Czego można się spodziewać po rozbudowanych funkcjach dostępności God of War Ragnarok


God of War Ragnarök oferuje ponad 60 opcji ułatwień dostępu, od automatycznego sprintu po błotnistych drogach po zauważalne wskaźniki kierunku podczas sekwencji walki. Przede wszystkim głębszy poziom personalizacji pozwala graczom dopracować własną zimową apokalipsę. Entuzjaści PlayStation mogą rozpoznać frazę „Gra nie ma granic” z ciągu reklam. Główna projektantka UX Ragnaröka, Mila Pavlin, podzieliła te same odczucia i wyraziła swoje zaangażowanie w koncentrowanie graczy ze wszystkich środowisk. „To epopeja fantasy” — mówi Pavlin. „Chodzi o ojca i syna. Tu chodzi o los i Dziewięć Sfer. A możliwość zagłębienia się w to, niezależnie od swojego pochodzenia, i doświadczenia wszystkich tych bogatych szczegółów, historii i historii? To mnie napędza każdego dnia”.

Szerokie spektrum konsultantów i testerów, w tym weteranów i niewidomych graczy, pomogło zespołowi Pavlin skoncentrować się na czterech kluczowych obszarach: wzroku, słuchu, zdolnościach motorycznych i rozumieniu kognitywnym. Kilka imponujących nowych funkcji obejmuje obecnie te cele projektowe. Tryb wysokiego kontrastu pozwala graczom zastosować określone kolory do typów przedmiotów, typów postaci, tła i nie tylko, aby zwiększyć ogólną widoczność i zmniejszyć bałagan wizualny. Sygnały dźwiękowe w połączeniu z napisami wskazują podpowiedzi dotyczące przycisków w obszarze ogólnym i podpowiadają modyfikacje czasu układania puzzli. Na przykład, strzały umiejętności – uderzanie obiektów w połowie upadku lub kołysanie się po łuku – można łatwo wykonać, uzyskując dostęp do ustawień gry i spowalniając cele środowiskowe. Bez tych przydatnych poprawek Ragnarök jest podatny na „blokady” lub trudne interaktywne momenty, które mogą potencjalnie zahamować postęp i zrazić graczy. Pavlin mówi, że najważniejszym zadaniem było znalezienie zdrowej równowagi między intensywnością God of War a umożliwieniem graczom pokonywania wyzwań w znaczący sposób.

Metodologia zwana „podwójnym kanałem” ma kluczowe znaczenie dla rozwiązania tej równowagi. Wysiłki zespołu UX zapewniają graczom otrzymywanie informacji sensorycznych w wielu formach – dźwiękowej, wizualnej i dotykowej. Co więcej, opcje z gry z 2018 roku, głównie dostosowywanie rozmiaru tekstu i ikon, powróciły i są bardziej rozbudowane niż wcześniej, dzięki czemu cały tekst w grze jest czytelny. Umiejętności takie jak Spartan Rage, szybkie zwroty, uderzenia tarczą, a nawet palety o wysokim kontraście są uruchamiane za pomocą machnięć na touchpadzie kontrolera DualSense. A automatyczne podnoszenie sprawia, że ​​oszałamiające bitwy są łatwiejsze do opanowania, więc uzupełnianie wskaźników zdrowia lub wściekłości za pomocą odpowiednich kamieni w danym obszarze nie będzie wymagało zbytniego myślenia. „Funkcje ułatwień dostępu to nie tylko funkcje ułatwień dostępu” — mówi mi Pavlin. „Pomagają również poprawić wrażenia dla wszystkich. Ragnarök zamierza przejść do następnej fazy. Dla nas oznaczało to włączenie większej liczby osób, upewnienie się, że ludzie mogą więcej dostosowywać i upewnienie się, że jest to wygodna gra dla wszystkich”.

Pomoc w nawigacji za pomocą kamery kieruje widok na bieżące cele, platformowanie można zautomatyzować, a wizualizacja kontrolera pozwala streamerom udostępniać dane z przycisków z chwili na chwilę szerszej publiczności. To tylko kilka opcji, które gracze mogą modyfikować. Ale Pavlin wciąż pragnie zwiększyć ogólną dostępność Ragnarok. „Ponad 60 funkcji jest niesamowity”, mówi. „Nadal uważam, że możemy zrobić lepiej. Myślę, że możemy popchnąć to dalej. Ale szczerze, czuję, że ludzie będą podekscytowani, widząc, ilu więcej graczy może grać. A gdybym mógł popchnąć funkcję do punktu, w którym mógłby grać jeszcze jeden gracz – jeszcze jeden gracz, to byłaby to najwspanialsza rzecz na świecie; aby móc zobaczyć tego jednego gracza i zrozumieć, w jaki sposób pozwala mu to połączyć się ze społecznością i połączyć się ze wszystkimi”.


Artykuł pierwotnie ukazał się w numerze 349 Game Informera.



Źródło : https://www.gameinformer.com/2022/09/08/what-to-expect-from-god-of-war-ragnaroks-extensive-accessibility-features