Ekskluzywne wczesne spojrzenie na Dungeons & Dragons: Onslaught


Oryginalna gra RPG Dungeons & Dragons wyrosła z połączenia z miniaturowymi grami wojennymi, więc nic dziwnego, że od tego czasu DNA taktycznej gry stołowej pozostało związane z długo działającą serią. Obecna edycja D&D zapewnia ogromną elastyczność w rozgrywaniu walk tak, jak lubisz, w tym za pomocą miniaturowej gry stołowej, pozwalając, aby wielkie bitwy wypływały z trwających wątków kampanii w twoich cotygodniowych sesjach. Być może jednak twoja grupa jest bardziej zaangażowana w walkę niż powiązane ze sobą fabuły. Lub, co bardziej prawdopodobne, czasami po prostu chcesz zrobić sobie przerwę od planowania kampanii, aby mieć skoncentrowany wieczór walki. Jeśli tak jest, nowa gra WizKids Dungeons & Dragons: Onslaught powinna być na twoim radarze.

W ostatnich tygodniach miałem szczęście przyjrzeć się, co Onslaught ma dla graczy w sklepie, gdy zostanie wydany na początku 2023 roku. Jako gracz D&D od dzieciństwa, chciałem zobaczyć, jak gra podzieli złożoność bitwy D&D na szybka gra taktyczna. To, co znalazłem po dobrych testach, było bardzo imponujące. Onslaught to list miłosny do tego, co sprawia, że ​​walka D&D przy stole jest tak zabawna, ale usprawniona i skoncentrowana na szybkiej wymianie, zrównoważonej rywalizacji jeden na jednego, której towarzyszą figurki i inne elementy o gwiezdnej jakości.

Podstawowy zestaw Onslaughta ma zostać wydany za 140 USD, a pakiety rozszerzeń frakcji za 60 USD

Dungeons & Dragons: Onslaught to dwuosobowa, konkurencyjna gra typu potyczka. Każdy gracz kontroluje członków grupy poszukiwaczy przygód z określonej frakcji zaczerpniętej z fikcji Forgotten Realms. W skład podstawowego zestawu startowego wchodzą członkowie Harfiarzy i ich odwieczni wrogowie, Zhentarim. Ale musiałem też sprawdzić niektóre z kolejnych pakietów frakcji po drodze dla grup takich jak klan orków Many Arrows i mroczne szeregi Czerwonych Czarodziejów. I chociaż zazwyczaj musisz budować swój zespół tylko z członków określonej frakcji, zabawny wyjątek pozwala grupom najemników dołączyć do dowolnej frakcji. Tak więc jednym z pierwszych rozszerzeń gry jest mini czteropak Sellswords, który może dołączyć do dowolnej drużyny.

Po rozegraniu kilku kombinacji grupowych, jedną z rzeczy, które najbardziej doceniam, jest wyselekcjonowana równowaga między każdą z tych asymetrycznych frakcji. W każdej grupie występują wspólne role, takie jak Obrażenia w zwarciu, Uzdrowiciel lub Taktyk. Ale każdy mini bohater ma swoje odrębne moce i podobało mi się, jak nowe układy drużyn radzą sobie z ustaloną grupą. Na przykład Mistral, Kleryk Zhentarim i Chloe Amasnodel, Harfiarz Bard, wchodzą do walki jako uzdrowiciele, z umiejętnościami, które pozwalają im ożywić swoich kolegów z drużyny. Jednak atak dystansowy Sacred Flame Mistral całkowicie różni się od mocy dystansowej Vicious Mockery Chloe. A ponieważ gracze wybierają swoją drużynę z szerszej frakcji, nie ma pewności, że któraś z nich pojawi się w bieżącej sesji.

Ograniczenie frakcji pomaga zapewnić, że prawie zawsze wystawiasz silną, zdolną grupę z wieloma rolami. Ale istnieje wiele możliwości tworzenia drużyn nawet z podstawowymi zestawami, które rozszerzą się tylko wtedy, gdy zainwestujesz w nieuniknione ekspansje danej frakcji.

Wstępnie pomalowane figurki charakteryzują się doskonałymi szczegółami w rzeźbieniu i malowaniu

Inną rzeczą, którą do tej pory kocham w Szturmie, jest skupienie się na rozgrywce opartej na scenariuszach i zawieraniu figurek potworów, które wprowadzają klucz do wszelkich starannie opracowanych strategii usuwania wrogów. W przeciwieństwie do wielu innych miniaturowych gier typu potyczki, każda sesja Onslaught rozgrywa się w określonej narracji. Rzeczywiście, walczysz z figurkami przeciwników, ale skupiasz się również na celach, pokonywaniu potworów NPC i zbieraniu punktów zwycięstwa. W jednym z wczesnych scenariuszy infiltrujesz loch pełen koboldów i wyjątkowo paskudnego trolla. Możesz celować w postacie wroga i pokonać je wszystkie, aby wygrać. Jeśli tego nie zrobisz, gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa po ośmiu rundach wygrywa. Więc twój przeciwnik może zbierać łupy, zadawać obrażenia trollowi i utrzymywać punkty kontrolne w lochach, co prowadzi do łatwej wygranej, jeśli przeżyje twój atak.

