Druckmann i Pascal o tym, jak The Last Of Us zmieniło się w telewizji


The Last of Us nie jest pierwszą adaptacją gry wideo do filmu i na pewno nie będzie ostatnią. Ale być może bardziej niż jakakolwiek własność, która przeszła z interaktywnego medium do pasywnej telewizji, The Last of Us wydaje się najbardziej odpowiedni do przejścia. Historia Joela i Ellie jest emocjonalna i filmowa, która nie zależy od wyborów gracza.

Przed premierą serialu rozmawialiśmy z niektórymi aktorami na temat adaptacji, a także z Neilem Druckmannem, współtwórcą The Last of Us, który był mocno zaangażowany w pisanie serialu i wyreżyserował kilka odcinków.

Druckmann nie jest obcy reżyserowaniu aktorów, nawet jeśli proces nagrywania programu telewizyjnego różni się od tego, jak działa w grze wideo. „W grach wideo istnieje pewien luksus, który polega na tym, że kiedy rejestrujemy występ, mamy każdy kąt kamery pod słońcem. Nie musimy się martwić o zasięg, ponieważ mamy cały zasięg na świecie” – powiedział Druckmann w wywiadzie przy okrągłym stole na temat pracy w serialu. „Możemy zdecydować po fakcie – w jaki sposób ta linia została dostarczona? To będzie zbliżenie. Sposób, w jaki tu walczyli? To powinien być szeroki strzał. Co oni mają na sobie? Spróbujmy różnych strojów i możemy to rozgryźć po fakcie. Możemy zmienić pogodę, możemy zmienić otoczenie – możemy zrobić to wszystko po fakcie”.

W przypadku telewizji jest to znacznie bardziej zaplanowany proces. Musisz podejmować decyzje z wyprzedzeniem, upewnić się, że wszystko jest dokładnie tak, jak chcesz, i mieć nadzieję na najlepsze. „To, co się dzieje, polega na tym, że masz wszystkie te różne działy: aktorów, kostiumy – wszystko musi się połączyć w tym momencie, w którym mówisz „Akcja!” A ty wstrzymujesz oddech i masz nadzieję, że wszystkie elementy się połączą” – mówi Druckmann. „I zazwyczaj nie robią tego za pierwszym razem, więc dokonujesz pewnych poprawek i powtarzasz to. A kiedy to działa, jest tak wysoko. To dreszczyk emocji. Czuje się jak w cyrku na linie. Rozumiem, że ludzie mogą się uzależnić od tego procesu”.

Większość pracy się dzieje przed strzelać w telewizji i filmie w przeciwieństwie do po w świecie gier wideo, ale pod wieloma względami Druckmannowi cały proces wydawał się bardzo znajomy. „Nadawanie kierunku artystycznego to nadawanie kierunku artystycznego, z wyjątkiem tego, że robisz to w prawdziwym życiu, a nie na ekranie” — mówi Druckmann o zaskakujących i niezaskakujących podobieństwach. „Praca z aktorami to praca z aktorami. Pisanie tego to wiele tych samych rozmów – po prostu staram się, aby było autentyczne i szczere”.

Rozmawiając z Druckmannem, wydaje się, że podobał mu się proces reżyserowania telewizji i praca nad adaptacją jego pracy, ale gry wideo nadal są tym, gdzie leży jego serce. „Uwielbiam wszelkie formy opowiadania historii. W tym momencie zrobiłem trochę w komiksach, dużo w grach wideo i trochę w telewizji i myślę, że zawsze można się czegoś nauczyć od nich wszystkich i pomóc ulepszyć je wszystkie, mając lepsze zrozumienie” – mówi Druckmann. „Moja miłość do gier nigdy nie przeminie, ale to też było ekscytujące doświadczenie”.

Oglądaliśmy wczesne odcinki serialu i przynajmniej w kilku pierwszych wydaje się to wierną adaptacją materiału źródłowego, ale z dodatkowym kontekstem do ustalenia świata i szansą spędzenia większej ilości czasu z postaciami, które możemy mieć tylko krótko spotkali się w grze. Pomimo tej decyzji, jak blisko oryginalnej gry (przynajmniej na początku serialu), wciąż jest miejsce dla aktorów.

Rozmawialiśmy z Pedro Pascalem o roli Joela w serialu i dowiedzieliśmy się, jak podchodzi do akcentu. Jest zredukowany do programu telewizyjnego w porównaniu z bardziej południowym głosem Troya Bakera. „Myślę, że była to raczej kwestia skomponowania jakości spośród wielu innych. To wszystkie te różne elementy były częścią układanki” – powiedział nam Pascal podczas dyskusji przy okrągłym stole z twórcami. „Joel pochodzi z Austin, więc mocny akcent z Teksasu nie ma zastosowania technicznego. Dorastałem w San Antonio. Zanim skończyłem dwa lata, moja rodzina wylądowała w San Antonio i mieszkałem tam do prawie 12 roku życia. Bardziej chodziło o zabawę tym, co już mam w systemie. Jaki dźwięk kształtuje słowa znajdujące się na stronie. To, co nawiązuje do czegoś, co pochodzi z gry, jest nam już znane. Jaka jest muzyka tego wszystkiego? Zdecydowanie częścią tego było odrobina brzdąkania”.

Ostatni z nas rozpocznie się na antenie HBO 15 stycznia. Aby uzyskać więcej informacji od twórców serialu, wypatruj następnego wydania magazynu Game Informer, w którym znajdziesz szczegółowe informacje od Gabriela Luny, który gra Tommy’ego w serialu, a także Merle Dandridge, która jest jedyną aktora do zagrania tej samej postaci w grze i serialu, Marlene.



Źródło : https://www.gameinformer.com/interview/2023/01/06/druckmann-and-pascal-on-how-the-last-of-us-changed-for-tv