Final Fantasy XIV 6.3 Przewodnik po lochach Lapis Manalis


Aktualizacja Final Fantasy XIV 6.3 dodała nowy loch poziomu 90 o nazwie lapis manalis. Znajduje się w zaśnieżonych głębiach Garlemald i podobnie jak większość lochów FFXIV, ma format trzech bossów i dodaje pomiędzy. Omówimy, jak odblokować loch i czego można oczekiwać od bossów.

Jak odblokować loch 6.3, Lapis Manalis

Lapis Manalis to loch poziomu 90. Jedynymi warunkami wstępnymi są:

  • Minimum 590 lvl.
  • Inicjacja Zadanie głównego scenariusza, Król Gór

Przewodnik Lapis Manalis

Skupimy się tylko na trzech bossach poniżej. Dla Addów jest to po prostu zwykła rada: zgrupuj je i unikaj obszarowych ataków.

Albion

Pierwszym bossem jest przypominający mróz małpi potwór o imieniu Albion.

Tak, pręty rzucane przez mojego wroga są tak duże.
Tak, pręty rzucane przez mojego wroga są tak duże.
  • Zew Góry: Gdy Albion zakończy rzucanie tego ataku, gracz usłyszy dudnienie, a na ekranie pojawi się komunikat: „Duch w oddali się zbliża”. Wzdłuż lewej i prawej strony areny śnieg przypominający lawinę wskaże, gdzie grupa potworów będzie biegła poziomo po platformie, tratując każdą postać złapaną w szał. To jak zespół AoE, ale przebrany. Będą dwa takie „bandy”, więc po pierwszej paradzie potworów obserwujcie obie strony peronu.
  • Lewy Szlem (a później Prawy Szlem): Albion rzuci AoE, które zajmuje lewą stronę platformy. (To jest lewa strona Albiona i jeśli twoja postać jest zwrócona do niego z przodu, a nie do ciebie.) Czasami wykonuje odmianę tego ataku w prawym uderzeniu.
  • Zapukaj w lód: Na platformę opadną trzy pomarańczowe okrągłe znaczniki, a wkrótce spadną stosy kamieni. Unikaj pomarańczowych AoE.
  • Lodołamacz: Albion przywiąże się do jednej skały. Odsuń się od tej skały, ponieważ obszar wokół niej eksploduje.
  • Ryk Albionu: Ten atak ma dość długi czas rzucania i jest wskazywany przez całą platformę pokrytą jasnopomarańczowym obszarem. Gracze muszą schować się za jedną z dwóch pozostałych skał, zanim zakończy się rzucanie.

Od tego momentu Albion nie ma żadnych nowych, istotnych mechanik. Będzie to powtórka tego, co widziałeś, ale z pewnym nakładaniem się.

  • Lewy Slam (lub Prawy Slam) + Zew Dziczy: Unikając przejść dla zwierząt, gracze muszą również zwrócić uwagę, po której stronie platformy Albion uderzy pięścią.
  • Uścisk Albionu: Będzie miał również ruch Tankbuster w drugiej fazie.

Galatea Magna

Galatea Magna jest drugim bossem i ma mechanizmy podobne do Żniwiarzy.

Galatea Magna
Galatea Magna
  • Cykl woskowania: Początek tego ataku jest oznaczony dużym obszarem wokół Galatei. Uruchamia ten obszarowy zasięg walki w zwarciu, a następnie prawie natychmiast rzuca obszarowy obszarowy dystans, który obejmuje resztę platformy — z wyjątkiem zasięgu bezpośredniego. Dlatego gracze muszą trzymać się blisko krawędzi tego pierwszego środkowego obszaru obszarowego, aby szybko się do niej zbliżyć, gdy wystrzeli swój drugi obszar obszarowy.
  • Kosa dusz: Galatea zmierzy się z wejściem, z którego pochodzą gracze. Następnie wystrzeli ogromne półkoliste pole obszarowe skupione na wejściu, które zajmuje sporą część platformy. Gracze muszą dostać się za nią lub pozostać gdzieś blisko niej. Jeśli będziesz blisko wejścia, prawdopodobnie zostaniesz trafiony.
  • Mgławica Dusza: Ten atak najpierw wywołuje obszarowy obszar całej drużyny. Następnie po obu stronach platformy otworzą się dwa portale teleportacyjne Żniwiarza. Fioletowo-różowe strzałki w kształcie krzyża zaczną migotać pod Galateą. To wskazuje kształt obszaru działania, który wystrzeli na każdym portalu Żniwiarzy, jeden po drugim. Gracze muszą unikać pasków obszarowych w kształcie krzyża. Jeśli zostaniesz trafiony obszarowym obszarem działania Galatei w kształcie krzyża, otrzymasz Osłabienie Zagłady— coś, na co uzdrowiciele muszą uważać i usuwać z Esuną.
  • tenebryzm: Kiedy Galatea rzuci Tenebrism, na podłodze pojawią się cztery fioletowe kręgi. Osoby świeżo po zadaniach głównego scenariusza powinny przypomnieć sobie te z łańcucha zadań, w którym Zero walczy u boku bliźniaków i Wojownika Światła przeciwko Pustom. Każdy gracz powinien wybrać krąg, w którym stanie, aby mógł wchłonąć opadającą fioletową kulę. Gracze również zostaną ukarani Szkliste oko (możesz zobaczyć ten efekt obok swojego imienia na liście imprez). Kiedy nad twoimi głowami pojawi się świecące czerwone oko, odwróć się od bossa, aby uniknąć spetryfikowania.

