Studio Piranha Bytes w trudnej sytuacji
W zeszłym tygodniu w Internecie zaczęły spekulować, że twórca Gothic i Elex II, Piranha Bytes, zakończy działalność po tym, jak fani zauważyli, że strona internetowa studia w zasadzie nie działa. Wiele osób spekuluje, że Piranha Bytes była kolejną ofiarą czystki w studiach prowadzonej przez właściciela Embracer Group, która rozpoczęła się w zeszłym roku po upadku w 2023 roku wartego 2 miliardy dolarów kontraktu z grupą gier Savvy Games, wspieraną przez Arabię Saudyjską.
Sytuacja w studiu
Zamknięcie studiów prowadzonych przez Embracer obejmuje dewelopera Saints Row Volition Games i odtworzony zespół TeamSplitters Free Radical Design. Game Informer skontaktował się z Piranha Bytes po zeszłotygodniowych spekulacjach, aby sprawdzić, czy rzeczywiście jest to kolejne zamknięcie firmy Embracer, a dzisiaj dyrektor generalny studia Michael Rüve odpowiedział, twierdząc, że sytuacja studia jest obecnie trudna, ale ludzie nie powinni o tym pisać już.
„Drodzy fani, tak, to prawda. My, Piranha Bytes, jesteśmy w trudnej sytuacji. W tej chwili krąży o nas mnóstwo wiadomości, a oto nasza odpowiedź: Nie piszcie jeszcze do nas! Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby nadal tworzyć światy, w których można się zatracić. Po to zawsze biło nasze serce. Jesteśmy pewni, że nam się to uda. Jesteśmy kreatywnymi umysłami i pomysłów nie brakuje! Jesteśmy razem bez względu na wszystko.
„Teraz z całych sił skupiamy się na tym celu i robimy wszystko, aby znaleźć partnera do tego projektu. Gdy tylko pojawią się nowe wieści, podzielimy się nimi z Państwem. Dziękuję bardzo za nieustające wsparcie! »
Trudności i przyszłość studia Piranha Bytes
To stwierdzenie jest zbieżne z raportem RPG Site, że Piranha Bytes szuka nowego wydawcy lub nabywcy po tym, jak Embracer zdecydował się zamknąć studio w listopadzie ubiegłego roku. Jednakże THQ Nordic, oddział Embracer, osiągnął porozumienie z Embracerem, aby dać kierownictwu Piranha Bytes więcej czasu na znalezienie nowego wydawcy lub nabywcy. Prawdopodobnie jest to kłopotliwa sytuacja, do której odnosi się oświadczenie Rüve, a możliwość znalezienia nowego wydawcy lub nabywcy prawdopodobnie jest powodem, dla którego prosi on fanów, aby nie pisali jeszcze zakończenia dla zespołu.
Czas pokaże, ale biorąc pod uwagę ponad dwudziestoletnią historię studia w tworzeniu gier oraz koszty ludzkie związane z zamykaniem i zwolnieniami studiów, miejmy nadzieję, że zespół znajdzie bardziej stabilnego właściciela lub wydawcę.
Kryzys w branży gier
W 2024 r. doszło już do rozdzierającej serce serii zwolnień, w wyniku której zginęło ponad 3000 osób w branży gier i branżach z nimi związanych. Zwolnienia te są następstwem fatalnego roku 2023, w którym w ciągu roku zwolniono ponad 10 000 programistów i pracowników.
Źródło: www.gameinformer.com