Poza dodaniem zabawnego kontekstu narracyjnego do każdej gry, gra scenariuszowa znacznie rozszerza potencjał strategiczny. Podobnie potwory, które pojawiają się w każdej bitwie, są nieustannym wyzwaniem dla obu graczy, gdy poruszają się i atakują (stosując proste zasady rządzące scenariuszem) twoich bohaterów. Oznacza to, że za każdym razem, gdy aktywujesz mini, musisz celowo zrównoważyć atak, obronę, odzyskiwanie i obiektywne cele.

W zestawie podstawowym znajduje się duża ilość tekturowych elementów, ale także poręczna torba do ich przechowywania

Ruch i ataki wykorzystują długoterminowy język i koncepcje D&D, ale upraszczają przepływ tych elementów. W swojej turze postacie mogą wykonać standardową, ruchową i dodatkową akcję, a także wiele darmowych akcji, a wszystko na twojej karcie postaci ma łatwą do zinterpretowania ikonę, która powie Ci, co zrobią. Healing Word to dodatkowa akcja. Uderzenie wielkim toporem twojego barbarzyńcy to standardowa akcja. Niektóre moce mogą nawet wykonać jednocześnie akcję standardową i ruchową, jak np. atak ogłuszenia twojego mnicha.

Większość mocy polega na rzuceniu dwiema 20-ściennymi kośćmi i lepszym z dwóch rzutów. Czy broniąca się postać ma osłonę? Rzuć tylko jedną kostką. Dodaj kilka modyfikatorów, a jeśli osiągniesz lub przekroczysz KP celu, twoja akcja ma statyczną ilość obrażeń lub zadaje efekt. Złożoność taktyczna polega na inteligentnym wykorzystaniu terenu jako osłony i utrudnianiu ruchu wroga, ale także poprzez zastosowanie szeregu zastosowanych warunków (reprezentowanych przez żetony), które mogą wpłynąć na możliwości wroga, takich jak Oszołomienie, Spowolnienie lub Unieruchomienie .

Gra rozgrywa się na dwustronnej planszy, która jest dostarczana z zestawem podstawowym, zawierającym dwie unikalne mapy

Zamiast prowadzenia ksiąg rachunkowych lub pisania na kartach postaci, tak jak w prawdziwej grze D&D, Szturm zajmuje się progresją postaci, obrażeniami i czasami odnowienia mocy za pomocą wskaźników na kartach postaci i potworów. Cechy takie jak szybkość, AC i punkty wytrzymałości pojawiają się na jednym pokrętle. Użyj jednej ze swoich dwóch charakterystycznych mocy, a często musisz uruchomić wskaźnik czasu odnowienia, zanim użyjesz go ponownie, również na wskaźniku. Ponadto każda liczba udanych akcji może przynieść ci PD, od pokonania wrogów po użycie określonych umiejętności w bitwie, śledzone wzdłuż kolejnego wskaźnika. Zdobądź pięć PD i możesz wybrać jedną z dwóch kart poziomu, które są unikalne dla twojej postaci. Tak więc, jeśli podniesiesz poziom Rokpyratrix, bezklanowy czarnoksiężnik, możesz zyskać smoczą odporność, aby uzyskać dodatkowe AC lub żywiołowe powinowactwo, aby zadawać dodatkowe obrażenia podczas korzystania z tajemnych umiejętności.

Bitwy rozgrywają się na ustalonych ustawieniach terenu, podyktowanych scenariuszem. Te duże prostokątne pola bitwy pozwalają na przyjemną nawigację dzięki inteligentnym układom, z mapami referencyjnymi w instrukcji, które pokazują takie rzeczy, jak blokowanie i utrudnianie terenu. Dwustronna plansza do lochów dołączona do zestawu podstawowego zawiera dwie doskonałe konfiguracje do ekscytujących bitew. Jednak obecny limit tych dwóch map wydaje się trochę powstrzymywać podstawową grę; nawet bardziej niż rozszerzenie opcji postaci, z chęcią zobaczę, jak nowe pola bitew pojawiają się w regularnej grze wraz z wprowadzaniem rozszerzeń.

