EA ogłasza rebranding swojego silnika Frostbite i nową politykę partnerstwa.

EA ogłasza rebranding swojego silnika gry Frostbite

EA zdecydowało się zmienić nazwę swojego wewnętrznego silnika gier Frostbite, aby odzwierciedlić „nowy nacisk na partnerstwo” ze swoimi studiami, a jednocześnie dać swoim zespołom swobodę tworzenia na dowolnym wybranym przez siebie silniku.

Początki gry Frostbite sięgają jej opracowania przez DICE do użytku w serii Battlefield i od tego czasu zostały zaadaptowane w innych studiach należących do jej spółki-matki EA.

Historycznie rzecz biorąc, silnik był używany przez BioWare do tworzenia Mass Effect: Andromeda i Anthem, co spotkało się z mieszanymi przyjęciami na poziomie technicznym. Ostatnio wykorzystano go w tegorocznym remake’u Dead Space i wielu corocznych franczyzach sportowych EA.

Nowe logo Frostbite

Nowe logo Frostbite to kolejny odcisk dłoni, ale „z natury ludzki” – oznajmiło EA w swoim ogłoszeniu. Składa się z nakładających się warstw, które mają reprezentować „relacje oparte na współpracy przekształcające Frostbite od środka” – dodało EA. Pomimo udoskonalania Frostbite na przestrzeni lat przez EA Studios, firma stwierdziła, że ​​jej studia mogą wybrać inne silniki do tworzenia gier. „Od nas zależy, czy Frostbite będzie najlepszym wyborem dla naszych gier” – powiedziała.

Rozwój Dragon Age Dreadwolf

Na początku tego roku weteran BioWare, John Epler, ujawnił jedną z wad Frostbite podczas tworzenia Dragon Age Inquisition – „galopowanie” koni było iluzją stworzoną przez dodanie linii prędkości. Epler jest obecnie dyrektorem kreatywnym kolejnej gry z serii, Dragon Age Dreadwolf, nad którą również pracuje Frostbite.

Pełna premiera Dragon Age Dreadwolf nastąpi latem 2024 roku, ale krótki zwiastun opublikowany na początku tego miesiąca prezentuje niektóre lokacje, które będziemy mogli eksplorować.

Źródło: www.eurogamer.net