Odtąd Galatea będzie powtarzać mechanikę, którą już widzieliśmy – ale z wariacją na temat Mgławicy Dusza.

  • Mgławica Dusza w drugiej połowie walki: Tym razem są to cztery portale Żniwiarzy. Każda z nich będzie miała od jednej do czterech kul, a liczba wskazuje kolejność, w jakiej Galatea przeniesie się do portalu i uruchomi swoje AoE w kształcie krzyża. Na przykład najpierw przejdzie do portalu z jedną kulą, potem do portalu z dwoma kulami i tak dalej.

Cagnazzo

Cagnazzo jest ostatnim wielkim bossem i ma zestaw ataków o tematyce wodnej.

Cagnazzo
Cagnazzo
  • Potop Stygijski: Obszar działania obejmujący całą drużynę
  • Przedpotopowy: Duże wodne kule zaczynają tworzyć się parami i unosić nad platformą. W sumie powstanie sześć. W kolejności, w jakiej pojawiły się po raz pierwszy, kule wywołają ogromne okrągłe AoE w parach. Tak więc AoE wschodniej i zachodniej kuli eksploduje najpierw razem, północ i południe wybuchną jako następne, a następnie pozostała para kul również eksploduje w dwóch ogromnych nakładających się okrągłych AoE. Bezpiecznie jest ustawić się mniej więcej pomiędzy dwiema kulami, o których wiesz, że zaraz wybuchną, a następnie szybko przejść do następnego bezpiecznego obszaru. Podczas tej fazy Cagnazzo wykona również uderzenie ciałem – rzuca graczy w mazię wokół platformy, jeśli są zbyt blisko krawędzi. Jeśli skończysz w mazi, zostaniesz obciążony Dropsy (trwałe obrażenia od wody w czasie).
  • Siłownik hydrauliczny: Cagnazzo przeskoczy na krawędź platformy. Czerwone okręgi i paski AoE zaczną migać i pojawiać się na platformie. Gdy pasek rzucania hydraulicznego taranu jest podniesiony, Cagnazzo przybliża platformę zgodnie ze schematem, który widzieli gracze. Aby uniknąć trafienia przez którykolwiek z jego ruchów, warto pozostać w pobliżu miejsca startu Cagnazzo – ale tak naprawdę możesz wybrać dowolne miejsce, które nie jest podświetlone na czerwono. Jeśli zostaniesz trafiony raz lub dwa razy, prawdopodobnie możesz przeżyć (jeśli masz pełne zdrowie). Więcej niż trzy trafienia oznaczają pewną śmierć.
  • Wodospad: Znacznik stosu jest umieszczany na losowym graczu. Układaj, aby absorbować obrażenia.
  • Przeklęty Przypływ: Cagnazzo skacze na krawędź platformy, a na arenie pojawiają się cztery przerażające stwory przypominające włócznie z Flotsam. Gracze muszą zlikwidować DPS Przerażających Flotsamów, zanim wypełni się wskaźnik wściekłości Cagnazzo. W przypadku uzdrowicieli obok imienia każdego członka drużyny pojawią się różne znaczniki z licznikiem czasu. Trzech z nich odniesie niewielkie obrażenia, a jeden członek drużyny otrzyma większe obrażenia.
  • Rozszczepiacz Pustki: Wszyscy członkowie drużyny otrzymują przywiązaną do nich fioletową kulę. Gracze powinni ustawić się w taki sposób, aby okresowe stożkowate AoE emitowane przez fioletowe kule nie trafiały w innych graczy. Najprostszym sposobem na to jest wybranie przez każdego gracza innego rogu pokoju. W tym samym czasie, gdy kule emitują obszary obszarowe, Cagnazzo uruchomi również obszary obszarowe na całej platformie. Unikaj obu.
  • pusty torrent: Podczas Rozszczepiania Pustki Cagnazzo uwolni również Pogromcę czołgów. Tankowie powinni celować tym z dala od reszty drużyny.

Reszta walki to tylko powtórka mechaniki, którą gracze już widzieli.

Po upadku Cagnazzo gracze pomyślnie pokonają Lapis Manalis. Gratulacje! Jeśli jeszcze nie zmierzyłeś się z nowym najazdem Sojuszu w wersji 6.3, sprawdź nasz przewodnik po FFXIV Euphrosyne.

Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.



Źródło : https://www.gamespot.com/articles/final-fantasy-xiv-6-3-lapis-manalis-dungeon-guide/1100-6510581/?ftag=CAD-01-10abi2f