Fani Sony potępiają podobieństwa między Assassin’s Creed Shadows i Ghost of Tsushima

Długo oczekiwane premiery Creed Shadows Assassin wzbudziło kontrastowe reakcje wśród fanów serii. Podczas gdy niektórzy cieszą się nowym oddechem franczyzy, inni oskarżają Ubisoft o skopiowanie słynnego ducha Tsushima. W tym artykule bada te oskarżenia, bada, co sprawia, że ​​Shadows jest wyjątkowy i podkreśla potrzebę sprawiedliwszej oceny gier wideo inspirowanych podobnymi tematami.

Nowy rozdział dla franczyzy Assassin’s Creed

Assassin’s Creed Shadows jest ważnym krokiem dla Ubisoft, który w końcu postanowił założyć emblematyczną sagę w bogatych ramach kulturowej feudalnej Japonii. Ten wybór odpowiada na stare zapotrzebowanie na fanów, chętnych do zobaczenia aspektów Stealth, Parkour i historycznego zanurzenia franczyzy dostosowanych do tego fascynującego środowiska.

Jednak pomimo tego entuzjazmu część fanów krytykuje grę, nazywając ją prostą imitacją ducha Tsushima. Te oskarżenia wydają się być bardziej brakiem obiektywności niż prawdziwą krytyką, zwłaszcza że istnieją znaczące różnice między tymi dwoma tytułami pod względem projektowania gry i mechaniki.

Niezbędne rozróżnienie między imitacją a inspiracją

Różnorodna mechanika

Prawdą jest, że Assassin’s Creed Shadows and Ghost of Tsushima dzielą pewne elementy, takie jak walka samurajów i eksploracja w otwartym świecie. Jednak te wspólne punkty nie oznaczają, że cienie są plagiatem. Ubisoft był w stanie zintegrować nowe mechanizmy, w szczególności dzięki obecności dwóch bohaterów z wyraźnymi stylami gier: jedna sprzyja dyskrecji i zwinności, podczas gdy drugi wybiera frontalną i potężną walkę.

Te wybory pod względem doświadczenia graczy wzbogacają rozgrywkę, oferując im elastyczność w podejściu zadań i celów. Ponadto ostatnie starania Ubisoft mające na celu poprawę wstępnych niepowodzeń i spełnienia oczekiwań fanów świadczą o poważnym zaangażowaniu w ten nowy rozdział.

Nowe tło

Assassin’s Creed Shadows nie jest zadowolony z odtwarzania już wykorzystanego wystroju. Przedstawia wyjątkowe bogactwo kulturowe i historyczne, które zasługuje na zbadanie przez nowy obiektyw. Krytyka, która kwalifikuje cienie jako „kopiowanie”, zaniedbują rzeczywistość: każda gra powinna być oceniana na własne zalety i zdolność do oferowania oryginalnego doświadczenia, nawet w podobnych ramach.

Refleksja na temat oczekiwań fanów

Potrzeba obiektywnej oceny

Fani muszą przemyśleć swoje kryteria oceny gier wideo, szczególnie jeśli chodzi o produkcje odbywające się w tym samym wszechświecie historycznym. Elementy takie jak walki samurajskie lub japońskie środowiska są nieodłącznie związane z kulturą i historią Japonii i nie jest zaskakujące, że pojawiają się w kilku grach.

Ważne jest, aby podkreślić, że Vanguard de Ronin, inny tytuł ogłoszony przez Sony, został powszechnie ignorowany pomimo problemów rozwojowych podobnych do tych wspomnianych dotyczących Creed Shadows Assassin. Dlaczego ten podwójny standard? Gracze muszą skupić się na doświadczeniu gry i cechach estetycznych, zamiast krzyczeć w „kopiowaniu” z najmniejszym podobieństwem.

Wezwanie do otwarcia -Rozmawiaj

Ostatecznie, podczas gdy Assassin’s Creed Shadows mógł przypomnieć sobie Ghost of Tsushima, nie oznacza to, że nie wnosi nowej perspektywy i wzbogacającej rozgrywki. Wysokie oczekiwania fanów gier odbywających się w podobnych kontekstach historycznych muszą być zrównoważone uznaniem wysiłków programistów na innowacje.

Nadszedł czas, aby fani zaakceptowali, że pomimo podobieństw Assassin’s Creed Shadows zasługuje na docenienie jego własnej tożsamości i wkładu w bogactwo środowiska gier wideo. Otwarte i konstruktywne podejście do nowych tytułów może jedynie promować pozytywną ewolucję branży gier wideo.

Te wiadomości powinny Cię również zainteresować:

Odczyty: 1