Dredge to relaksujący symulator rybaka ukrywający bardzo złowrogie serce



Dredge zaczyna się od wraku statku, twojej niewidzialnej rybackiej postaci gracza, która jest zmuszona osiąść na brzegach wyspiarskiego miasta Greater Marrow, nie mogąc wrócić do domu. Zmuszeni są pożyczać łódź od podejrzanego burmistrza i pracować na lokalnych płyciznach, aby spłacić dług. A jednak jest to najmniej niepokojąca sekcja Dredge.

Kości Dredge’a to te z delikatnego symulatora wędkarstwa – pilotujesz ładną, prawie zacienioną łódką po spokojnych wodach, grając w niemal rytmiczną minigrę, aby wyłowić ryby, które można znaleźć w bulgoczących szkołach na początkowej wyspie. Wymień wystarczającą ilość ryb do lokalnego sprzedawcy ryb, a za swoje pieniądze możesz kupić ulepszenia od cieśla – dodatkowe silniki zaburtowe, mocniejsze wędki dla większych gatunków (w katalogu gry jest 128 wpisów), kraby do zrzucenia i powrotu na później.

Są też mniej oczekiwane mechaniki, takie jak wybór książki do przeczytania, która uruchamia licznik czasu, gdy jesteś na wodzie, ostatecznie oferując stałe wzmocnienia statystyk. Asortyment Twojej łodzi jest zorganizowany jak Tetris w ekwipunku Resident Evil. Jest też cykl dzień-noc, w którym różne gatunki pojawiają się w nocy – ale wychodzenie po zmroku wiąże się z ryzykiem uderzenia w skały, których nie widać, i uszkodzenia części ekwipunku, wysłania silników w trybie offline lub złapania za burtę. To satysfakcjonujące tempo postępu od samego początku i nawet w ciągu godziny gry dokonałem kilku znaczących zmian na moim statku.

Ale wkrótce po tym, jak zaczniesz, docierasz do 5 dnia i sprawy zaczynają się robić… dziwne. Mieszkańcy Wielkiego Szpiku – i inne małe osady, które można znaleźć na okolicznych wyspach – już wydają się trochę niespokojni. Ale kiedy wyciągniesz swoją pierwszą aberrację z fal, wszystko staje się znacznie bardziej złowrogie. Coś jest nie tak z rybami w tych morzach – makrele rosną rozdęte i wyglądają agresywnie, dorsz może wyewoluować jedno ogromne oko. Sprzedawca ryb wycina z jednego egzemplarza doskonale zachowaną antyczną chusteczkę i traktuje ją jak nagrodę, a nie zmartwienie – a potem spotykasz Kolekcjonera i zaczynasz dostrzegać mroczną historię ukrytą pod falami Dredge’a.

Kolekcjoner, były rybak, który zajął się „innymi zajęciami”, wyrusza w główne zadanie, prosząc o odnalezienie niezwykłych, prawdopodobnie magicznych artefaktów ze znanych wraków statków w okolicy. Wyposaża cię w tytułowy aparat do pogłębiania i nagle grasz w inną minigrę, aby wyciągnąć wszystko, od złomu po klucz zmieniający kształt, i ucząc się wskazówek dotyczących dziwacznych, prawdopodobnie Lovecraftowskich historii, które poprzedzały twoje przybycie.

Będziesz musiał rozpocząć dłuższe podróże do innych biomów, ale pilotowanie statku w nocy zwiększa poziom paniki twojej postaci. Im większa panika, tym dziwniejsze rzeczy stają się – zaczynasz widzieć miejsca, których nie możesz zobaczyć w ciągu dnia, a złowrogie morderstwa kruków zaczynają podążać za twoją łodzią i kradną twoje zapasy, jeśli nie będziesz zbyt długo. Zaczniesz też otrzymywać zadania poboczne od wyspiarzy, którzy chcą, abyś znalazł ślad ich utopionego dziecka lub poprosili o materiały budowlane, które wydają się zbyt chętne, by opuścić swój dom i zamieszkać gdzie indziej.

Wiele z tego, czego się dowiaduję, wydaje się być poskładane – wskazówki zatopionej historii, a nie sama opowieść – ale twórcy z Black Salt Games sugerują, że moje podróże mogą mnie zaprowadzić mający spanikować mojej postaci, odkryć ukryte miejsca i powiedzieć, że będą tam potwory o wiele gorsze niż rekiny, z którymi będę musiał się zmagać, a wszystko to w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytania.

To magiczna konfiguracja – rodzaj wciągającej, zręcznościowej gry zarządzającej, która może przypadkowo przykuć uwagę na wiele godzin, ale nierozerwalnie związana z dużo dziwniejszą fabułą, która obiecuje poprowadzić nas na naprawdę nieznane wody. Dredge skrywa tajemnice, a ja bardzo chcę dowiedzieć się, czym one są.

Joe Skrebels jest redaktorem wykonawczym News w IGN. Podążaj za nim Świergot. Masz dla nas wskazówkę? Chcesz omówić możliwą historię? Wyślij e-mail na adres newsstips@ign.com.





Źródło : https://www.ign.com/articles/dredge-fishing-sim-sinister-heart