Deweloper Subnautica przedstawia „analogową” turową grę taktyczną Moonbreaker


Po dwóch grach o przerażającym przetrwaniu w głębinach morskich, deweloper Subnautica, Unknown Worlds, zmierza w zupełnie innym kierunku dla swojego następnego projektu – inspirowanej planszówkową turową grą taktyczną o nazwie Moonbreaker, która wejdzie na Steam 29 września.

Na podstawowym poziomie Moonbreaker, który jest rozwijany od około pięciu lat, jest zaskakująco prosty; w każdej grze gracze – albo pracujący przeciwko człowiekowi, albo przeciwnikowi AI – opracowują strategię, aby poruszać się po planszy, używając ostrożnego pozycjonowania na swoją korzyść, gdy pracują nad unicestwieniem kapitana przeciwnika.

Jak dotąd jest to proste, ale złożoność pojawia się, gdy zaczniesz brać pod uwagę opcje taktyczne dostępne dla graczy podczas meczu, w tym takie jak osłona – która może być nieprzenikniona lub przenikliwa z kosztem celności – oraz kapitanów, członków załogi, asyst okrętowych, i zarządzanie zasobami.

Moonbreaker – Ujawnij zwiastun.

Kapitanowie są zasadniczo spinem Moonbreakera w postaci bohaterów, z których każda ma własne charakterystyczne zdolności specjalne, podczas gdy składy załogi są tworzone przed meczem i składają się z dziesięciu mniejszych jednostek, z których każda ma własne mocne strony, umiejętności i preferencje bojowe – czy to w zwarciu, czy na dystans. Po zebraniu załóg i rozpoczęciu gry, gracze muszą chronić swoich kapitanów i mogą przyzywać jednostki przez całą grę (staną się one aktywne w następnej turze) z maksymalnie sześcioma jednostkami załóg na planszy w dowolnym momencie.

Tymczasem asysty statków są zasadniczo potężnymi atakami dodatkowymi, które gracze wybierają na początku meczu, wybierając jedną z trzech dostępnych par. Ruchy te muszą z czasem odnawiać się i – jak prawie wszystko, co ma miejsce podczas gry – muszą być aktywowane poprzez wydawanie podstawowego zasobu Moonbreakera, Pożaru, a gracze mogą przenosić maksymalnie trzy Pożary na rundę, jeśli żaden z nich nie został użyty w poprzedniej turze .

A to – poza intrygującym, łobuzowym, łamiącym bossów wariantem rozgrywki dla graczy solo – jest to w zasadzie na podstawowym poziomie. A gdyby to było wszystko, co było w Moonbreakerze, powiedziałbym, że wygląda to na wystarczająco solidną podstawę do gry taktycznej i przejdźmy dalej, dopóki nie będziemy mieli szansy grać więcej. Ale Moonbreaker ma jedną szczególnie atrakcyjną sztuczkę, a jest to niemal niewolnicze zaangażowanie w replikowanie analogowego doświadczenia grania w prawdziwe gry stołowe – po części, jak mówi Unknown Worlds, aby kosztowne hobby było bardziej dostępne dla ludzi.

Kapitanowie to potężna postać w stylu bohatera Moonbreakera, jak dotąd ujawniono trzech.

Mapy, na przykład, są zaprojektowane tak, aby wyglądały, jakby zostały wykonane ręcznie przy użyciu żywicy, farb do tekstur trawy i wszelkich innych materiałów, których może użyć prawdziwy budowniczy, a ta estetyka przenosi się na same postacie, wszystkie reprezentowane przez cudownie wyraźne miniatury, które zamiast być animowane, chwieją się radośnie wokół planszy na swoich podstawkach, gdy się poruszają.

