Dicefolk: Unikalna mieszanka roguelike’a i walki z potworami na Nintendo Switch

Dicefolk to taktyczna gra roguelike z walką opartą na kostkach i mechaniką łapania potworów. Połączyliśmy te różne mechaniki, czerpiąc inspirację z różnych gatunków i dodając nasz własny, osobisty akcent. Zintegrowaliśmy kości z grą, aby dodać losowości i sprawić, że gra będzie bardziej nieprzewidywalna. Nadało to rozgrywce świeżości, zwłaszcza pozwalając graczom kontrolować ruchy przeciwników. Ta mechanika kontroli kostek była innowacyjnym dodatkiem do gry.

Jeśli chodzi o łapanie potworów, Dicefolk nieuchronnie przypomina Pokémony, ale nasza gra wykracza poza to, oferując unikalny system walki, inspirowany w szczególności rotacyjnymi bitwami Pokémon Black i White. Staraliśmy się uprościć rozgrywkę i zaoferować graczom różnorodność działań w każdej turze. Pozwoliło nam to wyróżnić się w popularnym już gatunku.

Jeśli chodzi o konstrukcję Chimer, zadbaliśmy o to, aby nie były to proste kopie znanych już postaci. Inspirację czerpaliśmy z mitologii i folkloru, aby stworzyć obsadę autentycznych potworów. Każde z tych stworzeń zostało starannie zaprojektowane, aby zapewnić różnorodne wrażenia z gry.

Mechanika gry i inspiracje

Dicefolk czerpie inspirację z gier takich jak Spelunky, Slay the Spire i Into The Breach ze względu na taktyczną rozgrywkę typu rogueolike. Staraliśmy się także, aby gra była dostępna dla wszystkich graczy, nawet tych niezaznajomionych z gatunkiem roguelike. System kości został zaprojektowany z myślą zarówno o początkujących, jak i doświadczonych graczach, zapewniając każdemu zrównoważone wrażenia z gry. Różne dostępne talizmany i wyposażenie oferują graczom ciekawe możliwości dostosowywania, pozwalając im odnawiać wrażenia w każdej grze.

Rozwój i przyszłość

Proces przenoszenia na Switcha skupiał się na optymalizacji doświadczenia kontrolera. Zadbaliśmy o to, aby gra działała równie płynnie na konsoli, jak na PC. Patrząc w przyszłość, zawsze pracujemy nad nową zawartością dla Dicefolk i nie możemy się doczekać, aby wkrótce ogłosić aktualizacje. Pozostajemy otwarci na opinie graczy, aby rozwijać grę i rozważamy przyszłe dodatki w oparciu o odbiór gry.

Dziękujemy Gregory’emu, Luisowi i Paulowi za poświęcony czas i cenne uwagi dotyczące rozwoju Dicefolk. Gra będzie dostępna w Nintendo eShop od 20 czerwca, po obniżonej cenie w przedsprzedaży.

Źródło: www.nintendolife.com