Czy programiści lub wydawcy są ważniejsi w wyborze gier?


Infinity Ward, Fromsoftware i Insomniac to tylko kilka z setek zespołów programistycznych, ale oni i wielu innych najlepszych programistów regularnie bierze udział w procesie od wydawców, takich jak Activision, Bandai Namco i Sony, aby pomóc ich grom dotrzeć do końca linia.

Podczas gdy niektóre franczyzy i programiści są zwykle wyłączni dla określonych wydawców, istnieje wiele z nich, które współpracują z wieloma różnymi wydawcami w branży. Call of Duty regularnie co roku cyklicznie tworzy cykle swoich twórców, podczas gdy FromSoftware nawiązało współpracę z Sony i Bandai Namco przy dużych, udanych tytułach, takich jak Bloodborne i Elden Ring.

Nawet Insomniac współpracował z Xbox Game Studios nad Sunset Overdrive, zanim Sony umieściło na nim pierścionek i oficjalnie uczyniło ich częścią swojej pierwszej rodziny.

Posłużmy się przykładem Call of Duty. Seria regularnie zmienia zespoły deweloperskie między kolejnymi częściami, ale jest własnością i jest wydana przez Activision. Niektórzy fani będą kupować CoD tylko wtedy, gdy zostaną opracowane przez preferowanego programistę. Czy nadal kupowałbyś nowe Call of Duty, gdyby zostało nagle opublikowane przez EA lub Take-Two?

Czy zaryzykowalibyście Call of Duty opracowane przez nowe studio, które nigdy tego nie zrobiło, gdyby Activision je opublikowało? Co powiesz na to, że jeden z twoich innych ulubionych, taki jak Assassin’s Creed, Final Fantasy lub Mario, został opracowany przez kogoś innego?

To prowadzi nas do tematu twórcy gier a wydawcy: Czy deweloperzy czy wydawcy są ważniejsi w wyborze gier?

Co myślisz o programistach i wydawcach? Co ma bardziej znaczący wpływ na Twoją decyzję o zakupie gry? Czy są jakieś gry, które uważasz za automatyczny zakup w oparciu o dewelopera lub wydawcę?

Kto zasługuje na większe uznanie za sukces lub porażkę gry? Czy są jacyś deweloperzy lub wydawcy, którzy niepokoją Cię, rozważając zakup ich gry? Gdyby następna część Twojej ulubionej franczyzy miała zostać zmieniona na programistę lub wydawcę, na którym Ci nie zależało, czy nadal ją kupiłbyś? Daj nam znać w komentarzach.

Jada Griffin jest liderem społeczności IGN. Jeśli nie angażuje się tutaj w kontakt z użytkownikami, prawdopodobnie tworzy własne gry, maksymalizuje statystyki Szczęścia w swoich ulubionych grach lub rzuca wyzwanie swoim graczom D&D za pomocą intensywnej walki lub mistrzowskich łamigłówek. Możesz śledzić ją na Twitterze @Jada_Rina.





Źródło : https://www.ign.com/articles/are-developers-or-publishers-more-important-in-how-you-choose-games