Final Fantasy XIV: Dawntrail – nowa, epicka era dla gier MMORPG!

Final Fantasy XIV: Nowa, ekscytująca zawartość do odkrycia w Dawntrail

Po 11 latach istnienia uznana gra MMORPG Final Fantasy XIV rozpoczyna zupełnie nową erę pod względem fabuły. Dawntrail wyrusza do zupełnie odrębnych regionów, wypełnionych kulturami i historiami, których nigdy wcześniej nie widziano w długiej historii gry. Możemy to zobaczyć w filmie wprowadzającym lub w różnych listach na żywo od reżysera i producenta Naokiego Yoshidy, w których szczegółowo opowiada on o tym wydarzeniu. Nowa podróż. Mieliśmy okazję zagrać w przedpremierową wersję Dawntrail i chociaż nie zawierała ona żadnej większej zawartości fabularnej, doświadczenie krainy Tural już mówi wiele historii.

Zespół programistów Creative Business Unit III czerpie głębokie inspiracje z kultur mezoamerykańskich, czerpiąc inspirację z kultur prekolumbijskiej Ameryki Środkowej i Południowej. Łatwo to znaleźć odzwierciedlenie w architekturze budynków, topografii różnych obszarów Turalu i nazwach wszystkich miejsc. Tak jak Endwalker czerpał inspirację z kultury Indii i Azji Południowej, tworząc region Thavnair, tak bogate wpływy Dawntrail ze świata rzeczywistego znajdują odzwierciedlenie w niemal każdym aspekcie i na znacznie większą skalę.

Poznaj wszechświat Dawntrail

Spędzając dużo czasu wędrując ulicami Tuliyollal, nowego głównego węzła Dawntrail, po rynku pełnym sprzedawców, obserwując tekstylia i konstrukcje tworzące miasto oraz obserwując animacje NPC, można poczuć głęboko zakorzenione poczucie miejsce. Nie czerpie to bezpośrednio z inspiracji ze świata rzeczywistego, ale raczej łączy je z wyobraźnią zespołu programistów, aby stworzyć coś całkowicie unikalnego dla FFXIV, pozostając jednocześnie znanym tym, którzy wiedzą trochę o rdzennych mieszkańcach Mezoameryki i Łaciny Ameryka. Ale to wszystko nie byłoby możliwe bez pomocy kilku grup, które pomogły ukształtować Tural we wszystkich jego szczegółach.

Yoshida wyjaśnił, w jaki sposób zespół podszedł do stworzenia Dawntrail, mówiąc: „Chcieliśmy zaoferować naszym graczom strefę, w której panuje szeroka gama wartości, gdzie ludzie mają różne poglądy polityczne i starają się osiągnąć wzajemne zrozumienie. Zaczęliśmy od przestudiowania historii różnych kultur obecnych w tym regionie [du monde réel], aż po jedzenie i historię niektórych potraw. » Wyjaśnił również, że był to wspólny wysiłek ich zagranicznych zespołów lokalizacyjnych i innych oddziałów Square Enix, aby zapewnić, że pomysły japońskiego zespołu nie będą błędnie przedstawiać kultur, z których zostały zainspirowane.

Przed nami ekscytujące przygody

Dawntrail obiecuje temat, który dotyka każdego z nas: odkrywanie nowych początków, nigdy nie zapominając, skąd pochodzimy. Według Yoshidy różnorodność regionu jest niezbędna do opowiedzenia historii o przezwyciężaniu różnic między kulturami i społeczeństwami. I choć to niestety wszystko, co był skłonny ujawnić, możemy domyślać się nieco więcej na temat tego, co dzieje się w Dawntrail wraz z pierwszym lochem dostępnym w MSQ, zwanym Ihuykatumu.

Jeśli przejdziemy przez to za pośrednictwem Duty Support, będziemy mogli zagrać z Alphinaudem i Krile, a także nowicjuszem Wuk Lamat, kobietą Hrothgar, którą widzimy w filmie wprowadzającym Dawntrail. Lochy rozpoczynają się od pościgu łodzią po rzece, a następnie przemierzają dżungle, jaskinie i ruiny. Jednak zwrot akcji polega na tym, że Urianger i Thancred również znajdują się w tym lochu jako NPC, którzy utrudniają ci drogę, jakby chcieli cię zantagonizować. Bazując na poprzednich Live Letters, wiemy, że w tej historii toczy się jakiś duży konkurs, co sugeruje, że w świecie anime nazwalibyśmy to „turniejem”.

Nowe, ekscytujące oferty pracy

Rozgrywka w lochach jest dość standardowa w FFXIV: stawiasz czoła kilku grupom wrogów, walczysz z bossem i powtarzasz to jeszcze dwa razy. Jednak główne lochy FFXIV nigdy tak naprawdę nie zostały zaprojektowane tak, aby odrywać się od tej formuły; służą raczej jako narzędzie widowiskowe i narracyjne. To powiedziawszy, wciąż jest kilka fajnych walk z bossami, wywołujących fale ataków obszarowych, których należy unikać, zachowując skuteczną rotację ataków.

Pictomancer to prawdopodobnie najbardziej niezwykła praca w FFXIV i jestem absolutnym fanem. Jego pomysłowy design i mobilność jako magicznego DPS sprawiają, że jest to mój ulubiony z tych dwóch. Zasadniczo Piktomanci łączą swoje główne ataki, rysując jeden z trzech rodzajów farby, pokazanych na wskaźniku płótna. Istnieją Motywy Broni, Motywy Stworzeń i Motywy Krajobrazu, z których każdy jest przywoływany osobno, a następnie używany do wykonywania ataków. Używanie tych ataków farbą napędza występ, który następnie umożliwia dostęp do potężniejszych ataków w zależności od kombinacji użytych farb. Piktomanta ma także szereg standardowych rzucań zwanych Aetherhue, które wypełniają luki podczas odnawiania się farby, ale także zasilają wskaźnik palety i umożliwiają zmianę kolorów farby w celu uzyskania dostępu do różnych zaklęć – całkiem podobnie do sposobu, w jaki Czerwony Mag przełącza się między rodzajami magii. Ta praca przypomina mi trochę starego Przywoływacza sprzed Endwalkera z FFXIV, ale ma naturalną płynność, która sprawia, że ​​jego rotacja ataków jest tak przyjemna w wykonywaniu.

Wniosek

Ostatecznie gra w Dawntrail ponownie rozpaliła moją pasję do FFXIV. Obiecując ciekawe walki i wyzwania do pokonania, przyszłe aktualizacje rozszerzenia zapowiadają się na prawdziwą gratkę dla fanów gry. Wyruszanie w nowe początki, zachowując jednocześnie wierność swoim korzeniom, wydaje się być motywem przewodnim tej nowej przygody. który zapowiada się ekscytująco.

Źródło: www.gamespot.com