Avowed: wszystko, co musisz wiedzieć o nadchodzącej grze akcji RPG
Avowed pojawił się jako główna część letnich prezentacji Xbox. Gra pojawiła się w Xbox Games Showcase, a po nowym materiale filmowym dyrektorka gry Carrie Patel pojawiła się w oficjalnym podcaście Xbox, aby podzielić się dodatkowymi informacjami na temat rozgrywki i porozmawiać o grze. Spotkaliśmy się z Patelem i dyrektorem rozgrywki Gabe Paramo, aby dowiedzieć się jeszcze więcej od Avowed, opisując, co myślą o porównaniach ze Skyrim, ich przemyślenia na temat Baldur’s Gate 3, dlaczego w grze rozważano romans, ale ostatecznie go nie uwzględniono oraz dlaczego gra w The Outer Worlds może dać ci najlepsze wyobrażenie o tym, czego się spodziewać Notoryczny.
Opcja widoku z trzeciej osoby
Czy możesz mi powiedzieć więcej o opcji trzeciej osoby w Avowed? Prawdopodobnie tak będę grał. Carrie Patel, dyrektor gry: Jak wspomniałeś, jest wielu ludzi, którzy po prostu tak wolą. Są ludzie, którzy wolą to ze względów estetycznych. Stworzyli tę postać i chcą ją zobaczyć na świecie. Są ludzie, którzy wolą to ze względu na dostępność. Widok pierwszoosobowy może wywoływać mdłości, a opcje regulacji pola widzenia nie do końca im odpowiadają. Więc tak, istnieje wiele powodów, aby to mieć. Jest wielu graczy, którzy wolą to z tego czy innego powodu. Jednak nadal zapewniamy graczom te same doświadczenia z perspektywy trzeciej osoby. Gabe może o tym więcej porozmawiać.
Gabe Paramo, dyrektor ds. rozgrywki: Żeby było jasne, prawda? Jest to gra pierwszoosobowa z perspektywą trzeciej osoby. Kiedy więc mówimy o wrażeniach, mogą pojawić się pewne mikrokorekty – na przykład w zakresie fizyki kapsuły, supermikro – aby zapewnić odrobinę elastyczności klatkom animacji i lepiej je wymieszać , ale chcemy, żeby sprawiał wrażenie równie responsywnego. Chcemy też, żeby było to kontrolowane dokładnie tak, jak w grze pierwszoosobowej. W porządku,
Lokalizacja i historia Avowed
Rozumiem, że akcja Avowed rozgrywa się w uniwersum Pillars of Eternity. Ale ciekawi mnie, co to znaczy dokładniej. Czy jest to jakiś konkretny moment na osi czasu? Czy konieczna jest wcześniejsza wiedza o uniwersum? Carrie Patel: Po pierwsze, nie musisz grać w poprzednie gry Pillars, aby zagrać w Avowed. Cieszymy się, że mamy naszych wiernych fanów, ale spodziewamy się, że dla wielu graczy Avowed będzie pierwszym wprowadzeniem do uniwersum Eora i bierzemy to pod uwagę. Akcja So Avowed rozgrywa się kilka lat po zakończeniu Deadfire, czyli naszej gry tuż przed tą. Jest kilka postaci, które zwykli gracze rozpoznają. Inkwizytor Lödwyn – przerażająca kobieta w fajnej masce, którą widzieliśmy w zwiastunie – w rzeczywistości była postacią drugoplanową w Deadfire. A w Avowed odgrywa ona znacznie większą rolę, jak się zapewne domyślacie.
Mamy kilka innych postaci drugoplanowych, które się pojawiają. Ale w każdym razie nie musisz znać tych postaci. Nie musisz ich wcześniej spotkać, żeby zrozumieć kontekst i Zatwierdzenie. Nasze podejście do wielu szczegółów świata, nawiązania do wydarzeń z innych gier, do lokacji, to tyle. Zwykli gracze rozpoznają te elementy i poczują wzajemne powiązania świata, ale nie jest to coś, w co trzeba grać. W ogóle nie jest to lektura obowiązkowa. Jak w przypadku każdej wspaniałej gry fantasy, dajemy światu mnóstwo kontekstu, w którym gracze mogą się zanurzyć. Chcemy, żeby było kompletne poza małym kawałkiem, który im dajemy. Ale tak, przyjemność z umiejscowienia tego w The Living Lands, poza samym kolorem tego miejsca, polega na tym, że jest to miejsce, którego nie badaliśmy w poprzednich grach Pillars. To miejsce, o którym zbudowaliśmy pewną wiedzę, ale było ono świeże dla nas jako zespołu programistów i będzie świeże także dla graczy.
Wybory i konsekwencje w Avowed
Jak szeroki jest wybór rozgrywki i opowiadania historii? Mówimy na przykład o wielu zakończeniach? Carrie Patel: Wybór i konsekwencje będą miały miejsce dla gracza w trakcie gry. Są wybory, których dokonasz, które będą miały natychmiastowe skutki i które będą miały skutki, które będziesz mógł zobaczyć przez wiele godzin później, a niektóre z nich zostaną zrealizowane na samym końcu gry, aby zobaczyć, jak wypadną później w przyszłości. Ale poza tym masz do wyboru bardzo intymne i wpływowe wybory dla konkretnych postaci, a także takie, które faktycznie wpływają na stan całych kolonii Living Lands i Living Lands jako całości.
