F To trofeum: najbardziej frustrujące osiągnięcie Final Fantasy 7 Crisis Core



Trofea mogą nie być dla wszystkich, ale dla mnie i wielu innych polowanie na trofea to zabawna metoda na osiągnięcie tego słodkiego, słodkiego 100% ukończenia gry. Zasłużona nagroda za zrobienie wszystkiego, co jest do zrobienia. Wiele gier ma łatwe wymagania dotyczące platynowych trofeów, a często niektóre związane z nimi zadania lub wyzwania nagradzają cię fajnymi rzeczami za pójście o krok dalej. Ale chociaż zbieranie trofeów to przede wszystkim świetna zabawa, czasami pojawia się taki, który każe nam kwestionować nasze życiowe wybory. Tym, którym mówimy, „F to trofeum”.

W tym tygodniu „F this Trophy” to trofeum DMW Master z Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion. DMW to dziwna mechanika w stylu automatu, która nieustannie tyka podczas bitew, a jej trzy bębny wyświetlają twarze postaci, które spotkałeś w całej historii. Kiedy te bębny są wyrównane i wyświetlają trzy takie same znaki, uruchamia to Limit Break; potężna zdolność związana z tą postacią.

Trofeum mistrza DMW wymaga ukończenia w 100% każdego z 18 limitów w grze. Teraz możesz powiedzieć: „Hej, Jada, to nie brzmi tak źle – Limit Breaks są niesamowite! Kierowanie Octaslashem Sephirotha, Healing Wave Aerith i wszystkimi specjalnymi zdolnościami innych postaci w walce może pomóc odwrócić bieg wydarzeń, więc chcesz ich używać, kiedy tylko jest to możliwe.

Tak to prawda. Ale w przypadku tego trofeum nie gonię za faktycznymi przekroczeniami limitów. Mam już wszystkie 18 sztuk. Zamiast tego muszę odblokować każdą pamięć retrospekcji związaną z każdym Limit Break. Są to przerywniki filmowe, które uruchamiają się w środku bitwy i przywołują wcześniejsze momenty w historii. Są trochę irytujące, ponieważ spowalniają akcję w bitwie, co samo w sobie jest grzechem, ale nie o tym dzisiaj mówimy. Problem z tym Trofeum polega na tym, że postęp, a nie przyznawanie go na podstawie umiejętności, czasu lub wysiłku, jest przyznawany na podstawie losowego SZCZĘŚCIA.

Każdy z 18 Limit Breaków ma sześć unikalnych wspomnień, ale nie ma możliwości uruchomienia konkretnych. Te wspomnienia pochodzą z historii, której już byłeś świadkiem, więc najpierw musisz włożyć w to dużo pracy i ukończyć całą grę, aby system DMW mógł wywołać każde pojedyncze wspomnienie. Ale potem jest to całkowicie poza twoim zasięgiem: DMW rzuca losowo Limit Breaks, a następnie wybiera losowo jedno ze wspomnień. Aby osiągnąć 100% ukończenia DMW, musisz po prostu grać, aż to się stanie.

Aby osiągnąć 100% ukończenia DMW, musisz… po prostu grać dalej, aż to się stanie.


Możesz w pewnym stopniu poprawić swoje szanse. System Limit Break opiera się na szczęściu; nie tylko koncepcja świata rzeczywistego, ale także statystyki w grze. Wyspecjalizowana materia i wyposażenie, które możesz wyposażyć, aby zwiększyć swoje szczęście, pomaga, ale ostatecznie nadal jesteś na łasce nieprzewidywalnego RNG.

Teraz wiem, że jest wielu ludzi, którzy mogą mieć więcej szczęścia niż ja, jeśli chodzi o to trofeum, ale zdobycie go zajęło mi 12 godzin (12 godzin!). Dotarłem do punktu, w którym potrzebowałem tylko dwóch wspomnień z retrospekcji, aby zdobyć trofeum, więc zostawiłem uruchomioną grę w misji poziomu pierwszego, pozwalając wrogom strzelać mi w twarz, w nadziei, że odpowiednie Limit Breaks i właściwe wspomnienia pojawi się na DMW. Wyszedłem na przyjęcie urodzinowe, wyszedłem na kolację, wróciłem do domu, zagrałem kilka misji w Mario Rabbids: Sparks of Hope, a potem wróciłem do Crisis Core. Nadal nie dostałem dwóch ostatnich retrospekcji, których potrzebowałem. Na przykład, co do diabła?

Możesz zapytać, dlaczego warto było zdobyć to trofeum. Cóż, poza tym, że jest jeszcze jednym Trofeum bliżej Platyny, DMW Master odblokowuje także Zbroję Genji, która jest jednym z najlepszych elementów wyposażenia, jakie kiedykolwiek rozdawano w chwalebnym automacie.

Zanim któryś z was w komentarzach przyjdzie do mnie, mówiąc, że zdobyliście to trofeum szybciej lub łatwiej, cieszę się, że nie mieliście tak wielu problemów jak ja. Uwielbiam gry Final Fantasy i od czasu premiery PS4 prosiłem o remake Crisis Core. To wciąż jedna z moich ulubionych gier na PSP wszechczasów. I jestem pewien, że niektórzy w komentarzach powiedzą, że po prostu nie wiedziałem, co robię. Ale to mój drugi raz, kiedy przechodzę przez tę grę, osiągnąłem maksimum Szczęścia, zostałem zoptymalizowany z dwoma opanowanymi materiałami dla Cissnei, aby zwiększyć szanse na wyrównanie moich automatów, i opanowałem materiały, aby zwiększyć szanse na zdobycie postaci Limit Breaks I potrzebne, żeby się pokazać. Pamiętaj tylko, że prawdziwym kickerem jest to, że nawet jeśli DMW uruchomi Limit Break, nie ma gwarancji, że dostaniesz retrospekcję, a jeśli dostaniesz retrospekcję, nie ma gwarancji, że to ta, której potrzebujesz.

So F This Trophy, Crisis Core i generatory liczb losowych F.



Źródło : https://www.ign.com/articles/f-this-trophy-final-fantasy-7-crisis-cores-most-frustrating-achievement