W ramach ostatnich oświadczeń dotyczących wyników finansowych Disney podzielił się elementami swojej strategii dotyczącej Gry wideo. Sektor ten okazuje się centralną osią firmy, szczególnie poprzez współpracę z Epickie gry i słynna gra Fortnite. Tutaj oferujemy przegląd projektów i ambicji Disneya w świecie gier wideo.
Innowacyjne partnerstwo z Epic Games
Disney ogłosił współpracę z Epickie gry rozwijać treści wokół swoich kultowych franczyz Fortnite. Celem jest stworzenie innowacyjnego wszechświata gier i rozrywki, łączącego ukochane marki Disneya z dynamiczną platformą Fortnite.
To partnerstwo ilustruje chęć Disneya do większego zaangażowania w szybko rozwijający się sektor. Poprzez ten projekt firma ma nadzieję zaoferować doświadczenia transformacyjny które rezonują z graczami i fanami jej serii.
Ogromne inwestycje i długoterminowa wizja
W lutym Disney zainwestował w niego 1,5 miliarda dolarów Epickie grymając na celu stworzenie „trwałego wszechświata”, w którym fani będą mogli grać, oglądać, robić zakupy i wchodzić w interakcję z postaciami takich marek jak Disneya, Pixara, Podziwiać, Gwiezdne WojnyI Awatara. Inicjatywa ta podkreśla zaangażowanie Disneya w wykorzystanie radykalnych zmian, jakich doświadcza branża gier.
Fani będą mogli także tworzyć i dzielić się własnymi historiami i doświadczeniami, co wzbogaci ekosystem Fortnite poprzez dodanie silnego wymiaru społecznościowego.
Problemy i oczekiwania dotyczące Fortnite
Obecnie Disney i Epic Games nie ujawniły jeszcze konkretnych projektów określonych w Fortnite. Niemniej jednak oczekiwania są wysokie i wielu graczy ma nadzieję na stworzenie „wirtualnego Disney World”. Rzeczywiście, Fortnite ewoluował, stając się czymś więcej niż tylko grą typu Battle Royale. Stała się prawdziwą platformą skupiającą różne mini-gry i doświadczenia stworzone przez użytkowników.
Dominująca pozycja w branży gier licencjonowanych
Disney zajmuje pozycję głównego gracza na rynku licencjonowane gry wideo. Model firmy zmienił się wraz z zamknięciem wewnętrznych studiów deweloperskich na korzyść współpracy ze studiami zewnętrznymi. Strategia ta pozwala dywersyfikować ofertę gier, współpracując z wieloma talentami z całej branży.
Obecnie pojawia się kilka projektów licencjonowanych, jak np Indiana Jones i Wielki Krąg od Microsoftu, Banici z Gwiezdnych Wojen od Ubisoftu i wielu innych. Ta współpraca pokazuje, że Disney pragnie utrzymać swoją obecność na rynku gier wideo, korzystając jednocześnie z wiedzy i doświadczenia innych studiów.
Najbliższe ogłoszenia w trakcie wydarzenia D23 może ujawnić więcej informacji na temat planów Disneya w sektorze gier wideo. W międzyczasie poczekaj na to partnerstwo o wysokim potencjale z Epickie gry I Fortnite nadal rośnie.
Źródło: www.gamespot.com