Glen Schofield, współtwórca Dead Space, odchodzi ze stanowiska w Striking Distance Studios po komercyjnej porażce swojej pierwszej gry, horroru science-fiction The Callisto Project.
Odejście po komercyjnej porażce
Schofield założył Striking Distance Studios w 2019 roku pod koreańskim wydawcą Krafton Inc., którego celem było stworzenie gry opartej na narracji, która rozszerzyłaby uniwersum PUBG: Battlegrounds – choć, należy zauważyć, nie wszystkie powiązania z PUBG zostały wówczas usunięte uruchomienia Projektu Callisto w grudniu ubiegłego roku.
Niestety, The Callisto Project zebrało mieszane recenzje, a sprzedaż gry była niższa od oczekiwanej. W styczniu doniesiono, że Krafton spodziewał się sprzedać pięć milionów egzemplarzy Protokołu Callisto – którego opracowanie kosztowało 132 miliony funtów w ciągu trzech lat – ale osiągnięcie tego celu było mało prawdopodobne, biorąc pod uwagę, że w tamtym momencie sprzedano zaledwie dwa miliony egzemplarzy .
Prace nad projektem Callisto zakończyły się w czerwcu tego roku, wraz z wydaniem jego ostatecznego DLC.
Restrukturyzacja w Striking Distance Studios
Prace nad protokołem Callisto zakończyły się w czerwcu wraz z premierą ostatniego rozdziału DLC, Final Transmission, a zaledwie dwa miesiące później studio Striking Distance ogłosiło, że zwolniło 32 pracowników w ramach wysiłków mających na celu „przeorientowanie priorytetów studia”.
A teraz Bloomberg donosi, że dyrektor naczelny Schofield również odchodzi, a Krafton powiedział publikacji, że „postanowił wykorzystać nowe możliwości”. Krafton potwierdził również, że dyrektor operacyjny i dyrektor finansowy Striking Distance odejdą w tym samym czasie, twierdząc, że wszystkie trzy odejścia były dobrowolne.
Schofield – którego rolę przejmie dyrektor ds. rozwoju Steve Papoutsis – określił swoje odejście jako „gorzkie” i dodał: „ale wiem, że studio jest w dobrych rękach. »
Źródło: www.eurogamer.net