Twórcy gry Loco Motive opowiadają o inspiracjach – Nintendo Life

Twórcy gry Loco Motive opowiadają o inspiracjach i wyzwaniach

Adam Riches i Joseph Riches, twórcy gry Loco Motive, opowiedzieli dla Nintendo Life o powstaniu pomysłu na grę, zwróceniu uwagi wydawcy Chucklefish oraz wyzwaniach związanych z rozwojem gry na platformie Nintendo Switch.

Narodziny Loco Motive

Richesowie zainspirowali się swoimi dziecięcymi wspomnieniami z gier typu „wskaż i kliknij”, co doprowadziło do stworzenia gry przygodowej typu „wskaż i kliknij” osadzonej w pociągu. Pomysł narodził się podczas game jamu, który został zorganizowany zamiast corocznej konwencji Adventure X w czasie pandemii. Otrzymując pozytywne reakcje na grę w jamie, twórcy postanowili stworzyć pełnowymiarową grę opartą na tym samym konceptcie.

Zwrócenie uwagi wydawcy Chucklefish

Adam Riches pracował wówczas w Chucklefish jako programista, co ułatwiło mu zademonstrowanie gry podczas firmowego show and tell. Zespół marketingu był bardzo pomocny, a po kilku miesiącach pracy, Adam wysłał grę za pośrednictwem oficjalnego formularza zgłoszeniowego. Wkrótce po tym gra trafiła do skrzynek odbiorczych recenzentów.

Wyzwania związane z rozwojem gry na Nintendo Switch

Według Josepha Richesa, „chunky” pikselowy styl gry dobrze się skaluje, co czyni ją idealną do różnych trybów wyświetlania na Nintendo Switch. Właśnie obsługa kontrolera była jednym z największych wyzwań, z którym twórcy musieli się zmierzyć. Udało im się jednak zaimplementować funkcje specyficzne dla Nintendo Switch, takie jak HD Rumble.

Inspiracje i nowoczesność w grze

Loco Motive czerpie inspirację z klasycznych gier przygodowych typu „wskaż i kliknij”, takich jak Monkey Island czy Day of the Tentacle, ale jednocześnie wprowadza nowoczesne techniki oświetlenia i cieni, efekty cząsteczkowe i shadery. Gra posiada również funkcję linii podpowiedzi, która jest jednocześnie mechaniką we wszechświecie. Twórcy zainspirowali się również Return to Monkey Island, która wprowadziła fantastyczne funkcje modernizacji i ułatwień dostępu.

Premiera gry

Premiera Loco Motive planowana jest na 2023 rok. Wersja demonstracyjna gry jest dostępna na Steamie podczas cyfrowego wydarzenia LudoNarraCon do 8 maja 2023 roku.

Źródło: Nintendo Life.