkim uderzeniu w personel.
Raport jest zgodny z oświadczeniem 343, że „Halo i Master Chief zostaną tutaj”, a Phil Spencer mówi, że 343 pozostaje „krytycznie ważny” dla sukcesu Halo. Według raportu Matt Booty, szef Xbox Game Studios, zapewnił pracowników 343, że nadal rządzą, nawet jeśli studio współpracuje z zewnętrznymi partnerami.
W Halo szykują się duże zmiany
Wydawałoby się jednak, że franczyzę czekają jeszcze duże zmiany. Mianowicie mówi się, że Halo przechodzi na Unreal Engine, pozostawiając za sobą kontrowersyjny silnik Slipspace. Wyzwania rozwojowe stawiane przez Slipspace podobno powstrzymują dwa tryby gry wieloosobowej Infinite, które są prawie ukończone: Ekstrakcja i Szturm.
Doniesienia o zamianie silnika pojawiają się po latach plotek dotyczących 343, Slipspace i Unreal Engine. Zwrot podobno rozpocznie się od projektu Halo o kryptonimie Tatanka, o którym mówi się od dłuższego czasu. Ta gra jest wspólnie rozwijana przez 343 i Certain Affinity i zaczęła się jako Halo Battle Royale, ale teraz gra może ewoluować w różnych kierunkach. Przyszłe gry Halo będą również eksplorowane przy użyciu silnika Unreal Engine.