Larian Studios ogłasza oficjalne wsparcie dla modów do Baldur’s Gate 3
Jeśli jesteś modderem Baldur’s Gate 3 i frustruje Cię konieczność odinstalowywania, ponownej instalacji, aktualizacji i przełączania modów za każdym razem, gdy wydawana jest nowa łatka, nie martw się: wygląda na to, że deweloper Larian Studios wkrótce spełni Twoje potrzeby, a oficjalne wsparcie dla modów jest w przygotowaniu.
Dyrektor wydawniczy Larian Studios, Michael Douse, przyznał, że poprawki takie jak poprawka nr 19 często psują zainstalowane mody i zmuszają użytkowników do czekania na aktualizacje, ich odinstalowywania lub grania bez pożądanych modów przez jakiś czas, aby móc uruchomić najnowszą wersję gry. Dodaje jednak, że zespół „pracuje nad solidnym wieloplatformowym planem obsługi modów, który zostanie wydany jeszcze w tym roku”.
Więcej informacji podano w poście na Discordzie, autorstwa starszego specjalisty ds. strategii społeczności Larian, WombatMedica. W obszernym poście Wombat pochwalił się także doświadczeniami graczy, dla których łatki są niekompatybilne z popularnymi modami, a także opowiedział bardziej szczegółowo o planach firmy dotyczących przejścia na oficjalne wsparcie w przyszłości.
Oficjalne wsparcie dla modów w przygotowaniu
Wombat ujawnił, że Larian Studios pracuje nad oficjalnym wsparciem dla modów i pracuje nad tym już od jakiegoś czasu. Chcą oferować najlepszą możliwą usługę, która obejmuje skonfigurowanie systemu umożliwiającego autorom modów publikowanie ich na różnych platformach. We współpracy z właścicielami platform pracują nad urzeczywistnieniem tego projektu i tworzą zespół, który będzie wspierał wybór modów. Celem jest zapewnienie wsparcia dla takich rzeczy jak klasy, interfejs użytkownika, dostosowywanie, zaklęcia, niektóre zasoby i mechanika gry. Chociaż nie jest to łatwe zadanie, twórcy mają nadzieję wprowadzić pierwsze kroki wsparcia dla modów w następnej dużej aktualizacji, która wciąż jest kilka miesięcy stąd. Nie mogą się doczekać współpracy z popularnymi autorami modów, aby uniknąć problemów w przyszłości.
Pomimo obecnego braku oficjalnego wsparcia, gracze Baldur’s Gate 3 używają modów do najróżniejszych celów, takich jak dodawanie nowych zaklęć, ras postaci i tła, poprawianie interfejsu użytkownika, możliwość noszenia większej liczby przedmiotów, nowe funkcje dostosowywania postaci, dostosowywanie sterowania i kamery, usunięcie limitu wielkości drużyny, oddanie Astarionowi pistoletu i wiele innych rzeczy. Dlatego zachęcająca jest świadomość, że Larian aktywnie pracuje nad tym, aby wszystkie te modyfikacje i nie tylko były kompatybilne z przyszłymi aktualizacjami, zwłaszcza biorąc pod uwagę historię społeczności Larian skupiającą się na moderowaniu swoich poprzednich gier, takich jak Divinity: Original Sin 1 i 2. Oraz możliwość obsługi konsoli to wspaniała nowość.
W IGN uwielbiamy Baldur’s Gate 3, z modami lub bez, dając jej upragnione 10/10 w momencie premiery za „ekscytującą, taktyczną walkę RPG, zapadającą w pamięć historię ze złożonymi postaciami, dopracowaną prezentację kinową i świat, który zawsze nagradza eksplorację i kreatywność. »
Źródło: www.ign.com