Grupa Embracer ogłasza podział na trzy odrębne spółki.

Grupa Embracer: poważna reorganizacja w branży gier wideo

Embracer Group ogłosiła plany podziału na trzy odrębne firmy zajmujące się grami wideo: Asmodee, Coffee Stain and Friends oraz Middle-earth Enterprises and Friends. Każdy podmiot będzie istniał jako odrębna spółka notowana na giełdzie Nasdaq w Sztokholmie.

Asmodee: Znany wydawca gier planszowych

Asmodee, posiadający bogate portfolio ponad 300 własności intelektualnych, będzie działał jako wydawca gier planszowych. Firma ma w opracowaniu kilka licencjonowanych gier planszowych opartych na franczyzach, takich jak Gra o Tron, Władca Pierścieni, a także wydała już hitowe gry, takie jak Exploding Kittens i Catan.

Należy zauważyć, że Grupa Embracer, za pośrednictwem Asmodee, zawarła nową umowę finansową z kilkoma bankami w ramach swoich planów „spłaty istniejącego zadłużenia i zmniejszenia zadłużenia” pozostałej części Grupy Embracer. Zgodnie z tym porozumieniem wartość Asmodee została wyceniona na 958 milionów dolarów.

Coffee Stain and Friends: podkreślanie profilu wysokiej marży

Według Embracer firma Coffee Stain and Friends „lepiej zaprezentuje swój profil charakteryzujący się wysoką marżą i silnym przepływem środków pieniężnych” i obejmuje takie spółki jak Coffee Stain, Ghost Ship, Tarsier, Tuxedo Labs, Amplifier Game Invest i wydawca THQ Nordic. Firma ta będzie miała w swoim portfolio ponad 200 własności intelektualnych, w tym takie gry jak Deep Rock Galactic, Goat Simulator, Satisfactory, Wreckfest, Teardown czy Valheim, do których posiada częściowe prawa.

Śródziemie Enterprises and Friends: skupiające się głównie na Władcy Pierścieni

Middle-earth Enterprises and Friends skupi się przede wszystkim na własności intelektualnej Władcy Pierścieni, a firma ta jest właścicielem takich studiów, jak 4A Games, Flying Wild Hog Studios, Dambuster Studios, Crystal Dynamics, Tripwire, Eidos-Montreal, Vertigo Games i Warhorse Studios, a także wydawcy tacy jak Plaion, Freemode i Dark Horse.

Ta poważna reorganizacja ma na celu umożliwienie każdemu zespołowi pełnego wyrażenia swojego potencjału oraz zapewnienia mu własnego kierunku strategicznego i przywództwa. Przejście do trzech niezależnych firm stanowi realizację wizji Embracer polegającej na wspieraniu przedsiębiorców i twórców długoterminową wizją, umożliwiając im dalsze dostarczanie niezapomnianych wrażeń graczom i fanom na całym świecie.

Źródło: www.gamespot.com