Ostatnie osiągnięcia dotyczące Unreal Engine, stosowane głównie w grach na PC, intryga. Rzeczywiście, Epic Games wyjaśniły przyczyny „jąkania” związanego z kompilacją shaders, powtarzającym się problemem wpływającym na wydajność gier opracowanych z tym narzędziem. Firma wprowadziła również innowacyjne rozwiązania w celu złagodzenia tego zjawiska, które mogło przekształcić wrażenia gier dla popularnych tytułów, takich jak Fortnite lub Senia Saga: Hellblade II.
Zrozum jąka się w nierealnym silniku
„Porzekanie” w grach jest często spowodowane nieoczekiwanym spowolnieniem, które zakłócają wrażenia z gry. Epic Games wyjaśniło, że dzieje się tak, gdy procesor, odpowiedzialny za kompilowanie ikon graficznych, nie jest w stanie utrzymać częstotliwości stałych obrazów, co powoduje tymczasowe redukcje wydajności.
Ten proces kompilacji jest zarządzany przez interfejsy API, takie jak Direct3D lub Vulkan, które przekształcają unikalną instrukcję w kilka odpowiednich kodów, które może zawierać materiał graficzny. W nowoczesnej grze stawką jest dziesiątki tysięcy shaderów, co komplikuje rzeczy.
Rozwiązania dostarczone przez Epic Games
Aby zaradzić jąkanie, Epic Games przedstawił system „PSO Funcinging” (wstępne skokowe obiekty rurociągów). Ta metoda umożliwia przygotowanie podzbioru PSO (obiekty stanu rurociągu) przed renderowaniem, znacznie zmniejszając potrzebę kompilacji podczas gry. 10 000, w ten sposób optymalizując wydajność.
Wstępna kompilacja PSO podczas ładowania umożliwia również fludyfikację rozgrywki. Obiekty i treść generowane podczas gry mogą poczekać, aby ich PSO są gotowe, zmniejszając wpływ obciążeń na wrażenia użytkownika.
Podejście wciąż w rozwoju
Pomimo tych ulepszeń, Epic Games uznaje, że ograniczenia pozostają. Globalne shaders, stosowane do efektów po przetwarzaniu, takich jak niejasność, nie mogą być całkowicie zamknięte, co może nadal powodować spowolnienie. Jednak firma pracuje nad rozwiązaniami w celu zoptymalizowania tego podejścia i monitorowania wykorzystania PSO w celu zminimalizowania ich wpływu na pamięć systemu.
Przyszłość gier opracowana w ramach Unreal Engine
Zobowiązanie Epic Games w rozwiązywanie tych problemów kompilacji shaders jest obiecujące dla przyszłości gier w Unreal Engine. Podkreślając regularnie aktualizowane wersje i doradzając programistom w najlepszych praktykach, mają one na celu dostarczenie tytułów bez niedogodności zacznięcia się.
Gracze, choć zmęczeni historycznym jąkaniem, mogą mieć nadzieję, że nowe pokolenia gier, o nierealnym silniku, mogą zaoferować płynne i wciągające wrażenia. Dzięki tym osiągnięciom tytuły takie jak Star Wars: Survivor może stać się wspomnieniami, ustępując miejsca przygodom bez przerwy.
Bądź na bieżąco z najnowszymi postępami w świecie gier wideo i skorzystaj z tych innowacji, które przekształcają krajobraz gier.
Te wiadomości powinny Cię również zainteresować:
Odczyty: 1