Dragon’s Dogma 2: Ulepszenia i wady poprawki 7, pełna analiza

Analiza Dragon’s Dogma 2: Patch 7

Dragon’s Dogma 2 to wspaniały tytuł, który może znaleźć się wśród najlepiej wyglądających gier roku. Epopeja Capcom z otwartym światem wykorzystuje wyjątkową technologię oświetleniową, a szczegółowe globalne oświetlenie oparte na ray tracingu nadaje grze bardzo wyrafinowany wygląd. Pomimo tych technicznych możliwości, gra została wydana ze znacznymi wadami wydajnościowymi i wizualnymi, błędną rekonstrukcją obrazu na komputerach z serii Xbox i problemami z liczbą klatek na sekundę w gęstych obszarach miejskich, a także innymi problemami.

**Ulepszenia wizualne na Xbox Series X**

Podstawowe wrażenia wizualne pomiędzy aktualizacją drugą i siódmą są w dużej mierze podobne pod względem ustawień wizualnych. Nadal znajdujemy wspaniałą prezentację RTGI z włączonym śledzeniem promieni, ze znacznie mniej rzucającym się w oczy wyglądem, gdy RT jest wyłączony. Problemy z przebudową, które nękały Xbox Series X, zostały rozwiązane, przynajmniej częściowo. Artefakty szachownicy są teraz znacznie mniej widoczne, ale efekt końcowy nadal wygląda mniej ostro niż na PS5. W grze dostępna jest także nowa oprawa wizualna, pozwalająca na wybór pomiędzy „wysokimi” i „niskimi” ustawieniami graficznymi. To ustawienie wydaje się po prostu włączać lub wyłączać śledzenie promieni i rozmycie ruchu, bez znaczącego wpływu na liczbę klatek na sekundę.

** Poprawiona wydajność na PS5 **

Jeśli chodzi o wydajność, PS5 również korzysta z ulepszeń, szczególnie w obszarach o ograniczonej liczbie procesorów, takich jak ruchliwe miasta. Wydajność GPU pozostaje taka sama jak w poprzedniej łatce. Ogólnie rzecz biorąc, na PS5 widać lekką poprawę w porównaniu do poprzedniego patcha. Nawet jeśli konsola Sony ma problemy z płynnością na poziomie 30 klatek na sekundę, całość pozostaje efektywna.

**Optymalizacje na Xbox Series S**

Na Xbox Series S poprawiono okluzję otoczenia w porównaniu z poprzednią łatką, zapewniając większy zasięg w obszarach oświetlonych pośrednio. Jednak jakość oświetlenia na tej konsoli pozostaje wyzwaniem ze względu na problemy z RTGI i migoczące, słabo szczegółowe cienie.

zrzut ekranu Dragon's Dogma 2 przedstawiający ulepszenia okluzji otoczenia w serii pomiędzy aktualizacjami

**Recenzja łatki 7**

Dragon’s Dogma 2 ma dość udany cykl aktualizacji od czasu drugiej łatki w kwietniu. Większość kluczowych problemów została naprawiona, zapewniając graczom lepsze wrażenia. Z drugiej strony pewne kwestie wymagają poprawy, zwłaszcza docelowy poziom klatek na sekundę wynoszący 30 klatek na sekundę i brak trybu docelowego na poziomie 60 klatek na sekundę na konsolach.

Źródło: www.eurogamer.net