Według dyrektora generalnego Pete’a Parsonsa Bungie ogłasza zwolnienia 220 pracowników ze względu na rosnące koszty rozwoju, zmiany w branży i utrzymujące się warunki gospodarcze.
Restrukturyzacja Bungie
Zwolnienia dotyczą 17% załogi studia i dotyczą wszystkich działów, a w szczególności stanowisk kierowniczych. Odchodzący pracownicy otrzymają „hojny” pakiet odpraw obejmujący odprawę, premie i ubezpieczenie zdrowotne.
Bungie planuje także spotkania, które pomogą określić dalsze kroki, podczas gdy 850 pracowników pozostaje w pracy.
Integracja z Sony Interactive Entertainment
Bungie planuje zintegrować 155 stanowisk z SIE w ciągu najbliższych kilku kwartałów, aby uratować dodatkowe talenty, na które miałyby wpływ zwolnienia.
Dodatkowo Bungie współpracuje z PlayStation Studios nad utworzeniem nowego wewnętrznego studia, które będzie w dalszym ciągu rozwijać jeden ze swoich projektów inkubatora, określany jako gra akcji osadzona w uniwersum science-fantasy.
Przyczyny zwolnień
Parsons wyjaśnia, że Bungie znalazła się w tej sytuacji, wyznaczając sobie za cel dostarczanie gier w trzech trwałych globalnych seriach, ale szybko poczuła się przytłoczona, szczególnie ze względu na ciągły rozwój Destiny 2 i nadchodzący Maraton.
Szybki rozwój Bungie zbiegł się z szerszym pogorszeniem koniunktury gospodarczej, upadkiem branży gier i potrzebą zapewnienia The Final Shape i Marathon więcej czasu na rozwój, aby zapewnić ich jakość.
Pomimo wysiłków mających na celu rozwiązanie problemów finansowych, zwolnienia były nieuniknione, gdy Bungie znalazła się na minusie.
Skutki zwolnień
Zwolnienia te nastąpiły po zwolnieniu 100 pracowników w październiku ubiegłego roku i stanowią nową falę zwolnień w branży gier. Miejmy nadzieję, że dotknięci pracownicy szybko powrócą do zdrowia.
Źródło: www.gameinformer.com