DF Direct Weekly #150: Analiza wpływu finansowego Sony i wieloplatformowej strategii Xbox

DF Direct Weekly #150: W stronę wieloplatformowej przyszłości?

W tym specjalnym wydaniu DF Direct Weekly zespół Digital Foundry dzieli się swoimi przemyśleniami na temat zaktualizowanej strategii biznesowej Xbox i próbuje zrozumieć strategię zespołu PlayStation po niepokojących ogłoszeniach, które spowodowały spadek ceny akcji Sony o 10 punktów procentowych.

Nasuwa się jasna i bezpośrednia obserwacja: grono odbiorców konsol PlayStation i Xbox nie rośnie z pokolenia na pokolenie, natomiast koszty produkcji gier, które mają służyć tej grupie odbiorców, znacząco rosną. Coś musi się zmienić.

Wieloplatformowa strategia Xbox

Aktualizacja strategii biznesowej Xbox wydaje się wskazywać na otwarcie na większą wieloplatformowość. Dzięki posiadaniu Minecrafta, a obecnie Activision-Blizzard-King, Microsoft jest już jednym z największych wydawców wieloplatformowych na rynku. Wygląda na to, że Xbox mógłby zbadać strategię międzyplatformową, aby poszerzyć grono odbiorców.

Zapotrzebowanie na atrakcyjne konsole

Microsoft musi w dalszym ciągu uatrakcyjniać swoje konsole, nawet z komunikatem „każdy ekran to Xbox”. Do obsługi subskrypcji PC Xbox Game Pass potrzebny jest mechanik, który sprawi, że sprzedaż konsol będzie atrakcyjna.

W stronę gier wieloplatformowych

Wygląda na to, że Microsoft planuje wspierać mniejsze gry na platformach takich jak Nintendo i Sony. Nie jest wykluczone, że gry AAA mogą również przeskoczyć na inne platformy.

Rewelacje Sony

Ze sprawozdań finansowych Sony wynika, że ​​wzrost grupy docelowej jest ograniczony. Niektóre doniesienia obejmują brak kontynuacji serii co najmniej do marca 2025 r. i spadek sprzedaży PlayStation 5 w przyszłości.

Bardziej agresywna strategia wieloplatformowa

Wygląda na to, że Sony rozważa również bardziej agresywną strategię, jeśli chodzi o wieloplatformowość. Rozwiązaniem wydaje się bardziej skupienie się na komputerach PC.

Nowy sprzęt w zasięgu wzroku

Microsoft ogłosił także plany wprowadzenia na rynek dwóch nowych elementów sprzętu, w tym konsoli przenośnej i poprawionej konsoli Xbox Series S. Mówi się nawet o większym niż dotychczas skoku pokoleniowym.

Podsumowując, przyszłość konsol Xbox i PlayStation wydaje się zmierzać w stronę bardziej agresywnego podejścia wieloplatformowego, oferującego nowe możliwości graczom i programistom.

Źródło: www.eurogamer.net