Więc jeśli chodzi o wybór, naprawdę staramy się zapewnić graczowi szeroki zakres i tło. To nie jest tak, że po prostu docierasz do końca i wybierasz zakończenie. Tak naprawdę zakończenie jest wynikiem wyborów dokonanych po drodze. Niektóre z nich są bardzo intymne i oparte na charakterze, inne są bardzo szerokie i obejmujące wszystko. Ale tak, na pewno będziesz mieć chwile, w których sposób, w jaki dokonałeś pewnych wyborów, lub może sposób, w jaki traktowałeś określone postacie na początku gry, wróci, aby cię nagrodzić lub prześladować, lub prawdopodobnie jedno i drugie w ciągu kilku kilka godzin później, kiedy spotkasz te postacie – sojuszników i przeciwników. Będziesz miał wiele możliwości wyboru, w zasadzie… postacie będą chciały ci zaufać lub nie będą opierać się na łącznej kombinacji wyborów, których dokonałeś do tego momentu. Więc jeśli próbujesz się z kimś sprzymierzyć i mówisz: „Hej, możesz mi zaufać. Chcę to zrobić, pracujmy razem” – mogą wspomnieć o niektórych działaniach, które wykonałeś do tego momentu i powiedzieć: „Myślę, że nie mogę ci ufać” lub „Dlaczego nie? Myślę, że masz rację, więc dam ci tę szansę.
Flirt i związki w Avowed
Podzieliliście się walką z bossem, której można było całkowicie uniknąć, wybierając opcje dialogowe. Czy gra jest zaprojektowana w taki sposób, że od pierwszych chwil można uniknąć jakiejkolwiek walki? Carrie Patel: W Avowed nie ma ścieżki pacyfistycznej, więc nie, nie jest to gra, w której można uniknąć jakiejkolwiek walki.
Czy uważasz Avowed za grę akcji? A może jest to wyłącznie gra RPG? Gabe Paramo: RPG. Tak, to znaczy, co robimy? NIE ? Ty eksplorujesz świat, wykorzystujesz mechanikę ruchu, my musimy martwić się o tempo. Prowadzisz rozmowy z postaciami. To RPG akcji fantasy, prawda? Walczysz, eksplorując przestrzenie. Można do tego podejść na różne sposoby, na przykład etapy walki są bardzo zorientowane na akcję. Ale tempo jest prawdopodobnie takie, jakiego można się spodziewać po grach RPG akcji fantasy.
Mechanika gry i inspiracje
Wygląda na to, że każda gra RPG fantasy ma teraz do czynienia z Baldur’s Gate 3. Avowed wcale nie przypomina Baldur’s Gate 3, ale obie są grami fantasy. Czy Baldur’s Gate 3 daje pewność, że jest wyraźny apetyt na ten gatunek? A może jest onieśmielający? Carrie Patel: To znaczy, to była naprawdę fajna gra. Wszyscy jesteśmy fanami RPG w studiu i w zespole, więc grając w tę grę, świetnie się bawiliśmy. Porównywanie naszych wyborów konstrukcyjnych poprzez rozmowę na temat: „Zainwestuj w moc kijanki”. Czy je odrzucasz?” Przede wszystkim dobrze się przy tym bawiliśmy. Ale tak, zawsze wspaniale jest widzieć, jak RPG fantasy dobrze się sprzedaje i widzieć, że gracze są skłonni inwestować i angażować się w duży, kreatywny świat, który nagradza wiele inwestycji z ich strony w grę budowanie charakteru podczas eksploracji i podejmowania decyzji… Wspaniale jest to wszystko widzieć.
Czego możemy się spodziewać pod względem czasu gry w Avowed? Carrie Patel: Najlepszym porównaniem dla Avowed pod względem wielkości jest The Outer Worlds. Gracze mogą spodziewać się mniej więcej podobnych wrażeń, podobnie jak w The Outer Worlds, w zależności od poziomu trudności, na którym grają oraz sposobu eksploracji i inwestowania w zawartość, w porównaniu do zwykłego wykonywania głównych misji.
Bogowie Avoweda
Co to znaczy być na podobieństwo Boga? Nie wiem, co to jest… ale jestem ciekaw, co to jest. Carrie Patel: W świecie Eory bogopodobnymi są jednostki jednego z gatunków cywilizowanych, których dusze zostały już wcześniej dotknięte przez jednego z bogów oni się urodzili. Możesz zagrać jako Godlike w Pillars lub Deadfire, aby zobaczyć, jak to wygląda i jakie wrażenia. Osoby podobne do Boga będą miały jakąś fizyczną manifestację swojego bóstwa patronackiego. Zwykle jest coś w ich głowie, twarzy, co przypomina gust i portfolio tego boga. Zwykle będą mieli kilka umiejętności lub pasywów, które również odzwierciedlają portfolio tego boga. Niektórzy mają bliższe relacje z tymi bogami i mogą z nimi rozmawiać lub słyszeć je w sposób, którego inne postacie nie mogą. Ale są też postacie takie jak Pallegina, jedna z naszych towarzyszek z Pillars i Deadfire, której historia kręci się wokół faktu, że tak naprawdę nie czuje tego poczucia bliskości z Hylią, bogiem, który nadał jej bardzo piękny i pierzasty wygląd. Jedną z tajemnic leżących u podstaw Avowed jest zrozumienie, który bóg dotknął jego duszy i co to dla niego znaczy. Gracze będą mogli wybrać, jak ta fizyczna manifestacja będzie wyglądać na ich postaci. Mogą wybrać coś mniej lub bardziej dramatycznego. Mogą wybrać coś bardziej subtelnego. Mamy też opcję pola wyboru dla graczy, którzy naprawdę nie chcą tego widzieć, aby mogli powiedzieć: „Po prostu to dla mnie ukryj”, ale postacie i tak będą na ciebie reagować, ponieważ podobni do bogów w świecie Eory są bardzo rzadcy. I tak bohaterowie na to zareagują.
Więcej informacji o Avowed znajdziesz tutaj.<
Źródło: www.gameinformer.com