Grupa Sumo ogłasza zwolnienia, które dotykają 15% jej pracowników w branży gier wideo

Grupa Sumo, do której należy między innymi wydawca Still Wakes the Deep Secret Mode, ogłosiła zwolnienia, które dotkną 15% jej siły roboczej. Firma ogłosiła to po wewnętrznej wiadomości wysłanej dzisiaj do pracowników. Jak wiele innych firm, twierdzi, że nie uchroniły jej przed niektórymi trudnymi zmianami, które ostatnio dotknęły branżę gier. Sumo Group dodaje: „Przekształcenie operacji w całej firmie, aby lepiej stawić czoła wyzwaniom stojącym w nadchodzących miesiącach, to ścieżka, którą musimy obrać już teraz, aby zapewnić firmie bezpieczeństwo na przyszłość”.

Redukcja zatrudnienia i wpływ na personel

„Trudna decyzja o obniżeniu kosztów w całej firmie na różne sposoby jest bezpośrednio związana z tymi wyzwaniami i niestety będzie obejmować zmniejszenie liczby osób, które firma może wspierać” – stwierdzono w oświadczeniu Grupy Sumo. „Rozważane są wszelkie alternatywy mające na celu ograniczenie wpływu na naszych pracowników, ale niestety proces transformacji będzie dotyczył aż 15% naszych pracowników w grupie w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Polsce, Czechach i Indiach. »

Sumo Group to najnowsza firma z branży gier, która dotknięta jest zwolnieniami. Ze strony internetowej Sumo Group wynika, że ​​zatrudnia ona ponad 1790 osób w Sumo Digital i Secret Mode, co oznacza, że ​​dzisiejsze zwolnienia dotkną prawie 250 pracowników.

Konsekwencje dla branży gier wideo

Zwolnienia w dalszym ciągu dotykają tysiące pracowników w całej branży. Decyzja ta mogła również skutkować całkowitym zamknięciem Timbre Games. Studio założone w celu tworzenia gier AAA na konsole i PC zostało otwarte w 2021 roku.

Sumo Group kontynuuje: „To niezwykle trudny proces dla wszystkich w Sumo, a naszym priorytetem jest obecnie wspieranie naszych pracowników i współpraca z naszymi partnerami nad ich grami, gdy będziemy posuwać się naprzód, aby mieć pewność, że wyjdziemy z tego trudnego czasu, gotowi na przyszłość. »

Tysiące programistów doświadczyło zwolnień w 2023 r., a oczekuje się, że w 2024 r. liczba ta z łatwością zostanie przekroczona. Więcej informacji na temat powodów, dla których niektórzy deweloperzy uważają, że branża stoi w obliczu trudnych czasów, można znaleźć tutaj.

Niestety, tendencja do zwolnień nasila się także wśród innych głównych graczy w branży gier wideo. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się, jak zwolnienia wpływają na ludzi, którzy pomagają ożywić branżę.

Źródło: www.ign.com