Dyrektor generalny Take-Two mówi, że weźmie „opóźnienia w stosunku do flopów każdego dnia”, jednocześnie obniżając prognozę zarobków


Wydawca Grand Theft Auto i NBA 2K Take-Two obniża swoje prognozy przychodów na rok podatkowy 2023, ponieważ firma stoi w obliczu opóźnień i spadków w grach mobilnych.

W ramach wyników Take-Two za drugi kwartał 2023 r. firma ujawniła, że ​​obniża spodziewane przychody o 320 mln USD w bieżącym roku podatkowym. Wcześniej Take-Two oczekiwało od 5,73 do 5,83 miliarda dolarów, ale liczby te zostały obniżone do 5,41 do 5,51 miliarda dolarów. Firma obwinia niższe oczekiwania w swojej działalności mobilnej i zmiany w nadchodzącym harmonogramie wydań za obniżone prognozy.

Dyrektor generalny Take-Two, Strauss Zelnick, powiedział, że „w przypadku niektórych gier w fazie rozwoju nastąpiły niewielkie zmiany, ale „dobrą wiadomością jest to, że te gry wciąż nadchodzą”. Prezes dodał, że „wybiorę opóźnienia każdego dnia zamiast przejmowania niektórych flopów. To naprawdę klucz w tym biznesie”, mówiąc, że opóźnienia w przeszłości zawsze były warte czekania.

Te zmiany w harmonogramie wydań Take-Two obejmują tytuł mobilny od 2K, opóźnienia Marvel’s Midnight Suns na konsolach PS5/Xbox Series i Nintendo Switch/ostatniej generacji, a także Kerbal Space Program 2 przesunięty na wczesny dostęp. W sumie, Zelnick powiedział, że 87 gier jest w drodze z różnych studiów Take-Two Interactive.

Wiele z tych gier pochodzi od niedawno przejętej firmy Zynga. W rzeczywistości 38 z 87 gier opracowywanych w Take-Two ma być tytułami mobilnymi, co jest kolejnym znakiem, że gigant wydawniczy coraz mocniej dąży do swojej mobilnej przyszłości. Reszta oferty oprogramowania wygląda następująco:

  • 24 gry „Immersive Core”
  • 10 niezależnych gier
  • 28 gier mobilnych
  • 7 gier „Mid-Core”
  • 8 nowych iteracji wcześniej wydanych tytułów

Take-Two definiuje gry „Immersive Core” jako tytuły z rozbudowaną rozgrywką i godzinami zawartości, takie jak GTA, Red Dead Redemption i NBA 2K. Gry „Mid-Core” są definiowane jako tytuły zręcznościowe, takie jak WWE Battlegrounds, lub gry, które nie zawierają takiej samej ilości treści, jak gry z rdzeniem wciągającym, takie jak New Tales from the Borderlands. I warto zauważyć, że niektóre z 87 gier zostały już wydane w tym roku fiskalnym, takie jak The Quarry, New Tales from the Borderlands i NBA 2K23.

Firma odnotowała kilka sukcesów z ostatniego kwartału, odnotowując przychody w wysokości 1,39 miliarda dolarów, ujawniając, że Grand Theft Auto i Red Dead Redemption przekroczyły odpowiednio 170 milionów i 70 milionów sprzedanych egzemplarzy.

Logan Plant jest niezależnym pisarzem dla IGN zajmującym się grami wideo i wiadomościami rozrywkowymi. Ma ponad sześcioletnie doświadczenie w branży gier z bylines w IGN, Nintendo Wire, Switch Player Magazine i Lifewire. Znajdź go na Twitterze @LoganJPlant.



Źródło : https://www.ign.com/articles/take-two-ceo-says-hell-take-delays-over-flops-any-day-while-lowering-earnings-forecast