Blizzard i Xbox doświadczają fali zwolnień, Ybarra odchodzi z prezydentury.

Microsoft Gaming ogłasza redukcję zatrudnienia, w tym zwolnienia w zespołach Xbox, Activision Blizzard i ZeniMax. W wewnętrznej notatce prezes Microsoft Gaming Matt Booty poinformował pracowników o powodach restrukturyzacji, powołując się na potrzebę dostosowania strategii do zrównoważonej struktury kosztów w celu napędzania rozwoju firmy. Decyzja ta nastąpiła ponad trzy miesiące po przejęciu przez Microsoft Activision, Blizzard i King za 69 miliardów dolarów.

Ważne odejścia w Blizzard

Sytuacja staje się jeszcze bardziej skomplikowana wraz z odejściem wyższej kadry kierowniczej Blizzarda, w szczególności Mike’a Ybarry, prezesa Blizzarda, który ogłosił swoje odejście z firmy. Z firmy odchodzi także Allan Adham, współzałożyciel Blizzarda. Oprócz głośnych odejścia, anulowano grę survivalową Odyssey, nad którą pracowano od ponad sześciu lat. Zapowiedzi te potwierdzają trwającą restrukturyzację w spółce z branży gier wideo.

Strategia Rozwoju

Wewnętrzna notatka Booty’ego omawia strategię rozwoju skupioną na najbardziej obiecujących działaniach na przyszłość Activision Blizzard, jednocześnie identyfikując pokrywanie się z działalnością Microsoft Gaming. Część pracowników zajmujących się grą survivalową zostaje przeniesiona do nowych, obiecujących projektów opracowywanych w Blizzard.

Słowa zachęty

Pomimo złożoności tej decyzji Booty zapewnia, że ​​pracownicy, których to dotyczy, otrzymają wsparcie podczas przejścia na emeryturę w formie odpraw zgodnych z lokalnymi przepisami. Zobowiązuje się także do indywidualnego wspierania każdego pracownika w okresie przejściowym.

W nocie skierowanej do zespołów Microsoft Gaming i Blizzard podkreślają znaczenie przejrzystości i komunikacji w okresie zmian. Ze swojej strony prezes Blizzarda, Mike Ybarra, chciał podziękować zespołom za ich wkład, ogłaszając swoje odejście i chęć dalszego wspierania pracowników dotkniętych tą decyzją.

To strategiczne przeorientowanie, które wpływa na niektóre z najbardziej charakterystycznych zespołów w branży gier wideo, wydaje się być kluczowym krokiem dla Microsoft Gaming i Activision Blizzard w ich dążeniu do zrównoważonego rozwoju i ciągłego wzrostu na światowym rynku gier wideo.

Źródło: www.gameinformer.com