Dyrektor generalny PlayStation omawia wnioski z fiaska Concorda i bezpieczeństwa gier na PC

Sony opublikowało niedawno swój raport finansowy za drugi kwartał 2024 roku, w którym podkreślił dobre wyniki konsoli PlayStation 5, która osiągnęła 65,5 miliona sprzedanych egzemplarzy. W odpowiedzi na te wyniki spółka podniosła całoroczne prognozy w segmencie gier wideo. Jednak ogłoszenie to zostało zniweczone niepowodzeniami niektórych projektów, w szczególności niepowodzeniem Concord, co doprowadziło do znacznych strat, a nawet zamknięcia dewelopera Firewalk Studios.

Dobra wydajność PlayStation 5

Raport finansowy Sony ujawnił, że PlayStation 5 w dalszym ciągu dobrze radzi sobie na rynku, sprzedając imponującą liczbę 65,5 miliona egzemplarzy. Ta pozytywna dynamika skłoniła spółkę do skorygowania prognoz przychodów dla segmentu gier, wzmacniając swoją pozycję w coraz bardziej konkurencyjnym sektorze.

Porażki i wnioski do odrobienia

Podczas telekonferencji z inwestorami Hiroki Totoki, współzałożyciel PlayStation, odniósł się do niepowodzenia Concord – kosztownego projektu, który przyniósł straty przekraczające 200 milionów dolarów. Totoki uznał, że należy ulepszyć proces opracowywania nowych własności intelektualnych, podkreślając znaczenie testów użytkowników i wewnętrznych przeglądów na wcześniejszej etapie cyklu rozwojowego. Jego oświadczenie podkreśla potrzebę bardziej zintegrowanego funkcjonowania organizacji, aby uniknąć przyszłych niepowodzeń.

Kontrowersje wokół kont PSN

Totoki omówił także negatywne opinie graczy na PC dotyczące wymogu utworzenia konta PlayStation Network (PSN) dla takich gier jak God of War Ragnarök i Horizon Zero Dawn Remastered. Chociaż wymóg ten ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa w grach online, gracze kwestionują jego znaczenie w przypadku tytułów przeznaczonych dla jednego gracza. Totoki argumentował, że konieczne są środki, aby zapewnić bezpieczne i przyjemne środowisko gry, przyznaje jednak, że takie podejście doprowadziło do frustracji.

Wniosek

Sony świętuje sukces konsoli PlayStation 5, a wyzwania związane z nieudanymi projektami i kontrowersyjnymi politykami podkreślają potrzebę ciągłej adaptacji. Wydaje się, że firma jest świadoma krytyki i wyzwań, dlatego będzie musiała dostosować swoje strategie, aby utrzymać dynamikę na stale zmieniającym się rynku. Kolejne kroki będą kluczowe dla wiarygodności Sony w sektorze gier wideo.

Odczyty: 1