Call of Duty: Modern Warfare III, listopadowy bestseller i drugie miejsce w 2023 r.

Call of Duty: Modern Warfare III dominuje na rynku gier wideo w listopadzie 2023 roku

Grupa analityków gier wideo Circana opublikowała raport dotyczący najważniejszych wydarzeń na rynku gier wideo w USA za listopad 2023 r. i ujawnia, że ​​– co nie było zaskoczeniem – Call of Duty: Modern Warfare III było najlepiej sprzedającą się grą miesiąca. Wystartowała na PlayStation, Xbox i PC 10 listopada i już stała się drugą najlepiej sprzedającą się grą w 2023 roku, po Hogwarts Legacy.

Call of Duty: Modern Warfare III

Coroczna gra Call of Duty zawsze sprzedaje się wyjątkowo dobrze – w listopadzie przez pięć lat z rzędu zajmowała pierwsze miejsce – więc dzisiejsze wyniki nie są zaskakujące. Jednak tym razem nowością jest to, że Modern Warfare III jest teraz własnością Xbox, po tym jak Microsoftowi udało się kupić Activision Blizzard za imponującą kwotę 69 miliardów dolarów. Co więcej, pomimo kiepskiej recenzji Modern Warfare III – z 56 punktami w serwisie Metacritic, najniższą oceną odrodzonej serii Modern Warfare i oceną 5 na 10 w serwisie Game Informer – mimo to sprzedała się bardzo dobrze, co jest zwyczajem.

Najlepsza sprzedaż gier w listopadzie 2023 r

Call of Duty: Modern Warfare III była najlepiej sprzedającą się grą listopada, natychmiast stając się drugą najlepiej sprzedającą się grą 2023 roku. To już piąty rok z rzędu, gdy tytuł Call of Duty znajduje się na szczycie listopadowych list przebojów.

Dziesięć najlepszych gier listopada 2023 r

1. Call of Duty: Modern Warfare III
2. Marvel’s Spider-Man 2
3. Dziedzictwo Hogwartu
4. Madden NFL 24
5. Super Mario Bros. Zastanawiać się
6. EA Sports FC 24
7. RPG z Super Mario
8. Mortal Kombat 1
9. NBA 2K24
10. UFC 5

Z kolei na PlayStation i Xboksie była to druga najczęściej grana gra miesiąca, po Fortnite, dostępnym za darmo na obu platformach.

Co więcej, w listopadzie PlayStation 5 pozostała najlepiej sprzedającą się platformą sprzętową pod względem jednostek i dolarów. Drugie miejsce w obu tych wskaźnikach przypadło Xbox Series X/S. Całkowicie nowy PlayStation Portal zajął w listopadzie czwarte miejsce pod względem najlepiej sprzedających się platform.

Ostatecznie wydatki konsumentów w USA na treści, sprzęt i akcesoria do gier wideo spadły o 7% w porównaniu z rokiem poprzednim do 5,9 miliarda dolarów. Dyrektor wykonawczy Circana, Mat Piscatella, twierdzi, że spadek był spowodowany 24% spadkiem wydatków na sprzęt, do 964 milionów dolarów, oraz 3% spadkiem wydatków na treści, do 4,6 miliarda dolarów.

Źródło: www.gameinformer.com