Rozszerzenie frakcji Red Wizards jest jednym z pierwszych, które dołączą do gry po pojawieniu się Harfiarzy i Zhentarima w wersji podstawowej

Jak to wszystko rozgrywa się na stole? Być może jest to moja długoletnia znajomość terminologii D&D, ale pierwszą rzeczą, jaką zauważyłem, było to, jak szybko mogłem wpaść w wygodny przepływ gry i natychmiast posiąść radość z rozważań taktycznych. W przeciwieństwie do niektórych innych taktycznych mini gier, które wypróbowałem, trwają wiele sesji, zanim nawet zrozumiem podstawy. Poza tym uwielbiam mnogość oferowanych postaci i frakcji oraz eksperymentowanie z każdą z nich. Lubię też regularne mikrodecyzje między angażowaniem mojego przeciwnika, realizacją celów i eliminowaniem potwornych wrogów. Bitwy przypominają mi niektóre z moich ulubionych spotkań w grach D&D na przestrzeni lat, z napiętymi rozgrywkami i wynikami, które często zależą od krytycznych rzutów kośćmi w ostatnich minutach walki. Jasne, w tym przypadku może mniej zainwestowałem w historię i postacie, ale same konflikty są świetną zabawą.

Warto również zauważyć, że kiedy grałem, wieloletnie doświadczenie WizKids w zakresie gotowych figurek i systemów terenowych było w pełni widoczne. Figurki mają urocze, sugestywne pozy i szczegółowe malowanie, zwłaszcza na niektórych większych figurkach potworów, takich jak potężny Ettin lub Młody czarny smok, który jest dostarczany z zestawem podstawowym. Grafika kart jest również doskonała, wykorzystując wyraźne kolory i sylwetki postaci do łatwego łączenia kart i figurek. Atrakcyjne są również tablice. Podczas gdy dwa startowe pola bitwy są nieco przytłumione i ciemniejsze, nadal istnieją jednoznaczne identyfikatory wizualne, które pomagają pokazać ściany i inne bariery, a jednocześnie skupiają się na sztuce – zamiast bałaganu ikon lub twardych linii, które przerywają immersję.

Frakcja Wiele strzał to jedna z innych grup z fikcji Zapomnianych Krain, którą gracze mogą odkrywać dzięki dodatkom

Chociaż miałem ograniczony kontakt z tym, jak to działa, jestem podekscytowany obietnicą kolejnej funkcji Onslaught; WizKids planuje zintegrować grywalność dla innych figurek D&D w grze, używając kombinacji pakietów kart i scenariuszy do pobrania, które integrują nowe potwory i bohaterów w miksie. Z biegiem czasu celem jest, aby przynajmniej niektóre kolekcje Ikon Krain (wstępnie pomalowane), Struktury (luksusowe figurki do zbudowania) i Cudowne linie Nolzura (niepomalowane figurki WizKida) trafiły do ​​oficjalnej gry, w tym do wykorzystania w zorganizowanych grać na imprezach hobby Onslaught. Nie dotyczy to wszystkich, ale jeśli masz już solidną mini kolekcję WizKids, może to oznaczać, że masz już znaczący start w budowaniu swoich frakcji.

Podczas gdy WizKids niewątpliwie rozważa Onslaught jako długoletnią inwestycję z aktywną kadencją ekspansji i rozwoju, powinienem dodać, że podstawowy zestaw startowy Onslaught jest wyjątkową samodzielną grą samą w sobie, opartą na moim czasie z nią. Z 21 wstępnie pomalowanymi figurkami w pudełku, otrzymujesz dużą różnorodność figur na stole. Książka scenariuszy zawiera siedem scenariuszy fabularnych, które można odtworzyć, a także kilka bardziej ogólnych typów meczów. Pełna sesja rozgrywki trwa od 90 do 120 minut, więc te scenariusze powinny sprawić, że większość walczących graczy będzie zajęta przez długi czas, zanim poczujesz się zmuszony do rozpoczęcia pobierania lub kupowania nowej zawartości.

Inteligentne, usprawnione zasady przekładają terminologię i mechanikę D&D na dynamiczny system skoncentrowany na walce

Dzięki połączonej licencji D&D i doświadczeniu WizKids w produkcji miniatur i wcześniejszych grach taktycznych, Onslaught ma ogromny potencjał, aby zakłócić scenę gier w miniatury, która wystartuje w 2023 roku. Na podstawie kilku godzin eksperymentów i odkryć z przyjemnością informuję, że takie zakłócenie, jeśli nastąpi, będzie w pełni zasłużone. Onslaught to silny i elastyczny system gry z dużą ilością życia; Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak się rozwinie, gdy gracze zaczną kopać po wydaniu.

Jeśli interesują Cię inne świetne gry planszowe do odkrycia, możesz kliknąć w centrum Top of the Table, aby uzyskać dodatkowe rekomendacje. Jeśli masz pytanie dotyczące Onslaught lub jakiejkolwiek innej planszowej przygody, którą chcesz podjąć z rodziną lub przyjaciółmi, nie wahaj się napisać do mnie e-mailem z pytaniami, a z przyjemnością odpowiem na wszystkie możliwe pytania.



Źródło : https://www.gameinformer.com/tabletop/2022/11/04/exclusive-early-look-at-dungeons-dragons-onslaught