Brothers: A Tale of Two Sons Remake – Przegląd techniczny PS5/XSX/S – UE5 Nanite/Lumen ma znaczny koszt

Analiza techniczna remake’u Brothers: A Tale of Two Sons

W 2013 roku klasyczna gra Brothers: A Tale of Two Sons od dewelopera Starbreeze Studios zachwyciła wielu graczy. Po 11 latach wypuszczono nową wersję gry na PS5, Series X i Series S. Jak ta nowa wersja wypada w porównaniu pod względem wydajności i jakości na nowych platformach?

Ta modernizacja techniczna zastępuje oryginalny silnik Unreal Engine 3 silnikiem Unreal Engine 5, zapewniając niewiarygodnie ulepszone szczegóły dzięki technologiom Nanite i Lumen. Oprócz ulepszeń wizualnych, gra zawiera nowe przerywniki filmowe, dostosowane sterowanie i zmiany poziomu trudności. Nawet ścieżka dźwiękowa została nagrana całkowicie od nowa, a do projektu powrócił oryginalny kompozytor Gustaf Grefberg.

Analiza grafiki i oświetlenia

Przeprojektowanie gry pod Unreal Engine 5 przynosi znaczną poprawę oprawy wizualnej, szczególnie w zakresie przerobionej geometrii i dynamicznego oświetlenia oferowanego przez Lumen. Szczegóły postaci również uległy znacznej poprawie dzięki lepszym teksturom i bardziej wyrazistym animacjom twarzy.

Tryby graficzne na PS5, Series X i Series S

Platformy oferują dwa tryby graficzne: tryb jakościowy przy 30 kl./s i tryb wydajnościowy przy 60 kl./s. Tryb jakości utrzymuje rozdzielczość wewnętrzną pomiędzy 1260p a 1620p, podczas gdy tryb wydajności poświęca rozdzielczość na rzecz płynniejszej rozgrywki. Pomimo pewnych kompromisów wizualnych w Series S, tryb jakości pozostaje najmądrzejszym wyborem zapewniającym stabilne wrażenia.

Porównanie wydajności

Tryb Performance, przeznaczony dla ekranów VRR, obniża jakość obrazu do 60 kl./s. Wysokiej klasy konsole zapewniają płynniejszą rozgrywkę niż seria S, która ma problemy z utrzymaniem tej samej wydajności. Pomimo pewnych błędów związanych z uruchomieniem, remake oferuje podobne wrażenia emocjonalne jak oryginał.

Źródło: www.eurogamer.net