Ale „analogowy” kąt idzie dalej, ponieważ Moonbreaker zawiera w pełni funkcjonalne narzędzia do dostosowywania w grze, zaprojektowane w celu jak najwierniejszego odtworzenia wrażenia z malowania miniatur, aczkolwiek z kilkoma drobiazgami, takimi jak funkcja cofania i możliwość maskowania, aby pomóc malarze pozostają między wierszami. Wszystkie jednostki są dostarczane z domyślnym malowaniem (stworzonym przez prawdziwych miniaturowych malarzy, z którymi skontaktowały się Nieznane Światy), ale jeśli gracze chcą poćwiczyć własne kreatywne mięśnie, mogą nakładać warstwy bazowe, malować, prać, suszyć pędzlem, aerografem, kropkować, świecić farby, farby metaliczne, kalkomanie i tak dalej, nawet fizyczne mieszanie farb w celu uzyskania własnych kolorów.

Mapy, podobnie jak jednostki, zostały zaprojektowane tak, aby uchwycić „analogową” estetykę rzeczywistych gier stołowych.

To dbałość o szczegóły, która, opierając się na wczesnym pokazie dla prasy, jest widoczna w innych miejscach w Moonbreaker – w tym w jego rozległej tradycji, stworzonej z autorem Mistborn, Brandonem Sandersonem i informującej wszystko, od kapitanów po poszczególne jednostki. Unknown Worlds planuje nawet wydać w pełni udźwiękowione dramaty audio, opowiadające historię każdego nowego kapitana w miarę powiększania się listy.

Trzech kapitanów zostanie udostępnionych w trakcie sezonu wczesnego dostępu do Moonbreakera – holograficzny przemytnik Zax Ja’kar, były robot śmierci Extilior i Astra, młoda dziewczyna poszukująca ojca – a towarzyszyć im będzie około 50 postaci z ekipy. Spodziewaj się, że skład będzie rósł mniej więcej co cztery miesiące, a każdy nowy sezon przyniesie więcej kapitanów i jednostek załogi, a także nowy sezonowy tor w stylu Battle Pass, odblokowujący takie jak waluta w grze, pakiety naklejek i kalkomanii, nowe zestawy farb, nowe sztandary, alternatywne schematy malowania jednostek i pakiety wspomagające w stylu skrzynek z łupami, gdy gracze zdobywają doświadczenie i wspinają się na różne poziomy.

Moonbreaker wystartuje z solidnym zestawem narzędzi do personalizacji skoncentrowanych na malowaniu.

Nawiasem mówiąc, mówi się, że pakiety Booster są głównym sposobem, w jaki gracze mogą poszerzyć skład załogi w Moonbreaker. Można je zdobyć zarówno w grze, jak i w sklepie z walutą premium, a każdy pakiet zawiera trzy losowe jednostki losowej aury rzadkości (duplikaty są zamieniane na zasługi, które można wykorzystać do „wytworzenia” jednostek nieposiadających lub o wyższej rzadkości).

Nieznane światy nalegają, aby wszyscy kapitanowie, załoga i mapy można było odblokować po prostu grając w grę, ale pozostające pytania dotyczące monetyzacji Moonbreaker pozostają. Pomimo włączenia skrzynek z łupami i sklepu premium, gracze będą musieli zapłacić za wczesny dostęp do Moonbreakera, a Unknown Worlds i wydawca Krafton chcą tylko powiedzieć, że późniejsze przejście na model free-to-play to „coś uważane”. Jednak za cenę wcześniejszego dostępu gracze otrzymają dostęp do toru sezonu, trzech początkowych kapitanów, 10 ekip i 10 pakietów dopalaczy, które według Unknown Worlds „wystarczą, aby zdobyć „zwykłe” wersje wszystkich członków załogi dostępnych w gra przy uruchomieniu”.

To, czy ta początkowa oferta okaże się przyjemna dla docelowej publiczności Moonbreakera, dopiero się okaże. Lepsze wyobrażenie o tym, jak to wszystko może potoczyć się będzie, gdy Moonbreaker pojawi się we wczesnym dostępie Steam 29 września.





Źródło : https://www.eurogamer.net/subnautica-dev-unveils-analogue-turn-based-tactics-game-moonbreaker