Dlaczego gry komputerowe często ignorują obsługę wyświetlaczy ultrawide?

Monitory ultrawide są coraz bardziej popularne wśród graczy PC, ale pojawia się niepokojąca obserwacja: wiele gier, nawet dużych marek, w dalszym ciągu ignoruje obsługę współczynników 21:9 i 32:9. Chociaż niektórzy programiści polegają na modach, aby wypełnić tę lukę, frustrujące jest to, że popularne tytuły, takie jak Elden Ring i Street Fighter 6, nie oferują natywnie tej kompatybilności. Czytaj dalej, aby poznać problemy i potencjalne rozwiązania tego problemu.

Brak wsparcia dla monitorów ultrawide

Monitory Ultrawide szturmem podbiły rynek gier komputerowych, zapewniając wciągające wrażenia jak żadne inne. Jednak zaskakująca liczba głównych gier, w tym bardzo oczekiwanych tytułów, nie obsługuje tych formatów. Przykładowo Elden Ring i Sekiro: Shadows Die Twice, choć potrafią dostosować się do tych proporcji, wymagają interwencji modderów, aby zapewnić satysfakcjonujące wrażenia graczom korzystającym z ultraszerokokątnych ekranów.

Taki wybór deweloperów rodzi pytania o priorytety branży. Dlaczego programiści nie biorą pod uwagę tych konfiguracji przy wypuszczaniu swoich gier? Mody, choć przydatne, są problematyczne, ponieważ niektóre gry zawierają oprogramowanie zapobiegające oszustwom, które uniemożliwia ich użycie w Internecie. W rezultacie gracze często ograniczają się do rozgrywki offline, odmawiając w ten sposób dostępu do trybu wieloosobowego.

Wyzwania stojące przed graczami

Jednym z głównych problemów jest brak kompatybilności podczas uruchamiania gier. Przykładowo, choć firma Capcom wprowadziła Street Fighter 6, tytuł pozostaje niekompletny dla graczy korzystających z ultraszerokokątnych ekranów. Firma uważa wszystkie mody za cheaty, co jeszcze bardziej utrudnia użytkownikom cieszenie się lepszą immersją.

Ten sam scenariusz ma miejsce w przypadku Resident Evil 4, kolejnego kultowego tytułu, który cierpi na problemy z polem widzenia w formatach ultrawide. Połączenie ograniczeń technicznych i decyzji marketingowych powoduje, że gracze są sfrustrowani i zwracają się do rozwiązań innych firm, aby osiągnąć coś, co powinno być standardem branżowym.

Deweloperzy podążają właściwą ścieżką

W obliczu tych wyzwań niektórzy wydawcy, tacy jak Nixxes, wyróżniają się wysiłkami zmierzającymi do natywnej integracji obsługi ultrawide ze swoimi portami gier PlayStation. Tytuły te, takie jak God of War Ragnarok i Marvel’s Spider-Man, oferują przystępną rozgrywkę bez konieczności stosowania modów. Ustawienia przerywników filmowych, w których unika się czarnych pasków, to konkretne przykłady inicjatyw, które powinny zainspirować inne studia.

Ponadto społeczność modderska w dalszym ciągu odgrywa istotną rolę w opracowywaniu poprawek do wielu gier. Niedawnym przykładem jest Path of Exile 2, w którym modderzy szybko opracowali rozwiązania umożliwiające integrację obsługi formatu 32:9, podkreślając ogromne zapotrzebowanie użytkowników na tę funkcję.

Oczekujące rozwiązanie

Wraz z ewolucją technologii monitorów, opcje takie jak Samsung Odyssey Ark 2. generacji, które umożliwiają przełączanie między różnymi proporcjami, mogą stanowić alternatywę dla graczy. Tego typu produkt, choć drogi, pokazuje, że branża może pójść dalej, dostosowując się do preferencji użytkowników.

Zmiany te sugerują burzliwą przyszłość obsługi monitorów ultrawide. Miejmy nadzieję, że twórcy, zainspirowani pozytywnymi przykładami, odpowiedzą na rosnące oczekiwania graczy i bardziej systematycznie integrują tę funkcję. Gracze zasługują na wrażenia z gry godne inwestycji w sprzęt.

Odczyty: 2