Embracer Group anuluje nową grę Deus Ex opracowywaną w Eidos-Montreal

Embracer Group anuluje nową grę Deus Ex opracowywaną w Eidos-Montreal

Nowe oświadczenie Bloomberga ujawnia, że ​​Embracer Group anulowała prace nad nową grą Deus Ex, nad którą pracuje się w Eidos-Montreal. Równolegle z odwołaniem gry Eidos-Montreal, studio stojące za Marvel’s Guardians of the Galaxy w 2021 roku oraz grami Deus Ex: Human Revolution i Deus Ex: Mankind Divided, ogłosiło zwolnienie 97 pracowników.

Anulowanie meczu i zwolnienia na stadionie Eidos-Montreal

Według źródeł bliskich studiu nowa gra Deus Ex, nad którą pracowano od dwóch lat w Eidos-Montreal, miała wejść do produkcji jeszcze w tym roku. Wygląda na to, że anulowana gra studia i późniejsze zwolnienia to kolejna konsekwencja trwającej czystki w Embracer po niepowodzeniu planowanej umowy o wartości 2 miliardów dolarów ze wspieraną przez Arabię ​​Saudyjską grupą gamingową Savvy Games Group.

Eidos-Montreal nie zareagowało na odwołanie gry Deus Ex i jest mało prawdopodobne, że tak się stanie. Jednak studio wydało dziś oświadczenie w sprawie 97 zwolnień.

„Te zwolnienia nakładają się na serię innych zwolnień w 2024 r., w sumie ponad 5500 zwolnień w pierwszych 29 dniach roku. Twórca remake’u Destroy All Humans, firma Black Forest Games, zwolniła w zeszłym tygodniu 50 pracowników. Microsoft ogłosił, że również w zeszłym tygodniu zwalnia 1900 pracowników w swoich zespołach Xbox, Activision Blizzard i ZeniMax. Zespół Outriders z People Can Fly zwolnił w zeszłym tygodniu ponad 30 pracowników, a Riot Games, firma League of Legends, zwolniła 530 pracowników. „

„W ciągu ostatnich 17 lat nasze zespoły w Eidos pracowały nad niektórymi z najbardziej ukochanych marek w branży, łącząc głębokie opowiadanie historii i innowacje w wyjątkowe gry. Stworzyliśmy niezapomniane, wielokrotnie nagradzane doświadczenia, z których jesteśmy dumni i wiemy, że członkowie naszego zespołu wkładają w każde z nich serce i duszę. »

„Globalny kontekst gospodarczy, wyzwania stojące przed naszą branżą i globalna restrukturyzacja ogłoszona przez Embracer ostatecznie wywarły wpływ na nasze studio. Podjęto trudną decyzję o zwolnieniu 97 osób z zespołów programistycznych, administracji i służb wsparcia.

„Pracujemy nad wsparciem wszystkich pracowników, których dotyczy to przejście. Ci niezwykle utalentowani i doświadczeni ludzie wchodzą na rynek pracy, a my chcemy im pomóc w znalezieniu kolejnych projektów. „

„W obliczu tych trudnych czasów dobro naszego zespołu jest naszym priorytetem i naszym ciągłym zaangażowaniem w tworzenie gier, z których gracze będą mogli cieszyć się w najbliższej przyszłości. „

„Dla naszych graczy… często świętujemy i podziwiamy nie tylko gry, ale także ich twórców. Naszym zaangażowaniem jest zawsze tworzenie najlepszych gier dla naszych niesamowitych fanów i nawet po tej zmianie restrukturyzacji nadal staramy się dostarczać te niesamowite doświadczenia, którymi możemy się wspólnie dzielić. Dziękuję za nieustające wsparcie i życzenia dobrego samopoczucia. »

Konsekwencje zwolnień w 2024 roku

Zwolnienia w Eidos-Montreal są częścią serii innych zwolnień w 2024 r., których łączna liczba zwolnień wyniesie ponad 5500 w ciągu zaledwie 29 dni. Inne studia, takie jak Black Forest Games, Microsoft, People Can Fly, Riot Games również przeprowadziły masowe zwolnienia. Branża gier wideo przeżywa szczególnie trudny okres z dużą liczbą zwolnień w 2024 roku i roku poprzednim.

Branża gier będzie nadal odczuwać skutki zwolnień przez wiele lat, a nasze myśli są ze wszystkimi, których dotknęły te zwolnienia lub zamknięcie studiów.

Źródło: www.gameinformer.com