Elden Ring: Ultimate Souls, doświadczenie i słabszy wpływ.

Gry Soulslike, które pomogły ukształtować nowy gatunek

Od Demon’s Souls po Elden Ring, gry FromSoftware naznaczyły ostatnie 15 lat projektowania. Studio stworzyło popularne rytuały oparte na precyzyjnej walce, złożonych i powiązanych ze sobą mapach oraz narracji ujawniającej się poprzez opisy przedmiotów, a także przerywniki filmowe i dialogi.

Poszli w ich ślady naśladowcy, niektórzy znakomicie. W ten sposób nowe pomysły spoza FromSoftware stopniowo pomogły przekształcić gry Soulslike w fascynujący gatunek sam w sobie.

W przededniu premiery DLC Elden Ring warto przyjrzeć się niektórym pomysłom, jakie zewnętrzne studia wniosły do ​​modelu FromSoftware. Zaskakujące jest, jak wiele jest do odkrycia, od upiornych latarni po broń opartą na krabach. Dla Soulslike’a prawie wszystko jest możliwe.

Innowacyjne pomysły w ostatnich grach

Dostępna broń ze skarbu innego kraba

Ułatwianie integracji graczy w rygorystyczne i precyzyjne gry, takie jak Soulslikes, może być trudne. Podejście Another Crab’s Treasure jest nieco inne. Gra oferuje graczom możliwość wyposażenia się w potężną broń, dzięki której jednym strzałem zniszczysz wszystkich napotkanych wrogów, w tym bossów.

Lampa Umbral z Lords of the Fallen

Podobnie jak Lords of the Fallen, ten przedmiot wprowadza Lampę Umbral, która zapewnia dostęp do ciemnego i torturowanego świata, zmieniając środowisko w koszmar złożony z pokręconych kończyn i popiołu. Lampa ta zapewnia także drugą szansę graczom w obliczu niebezpiecznych sytuacji.

Montaż broni w Kłamstwach P

W Lies of P kładzie się nacisk na dostosowywanie broni, oferując graczom możliwość modyfikowania znalezionej broni, aby pasowała do ich stylu gry. Takie podejście zapewnia głębię i powtarzalność rozgrywki.

Eksploracja w Hollow Knight

Hollow Knight wyróżnia się głębią projektu świata, zapewniając bogate i wciągające wrażenia eksploracyjne. Każda połączona strefa zanurza Cię głębiej w przygodę, oferując chwile relaksu i kontemplacji.

Oryginalna mechanika w różnych grach

Moce mocy w Star Wars Jedi: Fallen Order

Star Wars Jedi: Fallen Order dodaje wymiar mocy Jedi do gier typu Soulslike, dając graczom satysfakcję z odpierania szturmowców prostym pchnięciem Mocy. To połączenie wyzwania i fantastycznej mocy sprawia, że ​​jest to doświadczenie wyjątkowe w swoim gatunku.

Podręcznik tuniki

Tunic oferuje innowacyjną mechanikę, w której zebrane strony faktycznie ujawniają elementy instrukcji gry, inteligentnie zintegrowane z eksploracją. Takie podejście zapewnia graczom dodatkową immersję, wzmacniając połączenie pomiędzy światem gry a graczem.

Poniżej latarnia

Poniżej przedstawiamy intrygującą latarnię, która pomaga graczom odkrywać tajemnicze głębiny gry. Ta latarnia staje się złowieszczym towarzyszem podczas całej przygody, wzmacniając przytłaczającą atmosferę gry.

Koncepcja „jednego strzału” w Titan Souls

Titan Souls stanowi wyjątkowe wyzwanie, w którym dozwolony jest tylko jeden atak i nie ma możliwości uniknięcia ataków wroga. Ta koncepcja czystości rozgrywki tworzy intensywne napięcie pomiędzy porażką a sukcesem, oddając esencję gatunku Soulslike.

Fuzja Miyazakiego w Death’s Door

Death’s Door umiejętnie łączy światy dwójki Miyazakich, oferując melancholijną grę z brutalną walką i wzruszającymi postaciami. To nieprawdopodobne spotkanie stwarza dla graczy porywające doświadczenie, łącząc mocne strony obu twórczych geniuszy.

Źródło: www.eurogamer.net