Cyberpunk 2077: Możliwości testu porównawczego specyficzne dla wersji na PC
W czasie wakacji, zamiast skupiać się na zaległych projektach, odkryłem intrygującą funkcję Cyberpunka 2077 na PC. Rzeczywiście, gra zawiera szereg wewnętrznych testów porównawczych i testów przesyłania strumieniowego, z których tylko jeden jest dostępny dla użytkowników. Odkryłem jednak, że możliwe było przeniesienie tych sekwencji wzorcowych na konsole, wykorzystując funkcję wieloplatformowego systemu zapisu CD Projekt RED.
Tym samym te testy porównawcze okazały się przydatnymi narzędziami do porównywania wydajności różnych systemów i uzyskiwania wglądu w optymalizację gier dla każdej konsoli.
Wydajność konsoli i porównanie z testami porównawczymi na PC
Po pomyślnym przeniesieniu testów porównawczych z wersji PC na konsole, mogłem porównać wydajność Cyberpunka 2077 na PS5, Xbox Series X i Series S. Po włączeniu trybów RT na konsolach testy porównawcze zablokowały się na 30 klatkach na sekundę, podkreślając w ten sposób różnica w korzystaniu z benchmarku pomiędzy systemem PC dedykowanym maksymalnej wydajności a konsolą, gdzie priorytetem jest spójność.
Jednak w trybie wydajności 60 klatek na sekundę zaobserwowano znaczne różnice pomiędzy różnymi konsolami, co rzuca ciekawe światło na wpływ komponentów sprzętowych na wydajność gry.
Porównanie konsol i PC
Kontynuując badanie wydajności, przeniosłem ustawienia trybu wydajności z konsol na komputer PC wyposażony w podzespoły podobne do tych na konsolach. Wyniki rzucają światło na wpływ tych komponentów na wydajność gry, jednocześnie podkreślając znaczące różnice pomiędzy wydajnością każdego systemu.
Porównanie to umożliwiło również uwypuklenie różnic między grami na konsolach i komputerach PC, podnosząc tym samym kwestię optymalizacji gier dla każdej platformy i możliwości poprawy wydajności na konsoli, szczególnie w odniesieniu do pewnych cech związanych z dynamiczną rozdzielczością.
Wniosek
Krótko mówiąc, analiza ta pozwoliła zweryfikować skuteczność wewnętrznych testów Cyberpunka 2077 w celu porównania wydajności różnych konsol i uwydatnienia znaczących różnic w wydajności.
Wreszcie, w tym badaniu poruszono również kwestię optymalizacji gier dla każdej platformy, a także wpływu komponentów sprzętowych na wydajność gier, torując drogę do ewentualnych ulepszeń w przyszłości.
Źródło: www.eurogamer.net