Zdaniem Damiana Martina nowa wersja Citizen Sleeper wprowadza duże zmiany dla graczy. Rzeczywiście, przetrwanie Śpiących nie jest już zależne od Stabilizatora, co znacząco zmienia dynamikę gry.
Nowa, bardziej wymagająca rozgrywka
Od teraz Śpiący mogą odczuwać stres – jest to nowa mechanika, która dodaje konsekwencje do działań gracza. Zaniedbanie o swoją postać lub podjęcie ryzyka może skutkować dodatkowymi przeszkodami, takimi jak utrata kości niezbędnej do akcji cyklu.
System ten zachęca do podejmowania ryzyka, które w bezwzględnym świecie może zadecydować o życiu lub śmierci. Stres pozwala na nową mechanikę „Pchnięcia”, która zapewnia natychmiastową przewagę w zamian za wyższy poziom stresu.
Wzbogacanie mechaniki klas
Dodatkowo Citizen Sleeper 2 wprowadza system klas, zapewniający większą elastyczność w interpretacji swojego Sleepera. Każda klasa oferuje określone zalety i wady. Na przykład rola Mechanika zapewnia premie inżynieryjne, ale utrudnia interakcje społeczne.
Większość umiejętności można rozwijać, ale każda klasa ma zablokowaną umiejętność, co zmusza graczy do maksymalnego wykorzystania swoich mocnych stron podczas gry.
Źródło: news.xbox.com