Dlaczego Hideki Kamiya opuścił Platinum Games

Hideki Kamiya wyjaśnia swoje odejście z Platinum Games

Ponad dwa miesiące po opuszczeniu Platinum Games współzałożyciel i reżyser The Wonderful 101 i Bayonetta, Hideki Kamiya, ujawnił, dlaczego opuścił studio. W nowym wywiadzie dla IGN Kamiya powiedział, że zdecydował się odejść, „ponieważ czułem, że kierunek, w jakim zmierza firma, różni się od moich przekonań jako programisty”. »

Według Kamiyi: „Bez tego elementu zaufania nie mógłbym tam dalej pracować, więc odszedłem, aby móc dalej pracować w sposób, który uważałem za właściwy. Dodał: „Nie postrzegam gier jako produktów, ale raczej jako dzieła sztuki. Chcę wnieść swój kunszt do gier i dostarczać gry, które mógłby stworzyć tylko Hideki Kamiya, aby gracze mogli cieszyć się grami Hideki Kamiyi dokładnie takimi, jakie są. »

„Zdecydowałem się opuścić firmę i wybrać własną ścieżkę, aby nadal tworzyć gry odzwierciedlające twórców, którzy je stworzyli. »

Wyjazd i założenie kanału Hideki Kamiya

Kamiya ogłosił we wrześniu, że odchodzi z firmy. Jego ostatnim dniem był 12 października i tego samego dnia ujawnił, że założył kanał na YouTube. Przez cały swój ostatni miesiąc w Platinum, odejście i utworzenie Hideki Kamiya Channel, Kamiya nie ujawnił powodów swojego odejścia ze studia, co pozostawiło fanów w szoku. Dzięki nowemu wywiadowi dla IGN wiemy już, że była to kwestia kreatywnego kierunku.

W pozostałej części wywiadu Kamiya ujawnił również, że odbył wiele szczegółowych rozmów z Platynowym Prezydentem Atsushi Inabą na temat jego możliwego odejścia i zdecydował się na odejście dopiero, gdy obaj osiągnęli porozumienie. „Inaba jako lider biznesu miał także swoje własne przekonania” – Kamiya powiedziała IGN. „Chociaż jego przekonania różniły się od moich, szczegółowo je przedyskutowaliśmy, więc oboje byliśmy usatysfakcjonowani wnioskiem, do jakiego doszliśmy. »

Kamiya powiedział, że reakcją zespołów programistów w Platinum był smutek, a niektórzy nawet płakali w jego biurze, rozmawiając z nim. Pomimo smutku Kamiya powiedział, że nie żałuje swojej decyzji o opuszczeniu firmy.

Zmiana kariery Kamiyi

Przed założeniem Platinum w lutym 2006 roku Kamiya pracował nad serią Resident Evil firmy Capcom, pomagając zaplanować pierwszą grę i wyreżyserować jej kontynuację, a także serię Devil May Cry. Wyreżyserował także pierwszą grę Viewtiful Joe, a następnie Okami w 2006 roku w Clover Studio firmy Capcom. Clover zostało zamknięte jeszcze w tym samym roku, ale Platinum zostało już częściowo założone jako Seeds, Inc. Później przemianowano je na Platinum Games, a reszta to już historia.

Kamiya opuszcza Platinum ponad 17 lat po założeniu jej wraz z Shinjim Mikami i Atsushi Inabą. Czekając, aby dowiedzieć się, co dalej zrobi Kamiya, przeczytaj recenzję Bayonetta i The Wonderful 101 napisaną przez Game Informer. Następnie przeczytaj recenzję Bayonetta 3 napisaną przez Game Informer i naszą recenzję Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon.

[Source: IGN]

Co masz nadzieję zobaczyć od Kamiyi? Daj nam znać w komentarzach poniżej!

Źródło: www.gameinformer.com