Firmy powinny wydawać więcej klasycznych kolekcji gier


Firma Capcom ogłosiła niedawno 10-grową kolekcję Mega Man Battle Network Legacy Collection, łączącą sześć tytułów Game Boy Advance Battle Network oraz różne wersje, które zostały pierwotnie wydane. Jestem podekscytowany tą wiadomością, ponieważ martwiłem się, że te wspaniałe spin-offy nigdy nie odrodzą się, tak jak platformowa seria Mega Man kilka lat temu. Wiele gier Battle Network jest obecnie dostępnych tylko na Game Boy Advance lub umierającej wirtualnej konsoli Wii U, podczas gdy inne pozostają zablokowane na Nintendo DS. Jednak duża część serii będzie teraz dostępna dla każdego, kto posiada PlayStation 4, Switch lub komputer PC z systemem Steam. Wspaniale jest oglądać te klasyczne gry na nowoczesnych platformach i mam nadzieję, że inne firmy zwrócą uwagę na strategię ochrony, którą Capcom przyjął w ostatnich latach.

W tym miesiącu otrzymaliśmy wspaniałą kolekcję gier walki w trafnie nazwanej kolekcji Capcom Fighting Collection. Łączy w sobie porty amerykańskich i japońskich wersji arcade całej serii Darkstalkers i innych długo uśpionych serii, takich jak Red Earth, Cyberbots i Super Gem Fighter Mini Mix. Nawet poza tymi pakietami, seria Capcom Arcade Stadium (nowa w tym miesiącu) wypełnia luki w grach, w których nie ma walki, i ożywia litanię innych gier arkadowych Capcom. Wcześniej Mega Man otrzymał kilka kolekcji, aby udostępnić oryginalną serię i Mega Man X. Bardzo się cieszę, że te kolekcje są gotowe na moim Switchu.

Jedną z moich ulubionych części ostatnich kolekcji Capcom są archiwalne zdjęcia i dokumenty zawarte w pakiecie. Pouczające są wczesne szkice, rysunki koncepcyjne i inne ważne i kształtujące dokumenty projektowe. Nawet rzucenie okiem na proces myślowy dewelopera podczas składania tych klasyków w tym czasie jest niesamowite i mam nadzieję, że praktyka stanie się bardziej rozpowszechniona nawet w obecnych wydaniach gier.

Atari nie jest nazwą, którą często słyszy się w dyskursie o grach wideo w 2022 roku, ale nawet ono stara się zachować żywe i grywalne dziedzictwo. Marka świętuje swoje 50-lecie z ogromną kolekcją godnych uwagi tytułów Atari z całej historii firmy. Digital Eclipse zajmuje się rozwojem Atari 50: The Anniversary Celebration, które obejmuje ponad 90 gier na sześć konsol Atari, a nawet kilka nowych gier inspirowanych niektórymi klasykami. Zawiera również kalendarium historii Atari, z wywiadami z kluczowymi członkami firmy z jej pięćdziesięciu lat.

Wiem, że wszystko powyżej sprawia, że ​​wygląda na to, że dostępność gier jest w większości w dobrym miejscu, ale wciąż jest wiele do zrobienia. Jest wiele niejasnych gier Genesis, których pragnę wypróbować, licencjonowanych gier SNES, które wypożyczałem w kółko, których chciałbym ponownie doświadczyć. Cała generacja gier w okresie przejściowym od późnych lat 90. do wczesnych generacji konsol 2000 czuje się zagubiona i dojrzała do odrodzenia. Nawet tytuły sportowe są jak kurz na wietrze, zwłaszcza gdy co roku wypuszczana jest nowa gra. Wziąłbym kolekcję Tiger Woods PGA Tour w mgnieniu oka, aby przejrzeć wpisy na PS1 i PS2 i zobaczyć, jak seria zmieniała się i ewoluowała w czasie. Konsole takie jak Sega Saturn czy Gamecube czują się podobnie uwięzione w czasie, mimo że emulacja tych urządzeń jest możliwa dzięki dzisiejszej technologii. W ostatnich latach pojawiło się kilka wybranych gier, takich jak Nights Into Dreams i Super Mario Sunshine, ale można zrobić znacznie więcej, aby zachować te platformy.

Nintendo i Sony podjęły niewielki wysiłek, aby gry z poprzednich platform można było kupić lub zagrać. Podczas gdy niektóre klasyki pojawiły się na nowym PlayStation Plus lub usłudze Nintendo Switch Online, obie są dalekie od tego, co mogłoby i powinno być odtwarzane na obecnym sprzęcie. Z drugiej strony Microsoft udostępnił wiele gier natywnie na swoich konsolach, aż do gier wydanych na OG Xbox, z nie mniejszymi ulepszeniami graficznymi. Gdyby każda większa firma zaczęła konsekwentnie i skoordynować wysiłki, aby utrzymać dostępność swoich poprzednich generacji gier, takich jak Xbox i Capcom, branża i ekosystem gier miałyby znacznie lepszą sytuację.



Źródło : https://www.gameinformer.com/opinion/2022/07/05/companies-should-release-more-classic-game-collections