CD Projekt Red: dlaczego studio nie chce zostać kupione?
CD Projekt Red to jeden z największych deweloperów w Europie, stojący za takimi grami jak Wiedźmin i Cyberpunk 2077. Studio nie jest jednak zainteresowane przejęciem przez inny podmiot. Ujawnił to w nowym wywiadzie prezes studia Adam Kiciński. Możliwość także otrzymywania drobnych aktualizacji na temat wielu nadchodzących projektów studia. Poznajmy powody, dla których CD Projekt Red pozostaje niezależny.
Niezależność i ambicje
Adam Kiciński twierdził, że studio nie jest zainteresowane byciem częścią dużego podmiotu. Wyjaśnił: „Całe życie pracowaliśmy, aby osiągnąć pozycję, w której jesteśmy teraz. I wierzymy, że za kilka lat będziemy jeszcze więksi i silniejsi. Mamy ambitne plany i z pasją podchodzimy do tego, co robimy. Cenimy naszą niezależność. »
Studio poinformowało także, że nie jest obecnie zainteresowane przejęciem kolejnego studia wyłącznie w celu wzmocnienia wyników finansowych. Pomimo przejęcia w październiku 2021 roku firmy Molasses Flood, twórcy The Flame in the Flood i Drake Hollow, CD Projekt Red nadal stara się zachować swoją niezależność i tożsamość.
Kolejne projekty
Adam Kiciński przekazał także wieści na temat nadchodzących części franczyzowych Wiedźmin i Cyberpunk, a także nowego IP, które jest obecnie w fazie tworzenia. Kolejna gra z serii Wiedźmin, o kryptonimie „Polaris”, jest „w pełni przygotowana” i zatrudnia około 330 pracowników, a do końca roku liczba ta ma osiągnąć 400.
Kolejna gra z serii Cyberpunk, zatytułowana „Orion”, znajduje się wciąż w fazie koncepcyjnej, a zespół programistów jest w trakcie kompletowania. Produkcją zajmie się głównie bostońskie studio CD Projekt Red, z ekspansją do Vancouver i wsparciem polskiej centrali.
Projekt „Hadar”, nowy IP, również jest w fazie koncepcyjnej. Adam Kiciński obiecuje, że będzie to „ciekawy koncept popkulturowy na wzór Wiedźmina i Cyberpunka”.
Plany na przyszłość i perspektywy finansowe
CD Projekt Red planuje poświęcić rok 2024 na tworzenie tych gier, wykorzystując pozytywny impuls po udanej premierze dodatku Phantom Liberty do gry Cyberpunk 2077, a także innych aktualizacji do gry. Ten wywiad pozwala dowiedzieć się więcej o sytuacji finansowej studia, strategię medialną poza grami wideo oraz opinię na temat premiery Phantom Liberty.
Źródło: www.gameinformer.com